Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sharan 18 Turbo przy dodawaniu gazu nagle spadają obroty.

10 May 2012 18:39 3246 17
  • Level 11  
    Witam, mam taki problem- jadę samochodem i nagle gdy dokładam gaz spadnie mi moc i samochód nie rozpędza
    na wolnych obrotach chodzi normalnie

    wyczytalem bledy:
    16622 i 16725
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.30] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • Level 13  
    16725 P0341 Obwód czujnika pozycji wału rozrządczego – poza zakresem/ działanie A
    16622-------- tego bledu nie znam niestety...
    turbo sprawne ???... Ciut za malo szczegolow a problem ciekawy...
  • Level 11  
    Dziekuje za odpowiedz !

    piszesz "Obwód czujnika pozycji wału rozrządczego – poza zakresem/ działanie "
    to co mam zrobic ?

    a auto na wolnych obrotach chodzi rowno jak dodam gazu do sie dusi nie wchodzi na obroty albo ciezko- pomalu wchodzi.

    wiesz moze jakie cisnienie powinno byc w turbo ?
  • Level 39  
    bobiluk wrote:
    16622
    G 31 zbyt wysoki sygnał.
  • Level 30  
    to auto to benzyna czy diesel bo piszesz posta w dziale diesel a 1,8 turbo sugeruje benzynę - może to 1,9tdi?
  • Level 13  
    bobiluk wrote:
    Dziekuje za odpowiedz !

    piszesz "Obwód czujnika pozycji wału rozrządczego – poza zakresem/ działanie "
    to co mam zrobic ?

    a auto na wolnych obrotach chodzi rowno jak dodam gazu do sie dusi nie wchodzi na obroty albo ciezko- pomalu wchodzi.

    wiesz moze jakie cisnienie powinno byc w turbo ?


    Zakladajac ze sugerujemy sie bledem czujnika walka rozrzadu , to nalezy sprawdzic go oscyloskopem, lub od razu wymienic i nie koniecznie na czujnik firmy hans price bo to badziew , lepiej dolozyc pare groszy i kupic raz a dobrze. Byc moze jest uwalony i zczytuje nieprawidlowo z kol walka rozrzadu... ale to tylko przypuszczenie...
    Nie wiem co do parametrow turbiny , ale chwytajac za grube elastyczne weze od turbiny (mowiac malo fachowo) i dodajac gazu maja sie szybko i efektywnie rozprezac, to znak ze turbina sie wkreca.
  • Level 11  
    O przepraszam zle napisalem, nie zauwarzylem ze jestem w dislu

    ja mam benzyne
  • Level 13  
    Jasne ze benzyne bo nie bylo 1.8 td ;) Kolega napisze co ustalil wstepnie to pociagniemy temat dalej . pozdrawiam.
  • Level 11  
    tak jak juz pisalem mam blad :
    16622 i 16725

    co z tym zrobic
    a auto na wolnych obrotach chodzi rowno jak dodam gazu do sie dusi nie wchodzi na obroty albo ciezko- pomalu wchodzi.
  • Level 13  
    wyimaginowany29 wrote:
    bobiluk wrote:
    Dziekuje za odpowiedz !

    piszesz "Obwód czujnika pozycji wału rozrządczego – poza zakresem/ działanie "
    to co mam zrobic ?

    a auto na wolnych obrotach chodzi rowno jak dodam gazu do sie dusi nie wchodzi na obroty albo ciezko- pomalu wchodzi.

    wiesz moze jakie cisnienie powinno byc w turbo ?


    Zakladajac ze sugerujemy sie bledem czujnika walka rozrzadu , to nalezy sprawdzic go oscyloskopem, lub od razu wymienic i nie koniecznie na czujnik firmy hans price bo to badziew , lepiej dolozyc pare groszy i kupic raz a dobrze. Byc moze jest uwalony i zczytuje nieprawidlowo z kol walka rozrzadu... ale to tylko przypuszczenie...
    Nie wiem co do parametrow turbiny , ale chwytajac za grube elastyczne weze od turbiny (mowiac malo fachowo) i dodajac gazu maja sie szybko i efektywnie rozprezac, to znak ze turbina sie wkreca.


    Kolega sie nie gniewa ale odnosze wrazenie ze kolega nie czyta odpowiedzi... A jesli sie myle to czy sprawdzil kolega powyzsze??? - z jakim rezultatem... Klepiac w klawiature samo sie nie naprawi, trzeba probowac wdrozyc sugestie, bo same sie nie wdroza ... Pozdrawiam...
  • Level 33  
    No i co Ty chcesz jeszcze? Masz błędy, wiesz czego się tycza więc miernik, oscyloskop ew. drugi czujnik w łapę i do samochodu marsz.
  • Level 11  
    dobra dobra

    jutro z rana pojde

    dzieki za pomoc
  • Level 13  
    jescze Ci znalazlem to 16622-
    Możliwe rozwiązania
    Sprawdź Okablowanie / złącza (y) / do kolektora ciśnienia / Boost Sensor (G31)
    Sprawdź stałociśnieniowe / Boost Sensor (G31 czyli biorac pod uwage powyzszy blad -16622:

    "w przypadku 1.8T warto zrobić log jednocześnie kanału 002 (przepływomierz, czas wtrysku) oraz któregoś, na którym widzimy doładowanie - 115 (diagnoza parametrów zadanych układu regulacji doładowania) lub 118 (diagnoza pracy N75 w kontekście aktualnego doładowania)."
    A po ludzku mowiac sprawdz DOKLADNIE PRZEGLADNIJ (sory za caps) wtyczke na intercoolerze i piny !

    Jutro daj znac co zrobiles. Inaczej wiecej nie pomagam :p ;P
  • Level 39  
    wyimaginowany29 wrote:
    jescze Ci znalazlem to 16622-
    Możliwe rozwiązania
    Sprawdź Okablowanie / złącza (y) / do kolektora ciśnienia / Boost Sensor (G31)
    Sprawdź stałociśnieniowe / Boost Sensor (G31 czyli biorac pod uwage powyzszy blad -16622:
    Gdybyś nie zauważył to parę postów do tyłu.
    trans-serwis wrote:
    bobiluk napisał:
    16622
    G 31 zbyt wysoki sygnał
  • Level 13  
    trans-serwis wrote:
    wyimaginowany29 wrote:
    jescze Ci znalazlem to 16622-
    Możliwe rozwiązania
    Sprawdź Okablowanie / złącza (y) / do kolektora ciśnienia / Boost Sensor (G31)
    Sprawdź stałociśnieniowe / Boost Sensor (G31 czyli biorac pod uwage powyzszy blad -16622:
    Gdybyś nie zauważył to parę postów do tyłu.
    trans-serwis wrote:
    bobiluk napisał:
    16622
    G 31 zbyt wysoki sygnał

    Tak jak kolega mówi ;) ...
    Z tym ze nie koniecznie :D:D:D: Gdyz ja czytam w przeciwienstwie do innych wsztstkie odpowiedzi, i owszem widzialem - kod bledu i co oznacza i tyle...
    Ja jak kolega nie raczyl zauwazyc nakierowalem troszke dalej i zasugerowalem dzialanie a nie tylko co blad oznacza . Pozdrawiam. :0
  • Level 39  
    wyimaginowany29 wrote:
    Ja jak kolega nie raczyl zauwazyc nakierowalem troszke dalej i zasugerowalem dzialanie a nie tylko co blad oznacza . Pozdrawiam. :0
    W to akurat wątpię. Pytający nie podał symbolu silnika, a nie wszystkie maj kanał 115 do dyspozycji.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Dla jego poziomu wiedzy moja informacja jest wystarczająca, twoja go przerasta.
  • Level 13  
    No i tu się muszę zgodzić... Ale ja wychodzę z założenie że jeśli ktoś wykazuje chęć , dopytuje , widać że mu zależy , to można wszystko wytłumaczyć/objaśnić... A jeśli chęci brak to drukowanymi pisząc się nie pomoże... Być może kolega od sharana zapisze co mu tu napisano i pojedzie z tym do mechanika, tyle ze mechanik i tak diagnozę będzie stawiał na podstawie swoich obserwacji... tak czy inaczej - Pozdro :)
  • Level 11  
    Witam,

    auto poszlo do warsztatu

    powiedzieli ze rozrzad przeszkoczyl i czujnik od polozenia walu tez wymienili

    Pozdrawiam