Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Pakiet w TP(orange),rezygnacja z niego i zamówienie neostrady.

10 May 2012 20:15 7036 9
  • Level 9  
    Do 16.08.2012 r. mam w TP pakiet neostrada+telewizja+telefonia (VoIP),po zakończeniu tejże umowy chciałbym mieć tylko neostrade(bez TV i VoIP).W jaki sposób to załatwić ?Tj.czy mogę podpisać aneks do umowy,że po 16.08.2012 r.będę miał tylko neostrade,czy muszę czekać do wygaśnięcia obecnej umowy i po wygaśnięciu podpisać nową ?
    I czy nie będzie problemu z działaniem internetu(neostarady)po rezygancji z TV i telefonii ?Pytam ponieważ jeden z użytkowników forum miał takie problemy:
    Może ja też podzielę się z jakimi kłopotami borykałem się z TP.
    Gdy powstała Neostrada + Usługa Telewizyjna podpisałem umowę. Po roku użytkowania ( umowa na 12 miesięcy )
    Pojechałem rozwiązać umowę ale tylko na usługę telewizyjną chcąc pozostać przy Neostradzie. Oddałem Liveboxs i dekoder. Pani w salonie TP załatwiła wszystko o ręki – dostałem dokument o zwrocie urządzeń oraz rezygnacji z Usługi Telewizyjnej.
    Po dwóch tygodniach przychodzi rachunek za Neostrade i Usługa TV.
    Może teraz w skrócie na temat rezygnacji z usługi TV; osiem ( 8 ) zgłoszeń na info 19393. Dwa zgłoszenia UKE.
    Odpowiedzi na temat reklamacji to;; za 3dni ,do dwóch tygodni ,proszę czekać my panu damy znać itp….Pisemne z UKE – przepraszamy technicy nad tym pracują …Po trzech miesiącach dostałem zwrot pieniędzy za nie słusznie pobieraną opłatę za tą usługę TV.
    Ale na tym nie koniec ! Chcąc zwiększyć transfer okazuje się że ma mojej linii nadal widnieje ta Telewizja i muszę podpisać umowę wraz z Nią! Znowu reklamacje i odpowiedź;;; Na dzień dzisiejszy nie można rozdzielić Neostrada + Usługa TV. Trwało to wszystko cztery miesiące.
    Jedyne wyjście z tej sytuacji było wypowiedzenie Internetu i linii telefonicznej i założenie nowej linii z nowym numerem. Prawie miesiąc beż Internetu i telefonu.
    Od tego czasu minęło dwa lata.Nie wiem jak to dziś jest ale przy podpisywaniu umowy warto się zapytać aby ustrzec podobnych problemów.


    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2248471.html


    Z góry dzięki za odpowiedzi.
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Helpful post
    Level 35  
    Niestety, dzisiaj w dużych firmach obsługujących miliony klientów takie operacje nie są prowadzone w książkach a później "telefon do Zdziśka" i działa. Systemy operujące na olbrzymich bazach danych są mniej lub bardziej idiotoodporne, błąd może zdarzyć się zawsze. Jak się coś "zatnie" to jest to prostowane przez firmę informatyczną - z reguły zewnętrzną - która na usunięcie usterki ma nawet 2 tygodnie, wszystko zależy od wielkości klienta czyli od pieniędzy. Niektóre problemy są usuwane dopiero po wgraniu łat w oprogramowanie co może trwać i miesiące. Można mieć pecha :cry:
    Wracając do tematu - zmiana pakietu na sam internet to zmiana usługi, czyli nie jest to możliwe w formie aneksu. Musisz napisać rezygnację z pakietu nie później niż jeden okres rozliczeniowy przed terminem obowiązywania umowy. Po wyłączeniu usługi i zwróceniu sprzętu zamówisz nową (samą neostradę) - ale będzie to możliwe po ok. 2 tygodniach. Tyle czasu "trawią" sławetne systemy. Ogólnie od 2 do 4 tygodni bez internetu.
  • Level 9  
    andk1eltd wrote:
    Niestety, dzisiaj w dużych firmach obsługujących miliony klientów takie operacje nie są prowadzone w książkach a później "telefon do Zdziśka" i działa. Systemy operujące na olbrzymich bazach danych są mniej lub bardziej idiotoodporne, błąd może zdarzyć się zawsze. Jak się coś "zatnie" to jest to prostowane przez firmę informatyczną - z reguły zewnętrzną - która na usunięcie usterki ma nawet 2 tygodnie, wszystko zależy od wielkości klienta czyli od pieniędzy. Niektóre problemy są usuwane dopiero po wgraniu łat w oprogramowanie co może trwać i miesiące. Można mieć pecha :cry:
    Wracając do tematu - zmiana pakietu na sam internet to zmiana usługi, czyli nie jest to możliwe w formie aneksu. Musisz napisać rezygnację z pakietu nie później niż jeden okres rozliczeniowy przed terminem obowiązywania umowy. Po wyłączeniu usługi i zwróceniu sprzętu zamówisz nową (samą neostradę) - ale będzie to możliwe po ok. 2 tygodniach. Tyle czasu "trawią" sławetne systemy. Ogólnie od 2 do 4 tygodni bez internetu.

    Dzięki za odpowiedź.O złożeniu rezygnacji wiem,tylko nie wiem jak ją sformułować(żeby nie zostało to odebrane jako rezygnacja natychmiast).Co do zwrócenia sprzętu,zniknęła mi instrukcja do liveboxa(mam go już 4 lata)z tego co wiem na potwierdzeniu przekazania/odbioru jest wyszczególniona .Mogę mieć przez to jakieś przygody ze zwrotem ?Gdzie mogę nabyć taką instrukcje ?Zachował się jedynie przewodnik użytkownika...
  • Helpful post
    Level 29  
    Quote:
    Co do zwrócenia sprzętu,zniknęła mi instrukcja do liveboxa(mam go już 4 lata)z tego co wiem na potwierdzeniu przekazania/odbioru jest wyszczególniona .Mogę mieć przez to jakieś przygody ze zwrotem ?Gdzie mogę nabyć taką instrukcje ?Zachował się jedynie przewodnik użytkownika...

    Nie wiem na kogo trafisz przy zwrocie, ale najważniejszy jest livebox i zasilacz. Za brak instrukcji nawet jeśli chcieliby ciebie obciążyć to będą raczej groszowe sprawy. Zresztą zawsze mogła zaginąć przy którejś wymianie liveboxa i tak się ewentualnie możesz tłumaczyć, ale dopiero gdy będą pytać.
  • Level 9  
    A co jeśli nie będzie już wolnych portów,żeby mnie ponownie przyłączyć do neostrady po zrezygnowaniu z tego co mam teraz ?I czy jest możliwość abym teraz zamówił sobie neostrade w ramach opcji przedłużam umowę ?
  • Level 9  
    Skontaktowałem się z infolinią 19393 i zaoferowano mi abym umowe na neostrade podpisał teraz a zostanie aktywowana 17 sierpnia(dzień po wygaśnięciu obecnej umowy),mógłbym zachować do neostrady livebox ,który obecnie posiadam.Póki co odpowiedziałem,że się zastanowie,bo jakoś wydaje mi się mało relane podłączenie neo na drugi dzień po wygaśnieciu starej umowy(biorąc pod uwagę,to co powyżej napisał jeden z użytkowników).
  • Level 29  
    Quote:
    Póki co odpowiedziałem,że się zastanowie,bo jakoś wydaje mi się mało relane podłączenie neo na drugi dzień po wygaśnieciu starej umowy

    Jeśli to możliwe to wybierz się do najbliższego punktu obsługi i tam dopytasz o wszelkie szczegóły tam też w razie rezygnacji oddasz dzierżawiony sprzęt. O wolny port na centrali nie powinieneś się martwić, a tym bardziej jeśli z neostrady przesiadasz się na neostradę. Port powinien zostać ten sam, a jedynie zmodyfikowane ustawienia. Moim zdaniem najlepiej załatwiać w punkcie obsługi, tam popytasz o szczegóły i porozmawiasz z konkretną osobą. Przez telefon można zamówić pizzę, a nie podpisać umowę na 2 czy 3 lata. Najważniejsze, że zamawiając usługę musisz wiedzieć czego chcesz i nie dać sobie wcisnąć nic więcej, nawet jeśli coś jest przez pół roku "za darmo". To spłacisz przez pozostały okres umowy. Trochę się spisałem, ale musisz być czujny i wcześniej zorientowany zanim coś podpiszesz. Pozdrawiam.
  • Level 9  
    ajanek9 wrote:
    Quote:
    Póki co odpowiedziałem,że się zastanowie,bo jakoś wydaje mi się mało relane podłączenie neo na drugi dzień po wygaśnieciu starej umowy

    Jeśli to możliwe to wybierz się do najbliższego punktu obsługi i tam dopytasz o wszelkie szczegóły tam też w razie rezygnacji oddasz dzierżawiony sprzęt. O wolny port na centrali nie powinieneś się martwić, a tym bardziej jeśli z neostrady przesiadasz się na neostradę. Port powinien zostać ten sam, a jedynie zmodyfikowane ustawienia. Moim zdaniem najlepiej załatwiać w punkcie obsługi, tam popytasz o szczegóły i porozmawiasz z konkretną osobą. Przez telefon można zamówić pizzę, a nie podpisać umowę na 2 czy 3 lata. Najważniejsze, że zamawiając usługę musisz wiedzieć czego chcesz i nie dać sobie wcisnąć nic więcej, nawet jeśli coś jest przez pół roku "za darmo". To spłacisz przez pozostały okres umowy. Trochę się spisałem, ale musisz być czujny i wcześniej zorientowany zanim coś podpiszesz. Pozdrawiam.


    Dzisiaj mam zamiar odwiedzić punkt obsługi,przy okazji zostawię oświadczenie woli żeby umowa wygasła w dniu do którego została zawarta i tam popytam o możliwość podpięcia samej neostrady.Wiem ,że pracownicy/konsulatanci uwielbiają wpychać super,hiper oferty pewnie mają od tego większe prowizje.
  • Level 9  
    Załatwiłem,mam podpisaną umowe i czekam.Miał ktoś z Was problemy z przejście pakietu(usługa TV+neo lub usługa tV+neo+VoIP) na samą neostrade ?
  • Level 9  
    No i u mnie pojawił się problem,tj. zamówienie powinno być zrealizowane 17.08.2012 r. natomiast nadal nie jest i ciągle ma status w realizacji.Internet przyspieszył telefonia internetowa widnieje jako odłączona ale TV ciągle ma stan "aktywna".Ktoś z Was miał podobne przygody z przechodzeniem z pakietu na samą neostrade ?