Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

saab 9-3 1.9 tid sprzęgło

10 Maj 2012 22:53 8482 15

  • Poziom 15  
    Witam,
    Jak w temacie mam problem ze sprzęgłem.
    Po regeneracji dwu masy i wymianie łożyska na nowe po paru dniach zrobił się problem z pedałem sprzęgła, otóż zaczął brać coraz niżej po odpowietrzeniu go jeszcze raz połączeniu odpowietrznika hamulca z odpowietrznikiem sprzęgła i przepompowaniu płynu pedałem hamulca jeszcze raz problem po paru dniach dalej powrócił otóż teraz pedał sprzęgła po przejechaniu paru km i nagrzaniu silnika czasami zawiesza się przy dole czy ktoś może miał podobny przypadek i wie co to może być nie widać ubytku płynu w zbiorniczku.
    z Góry dziękuję .
  • Moderator na urlopie...
    A skąd mamy wiedzieć, co Ty tam namodziłeś? Skoro płyn nie ubywa i odpowietrzony jest prawidłowo układ, to oznacza, że coś jest nie halo albo z dociskiem, albo łożyskiem oporowym. Cóż tu gdybać? Rękawy do łokci i dokopuj się raz jeszcze do sprzęgła.
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Witam. Stawiam na wysprzeglik hydrauliczny ktory sie gdzies zapowietrza... czy przy odpowietrzaniu laliscie plyn po sam czubek zbiorniczka ??? W innym wypadku przy odpowietrzaniu zapowietrzylo sie ponownie, trzeba odpowietrzajac caly czas miec pelno ... Pozdrawiam.

    Dodano po 2 [minuty]:

    A wymieniliscie docisk??? Bo w opisie nic na ten temat nie napisales...
  • Poziom 39  
    Eeeee tam - pompka sprzęgła przepuszcza. Jak za każdym razem będziesz zdejmował nogę ze sprzęgła to może nawet kilkadziesiąt km będzie dobrze. Dla pewności włącz 1-szy bieg i nie puszczaj sprzęgła - jak po pewnym czasie sam zacznie jechać to pompka (jeśli byłby to wysprzęglik to by ubywało płynu).
  • Poziom 13  
    kwok napisał:
    Eeeee tam - pompka sprzęgła przepuszcza. Jak za każdym razem będziesz zdejmował nogę ze sprzęgła to może nawet kilkadziesiąt km będzie dobrze. Dla pewności włącz 1-szy bieg i nie puszczaj sprzęgła - jak po pewnym czasie sam zacznie jechać to pompka (jeśli byłby to wysprzęglik to by ubywało płynu).


    hmm... moze byc i pompka ... ale nawiazujac do wysprzeglika - nie bedzie ubywac jesli uklad jest jedynie zapowietrzony... ( w saabie jesli przy odpowietrzaniu nie masz plynu po same jajka to uklad uklad znow sie potrafi zapowietrzyc ...)
  • Poziom 39  
    Tylko wtedy sprzęgło byłoby do d.. od razu po odpowietrzaniu. Jemu pedał stopniowo wpada w podłogę aż przestaje odbijać, czyli wysprzęglik cofnięty a tłoczek pompki wepchany - płyn przeszedł przez uszczelniacz tłoczka w pompce do tyłu tłoczka a zewnętrzny uszczelniacz trzyma i płynu nie ubywa. Podnosi pedał. tłoczek się cofa i wszystko wraca do normalności.
    Jeździłem tak dość długo passatem tylko żeby nie było kłopotu nie mogłem trzymać nogi na sprzęgle i nie mogłem stać na biegu (z wciśniętym sprzęgłem) bo sam ruszał.

  • Poziom 15  
    tak wszystko było wymienione w komplecie i założone specjalnym urządzeniem do ustawiania i montażu sprzęgła, sprężynki regulujące zużycie tarczy również były cofnięte maksymalnie.
    Jeśli chodzi o odpowietrzenie to płyn był lany w sumie nie pod korek tylko do stanu max. może w tym tkwi cały problem spróbuje jeszcze raz odpowietrzyć z wlaniem płynu pod sam korek.
    Mam jeszcze jedno pytanie podczas rozruchu co ileś uruchomień silnika bez wciśniętego sprzęgła przez około 0,2 sekundy słychać jakby coś tarło metal o metal czy może to być związane z tulejkami w rozruszniku??

  • Poziom 15  
    ok jutro zadzwonię do klienta żeby przyjechał i sprawdzę czy ruszy jeśli przytrzymam go na sprzęgle a jeszcze jedno głupie pytanie przez około ile czasu powinienem go tak trzymać
  • Poziom 13  
    Kolega ma racje , sprobuj z tym trzymaniem sprzegla , jesli pomoze to bije poklony :) , jesli nie pomoze to napewno nie zaszkodzi odpowietrzenie z uwzglednieniem do pelna po sam korek, kilka osob juz to przerabialo, ale zobaczymy... Daj znac jutro co i jak - pozdrawiam.

  • Poziom 15  
    Witam,
    klient dzisiaj przyjechał pojechałem na jazdę próbną i co za uwarzyłem:
    podczas jazdy pedał sprzęgła wyciskał się coraz lżej i po pewnym czasie zdarzało się że nie wracał do właściwej pozycji był niżej po ponownym wysprzęgleniu było okej.
    Na ciepłym silniku też troszkę niżej brał na zimnym silniku przy naciśnięciu do połowy sprzęgła było słychać jakby dwu mas.

    Teraz się zastanawiam czy to może być wina regenerowanego sprzęgła czy może być tego jakaś przyczyna gdyż to tłuczenie się w skrzyni nie bardzo mi się podoba.
    Trzymałem również auto na sprzęgle z włożoną jedynką ale wtedy pedał hamulca po takim zabiegu poszedł mi w dół za pierwszym razem ;/

    Idąc za waszą radą nalałem płynu do pełna po czym jeszcze raz odpowietrzyłem na wszelki wypadek zamontowałem przy pedale sprzęgła dodatkowo sprężynę żeby pedał wracał na swoje miejsce jak na razie pedał jest twardszy i wracał.

    Jeszcze jedno pedał sprzęgła jest o jakieś dwa cm wyżej niż hamulca.

    Dzięki za wszelkie uwagi porady oraz za poświęcony mi czas.
    Pozdrawiam Tomek
  • Poziom 39  
    tomekmazepa napisał:

    Trzymałem również auto na sprzęgle z włożoną jedynką ale wtedy pedał hamulca po takim zabiegu poszedł mi w dół za pierwszym razem ;/


    Weź no to wytłumacz bo jakoś nie mogą zaskoczyć o co chodzi.

    Na pedale nie ma być żadnej sprężyny - pudrowanie pryszcza.

    Próba z wciśniętym sprzęgłem wygląda tak: odpalasz, wciskasz sprzęgło, wbijasz 1-kę i czekasz aż auto zacznie jechać tzn. że nie może być zahamowane.

  • Poziom 15  
    witam,
    właśnie to o to chodziło z tą jedynką wcisnąłem sprzęgło i przetrzymałem na jedynce około 3minut, auto nie zaczęło jechać stało w miejscu dzisiaj był u mnie klient wczoraj trochę pojeździł i powiedział że jak na razie wszystko jest okej i sprzęgło bierze tak jak przed wymianą.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    A co znaczy że po tym pedał HAMULCA poszedł ci od razu w dół?
    No chyba że się przejęzyczyłeś.
    Mimo wszystko obstawiam wyrobiony na początku ruchu tłoczka cylinder pompki i to ona przepuszcza płyn i dlatego pedał co ileś naciśnięć jest coraz niżej.