Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Technik Elektryk - Faber CK
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Strzelanie w glosikach przy wlaczaniu lub wylaczaniu swiatla

Marcinva 11 Maj 2012 08:03 8701 31
  • #1 11 Maj 2012 08:03
    Marcinva
    Poziom 13  

    Witam!
    Mam pewien problem z komputerem / głośnikami, szukałem w googlach odpowiedzi ale wszystkie były takie nijakie.
    Gdy komp działa i zapalam lub gaszę światło w pokoju lub innych pokojach, gdy lodówka się włącza lub wyłącza za każdym razem strzela w głośnikach. Nie wiem co z tym zrobić. Czy od takiego strzelania może się coś "spalić" w PC ?.

    Myślałem ze to wina gniazdka w pokoju w którym nie ma uziemienia jak i przedłużacza.Kupiłem wiec przedłużacz z uziemienie wraz z gniazdkiem i zaczęłam działać zrobiłem wszystko i nadal to samo.

    Myślę jeszcze czy pomogła by jeszcze coś listwa z filtrem by coś pomogła ?


    Przy odłączeniu ( trzech ) przewodów od karty dźwiękowej na włączonym kompie - są trzaski

    Przy odłączeniu ( trzech ) przewodów od karty dźwiękowej i wyłączonym kompie - są trzaski

    Przy odłączeniu ( trzech ) przewodów od karty dźwiękowej i wyłączonym kompie i odłączeniu przewodu zasilającego PC - są trzaski

    Winę lodówki i wyłącznika światła wykluczam ponieważ strzela mi jak :

    Zapalam lampkę w pokoju co stoi PC
    Zapalam światło w pokoju co stoi PC
    Włącza / wyłącza się lodówka.
    Zapalam światło rybkom w drugim pokoju
    Zapalam światło w łazience / WC

    Głośniki to Logitech X530

    Jeżeli temat założyłem w złym dziale proszę o przeniesienie a nie usuwanie.

    0 29
  • Technik Elektryk - Faber CK
  • Pomocny post
    #2 11 Maj 2012 09:38
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe

    Domorama napisał:
    Gdy komp działa i zapalam lub gaszę światło w pokoju lub innych pokojach, gdy lodówka się włącza lub wyłącza za każdym razem strzela w głośnikach.


    Efekt przenoszenia zakłóceń z sieci do wzmacniacza głośników komputerowych.

    Domorama napisał:
    Kupiłem wiec przedłużacz z uziemienie wraz z gniazdkiem i zaczęłam działać zrobiłem wszystko i nadal to samo.


    Gniazdko założył kwalifikowany elektryk? Do czego podłączył bolec ochronny?

    Domorama napisał:
    Myślę jeszcze czy pomogła by jeszcze coś listwa z filtrem by coś pomogła ?


    Albo tak albo nie, zapewne problem jest z jakością wzmacniacza i przewodów głośników (transformator sieciowy za blisko wzmacniacza, badziewne przewody w marnym ekranie).

    Pomóc może oddalenie wzmacniacza głosników od przewodow zasilających.

    0
  • Pomocny post
    #3 11 Maj 2012 09:40
    LightOfWinter
    Poziom 29  

    Domorama napisał:

    Myślałem ze to wina gniazdka w pokoju w którym nie ma uziemienia jak i przedłużacza.Kupiłem wiec przedłużacz z uziemienie wraz z gniazdkiem i zaczęłam działać zrobiłem wszystko i nadal to samo.

    Żeby mieć gniazdko z wspomnianym uziemieniem instalacja elektryczna w domu / mieszkaniu musi być na to przygotowana. Jednym słowem bolec do niczego nie podłączony nic nie daje.

    Listwa powinna być z filtrem to oczywiste, jeśli nie masz to kup taką.
    Zapewni Ci pewną ochronę podczas przepięć które czasem się zdarzają.
    Co za tym idzie wydłuży życie innym urządzeniom do niej podpiętym biorąc na siebie energię przepięć.

    Jaki masz zasilacz w komputerze?
    Marka, moc i wszystkie jego parametry?
    Sądzę że on może być odpowiedzialny za wspomniane trzaski.

    1
  • Pomocny post
    #4 11 Maj 2012 10:03
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe

    LightOfWinter napisał:
    Jaki masz zasilacz w komputerze?
    Marka, moc i wszystkie jego parametry?
    Sądzę że on może być odpowiedzialny za wspomniane trzaski.


    Domorama napisał:
    Przy odłączeniu ( trzech ) przewodów od karty dźwiękowej i wyłączonym kompie i odłączeniu przewodu zasilającego PC - są trzaski


    Nie - to nie to.

    0
  • #5 11 Maj 2012 12:39
    Marcinva
    Poziom 13  

    jdubowski napisał:
    Gniazdko założył kwalifikowany elektryk? Do czego podłączył bolec ochronny?


    Sam założyłem ponieważ poprzednie było bez bolca, a w puszcze był przewód na bolec.
    Do podłączenia gniazdka z uziemieniem chyba nie potrzeba wykwalifikowanego elektryka z niewiadomo jakimi uprawnieniami...

    LightOfWinter napisał:
    Jednym słowem bolec do niczego nie podłączony nic nie daje.


    Wiem, aż tak ciemny nie jestem ;).

    LightOfWinter napisał:
    Jaki masz zasilacz w komputerze?
    Marka, moc i wszystkie jego parametry?
    Sądzę że on może być odpowiedzialny za wspomniane trzaski.


    MadeCom Feel 500 Active PFC

    jdubowski napisał:
    Pomóc może oddalenie wzmacniacza głosników od przewodow zasilających.


    W subwooferze są wszystkie wzmacniacze itd masz na myśli aby subwoofer oddalic od przewodów ?
    Jeżeli tak to jest oddalony dość sporo.

    jdubowski napisał:
    Nie - to nie to.


    Wiec co :( :P

    0
  • Technik Elektryk - Faber CK
  • Pomocny post
    #6 14 Maj 2012 19:15
    Wiech26
    Poziom 19  

    Logitech X530- nie spotkałem się z rozwiązaniem problemów z trzaskami w tym zestawie. Na wszystkich forach każdy ma problem z tym konkretnym zestawem. Miałem też ten zestaw i po miesiącu walki z trzaskami poddałem się i zmieniłem na Creative. Podobno ten zestaw "tak ma".

    0
  • #7 17 Maj 2012 10:58
    Marcinva
    Poziom 13  

    Czyli jednak nic nie da sie z tym zrobic ? :(
    Szkoda

    0
  • #8 18 Maj 2012 12:37
    Marcinva
    Poziom 13  

    Możę listwa z filtrem by coś pomogła ?

    0
  • #10 18 Maj 2012 19:00
    Marcinva
    Poziom 13  

    Nie kupowałem specjalnie aby sprawdzić ponieważ jak listwa nie zda egzaminu nie chce na darmo kupowac, dopiero dzis wróciłem do domu i pożyczę od sąsiada jak wróci z trasy ;)

    0
  • #11 21 Maj 2012 13:29
    Marcinva
    Poziom 13  

    Dlaczego ktos usunął mój wczorajszy post ???

    0
  • #13 21 Maj 2012 15:50
    Marcinva
    Poziom 13  

    Jakoś nie pomyślałem aby tam zajrzeć.

    0
  • #14 23 Maj 2012 18:11
    Marcinva
    Poziom 13  

    Doradzi ktoś jakąś listwę ?.
    Model, link ?

    0
  • Pomocny post
    #15 23 Maj 2012 21:03
    rossa
    Poziom 17  

    Mam tak samo w ZRK AT9100. Listwa z filtrem (o dziwo) nie pomaga.

    0
  • #16 26 Maj 2012 16:03
    Marcinva
    Poziom 13  

    Może to wina zasilacza w PC ?
    Mało tego dziś zauważyłem że podczas "pyknięcia" strzału mruga mi monitor tak jak by częstotliwość odświeżania spadła :(.
    Nie chce aby wszystko poszło mi z dymem :(.
    Nie wiem jakieś zdjęcia co potrzeba udostępnię.

    0
  • Pomocny post
    #17 26 Maj 2012 21:38
    xamrex
    Poziom 28  

    Odpowiedź na pytanie chyba już padła..

    Wiech26 napisał:
    Logitech X530- nie spotkałem się z rozwiązaniem problemów z trzaskami w tym zestawie. Na wszystkich forach każdy ma problem z tym konkretnym zestawem. Miałem też ten zestaw i po miesiącu walki z trzaskami poddałem się i zmieniłem na Creative. Podobno ten zestaw "tak ma".

    0
  • #18 10 Cze 2012 09:53
    Marcinva
    Poziom 13  

    Witam Ponownie.
    Byłem trochę chory i nie myślałem nad kupnem listwy teraz jest już lepiej ze zdrowiem i chce dokończyć tą sprawę do końca tylko nie wiem jaką tą listwę kupić :(

    Przekopałem całe allegro są listw po 20zł po 50zł jak i po 150zł nie wiem czym one się równią oraz czym się kierować przy zakupie takiej listwy ?

    Znalazłem na allegro "Listwa zasilająca ACAR 504WF + filtr 3m"

    Cytat:
    Charakterystyka:

    - Pięć gniazd sieciowych o podwyższonej sprawności, z uziemieniem
    - Układ filtrujący zakłócenia radioelektryczne
    - Szybkie bezpieczniki topikowe zabezpieczają dwa tory prądowe przed zwarciem i przeciążeniem
    - Zintegrowana z przyciskiem wyłącznika lampka, świecąc informuje użytkownika o obecności napięcia
    - Uchwyty mocujące urządzenie np. na ścianie
    - Dostępne w kolorze czarnym o długości kabla 1.5m, 3m, 5m


    Dane techniczne:


    Napięcie znamionowe urządzenia 230 V
    Częstotliwość znamionowa 50 Hz
    Prąd znamionowy obciążenia ∑IN ∑IN = 10A
    Prąd upływu <0.5 mA
    Czas odpowiedzi układu przeciwprzepięciowego <25 ns
    Napięcie znamionowe układu przeciwprzepięciowego Uc 250V 50Hz
    Poziom protekcji układu przeciwprzepięciowego Up ≤1,3kV (L/N)
    Nominalny prąd wyładowczy iN 2,5kA (L/N) - 8/20µs
    Maksymalny prąd wyładowczy iMAX 6,5kA (L/N) - 8/20µs
    Tłumienność zakłóceń radioelektrycznych ≤55 dB
    System ochrony przeciwporażeniowej kołki ochronne gniazd połączone z przewodem ochronnym (system 2P+Z)
    Ilość gniazd sieciowych 5
    Wyłącznik dwutorowy wyłącznik podświetlany

    Obudowa z tworzywa sztucznego samogasnącego
    Wymiary 385x59x55/43 mm
    Ciężar 0,54 kg


    Cena 65zł

    Znalazłem jeszcze "! LISTWA ZASILAJĄCA TRACER 8 GNIAZD OCHRONA, FILTR"
    Cytat:

    Specyfikacja:






    układ przeciwprzepięciowy - 3 warystory
    napięcie znamionowe - AC 250 V
    impuls energii - 2100 J
    maksymalny impuls prądowy - 39000 A
    czas reakcji - poniżej 1 nanosekundy
    zabezpieczenie przeciążeniowe - 250 V, bezpiecznik 10 A z przerywaczem
    podświetlony wyłącznik ze zintegrowanym zabezpieczeniem antyzwarciowym 10A, automatycznie reagujący na zwarcia
    ochrona przeciw porażeniu przy próbie kontaktu z przewodem fazowym (dla dzieci)



    Parametry:
    Gwarancja (miesiące) 24
    Długość przewodu (m) 1,8
    Filtr przeciwzakłóceniowy (LC) tak
    Ilość gniazd 8
    Układ przeciwprzepięciowy (warystor) 3
    Zabezpieczenie antyzwarciowe (bezpiecznik) tak
    Kolor czarny


    Tutaj również jest filtr i cena 45zł

    Na początku chciałem kupić listę ACAR P7 ale ona nie ma filtra bynajmniej nic na ten temat nie jest wspomniane.

    Panowie co polecacie coś dobrego i taniego tak do 50 - 60zł ? nie mam kasy na droższą ( choroba = zwolnienie w pracy = brak większej gotówki )
    Najbardziej zależny mi aby wyeliminować te strzały w głośnikach, na zdrowy rozum to skoro w listwie jest filtr to pomoże w tych zakłóceniach w głośnikach :).

    PS.Nie znam sie również na listwach ponieważ na co dzień ich nie kupuje dlatego proszę Was Panowie o pomoc.

    Pozdrawiam.

    0
  • Pomocny post
    #19 10 Cze 2012 14:08
    Driver-
    Poziom 38  

    Przede wszystkim musisz zdać sobie sprawę że zakłócenia tego typu mogę wnikać rożnymi drogami, a nie tylko przez zasilanie z sieci energetycznej. Drogi wnikania to połączenia bezpośrednie oraz sprzężenia pasożytnicze. Połączenie bezpośrednie jest praktycznie jedno sieć energetyczna. Natomiast sprzężeń pasożytniczych może wiele pojemnościowe, indukcyjne, na wspólnej impedancji lub sprzężenia konduktancyjne i mogą wnikać przez kablem sieciowym lub kablami połączeniowymi łączącymi z komputerem lub głośnikami. Trzask wywoływany jest impulsami jakie powstają przy włączaniu/wyłączaniu urządzeń eklektycznych głownie za pomocą styków (ale nie tylko styków). W czasie przełączania powstają udary prądowe oraz iskrzenie na stykach. Powstają odkształcenia przebiegu prądu, które rozchodzą się w przewodach instalacji jako pole elektryczne magnetyczne i elektromagnetyczne Nasilenie tych zjawisk zależy nie tylko od przełączanego prądu i napięcia na stykach, ale również od stopnia sprzężenia pomiędzy obwodem w zakłócającym (sieć energetyczna) a zakłócanym (głośniki). Dodanie listwy może załatwi sprawę, ale nie musi. Niestety lokalizacja którędy wnikają zakłócenia jest ciężka trudna w wykonaniu, jeśli dodatkowo i przesz przypadek powstały tzw. pętle masy praktycznie nie do ogarnięcia. Możliwe też że sam sprzęt zrobiony jest w sposób niedbały i przez to nadmiernie czuły na tego typu zakłócenia. Z braku schematów tych głośników nie można jednoznacznie powiedzieć czy sprzęt spełnia odpowiednie normy kompatybilności elektromagnetycznej. Ciekawe czy ma znak CE.

    1
  • #20 10 Cze 2012 16:54
    Marcinva
    Poziom 13  

    Driver- Dziękuję Ci za wyjaśnienie, nie będę ukrywał że niektórych rzeczy o których piszesz nie rozumiem.

    Nie wiem co mam z tym zrobić listwa może załatwić sprawę a może i nie już ogłupiałem od przeglądania ofert na allegro z listwa mi, ceny przeróżne nie mam pojęcia czym sie te listwy różnią :(.
    Chce coś dziś zamówić jeżeli listwa nie pomoże będę zmuszony do sprzedaży głośników co nie jest mi na rękę ponieważ przewody mam ładnie pochowane w listwach podłogowych.

    Może mi polecicie jakąś dobrą listwę z filtrem, nie chce takiej z samymi bezpiecznikami.

    A jak bym odciął wtyczkę od głośników i zamontował taką z wejściem na uziemienie ? kabel na bolec w wtyczce bym dał z minusa ? :P

    Lub jak bym kupił Filtr sieciowy przeciwzakloceniowy 250 V 6 A NOS podłączył go w przedłużaczu ? pomożę ?

    0
  • Pomocny post
    #21 10 Cze 2012 19:00
    Driver-
    Poziom 38  

    Listwa przede wszystkim musi mieć filtr przeciwzakłóceniowy i nie koniecznie przeciwprzepięciowy ale ten też może się przydać.
    Listwy:
    LFT-2005 - acar S8 PRO lub podobne.

    Domorama napisał:
    A jak bym odciął wtyczkę od głośników i zamontował taką z wejściem na uziemienie ? kabel na bolec w wtyczce bym dał z minusa ? :P
    Tylko wtedy możesz tak zrobić jeśli bolec w gniazdku masz uziemiony. Lecz w ten sposób możesz utworzyć dodatkową pętle masy i zamiast poprawy może się pogorszyć, ale możesz spróbować nigdy nic nie wiadomo.

    Domorama napisał:
    Lub jak bym kupił Filtr sieciowy przeciwzakloceniowy 250 V 6 A NOS podłączył go w przedłużaczu ? pomożę ?
    Ale nie daje to gwarancji że zakłócenia znikną. Ponieważ nie wiadomo którędy wnikają zakłócenia.

    Co możesz sprawdzić nie mając listwy z filtrem (filtru). Odłącz wtyki trzy stykowe te co idą na wyjścia wyjścia karty dźwiękowej komputera. Przewodem zewrzyj razem wszystkie styki tych wtyczek. Sprawdź czy są trzaski, jeśli ustaną zakłócenia wnikają przez ekrany kabli, o ile takie ekrany (oploty) są, bo często zamiast gęstego oplotu jest parę drucików (żenada). Próba druga podłącz te same wtyczki łącząc ich styki masy (trzeci styk licząc od główki wtyczki) z obudową komputera (przykręć przewód pod śrubkę na obudowie). Regulacje głośności na głośnikach ustaw na minimum, sprawdź czy są trzaski. Jeśli będą, prawdopodobna pętla masy. Próba trzecia, jeśli na głośnikach jest gniazdo słuchawkowe, które w momencie podłączenia słuchawek odłącza głośniki, to podłącz słuchawki, regulacja głośności na 1/2 i sprawdź czy w słuchawkach masz trzaski. Jeśli trzasków nie będzie zakłócenia wnikają przez kable głośnikowe. Napisz co wyszło z prób.

    Zapomniałem napisać, w trzeciej próbie odłącz wszystkie kable idące od suba do pozostałych głosików, oprócz tego z gniazdem słuchawkowym.

    0
  • #22 10 Cze 2012 20:32
    Marcinva
    Poziom 13  

    Driver- napisał:
    Co możesz sprawdzić nie mając listwy z filtrem (filtru). Odłącz wtyki trzy stykowe te co idą na wyjścia wyjścia karty dźwiękowej komputera. Przewodem zewrzyj razem wszystkie styki tych wtyczek. Sprawdź czy są trzaski, jeśli ustaną zakłócenia wnikają przez ekrany kabli, o ile takie ekrany (oploty) są, bo często zamiast gęstego oplotu jest parę drucików (żenada).


    A więc tak, odłączyłem trzy wtyczki od karty dźwiękowej pomarańczowy. czarny i zielony kawałkiem kabelka złączyłem je wszystkie ( foto )
    Podczas jak wszystkie trzy wtyczki były złączone zapalałem i gasiłem światła w całym domu - Nic nie strzeliło
    Udało mi się zdarzyć w momencie jak lodówka się wyłączyła również zero strzału.

    Driver- napisał:
    Próba druga podłącz te same wtyczki łącząc ich styki masy (trzeci styk licząc od główki wtyczki) z obudową komputera (przykręć przewód pod śrubkę na obudowie). Regulacje głośności na głośnikach ustaw na minimum, sprawdź czy są trzaski. Jeśli będą, prawdopodobna pętla masy.


    Zrobiłem tak gdy dotknąłem kabelkiem do śrubki w obudowie a barciak mrugał światłem były trzaski a jak dotknąłem palcem do którejś wtyczki ( on cały czas margał światłem :) ) trzaski jak by były słabsze.

    Driver- napisał:
    Próba trzecia, jeśli na głośnikach jest gniazdo słuchawkowe, które w momencie podłączenia słuchawek odłącza głośniki, to podłącz słuchawki, regulacja głośności na 1/2 i sprawdź czy w słuchawkach masz trzaski. Jeśli trzasków nie będzie zakłócenia wnikają przez kable głośnikowe.


    Nie było żadnych trzasków.

    Wymieniłem jeszcze wtyczkę tak jak pisałem,oryginalna trochę latała w przedłużaczu, rozebrałem jeszcze przedłużacz i te blaszki co wchodzą w nie bolce od wtyczkę poodciskałem kombinerkami :).
    Teraz jest troszkę lepiej ale problem nie jest wyeliminowany w 100%.
    Driver- jeszcze jak byś mógł mi powiedzieć czy te listwy są dobre ? ( mam je odłożone w obserwujących na allegro )

    Acar S10
    ACAR 504WF + filtr 3m

    0
  • Pomocny post
    #23 10 Cze 2012 22:36
    Driver-
    Poziom 38  

    Myślę że powodem są kiepskie ekrany przewodów w kablu łączącym komp z głośnikiem i dalej do wtyczki VGA dołączanej do gniazda suba. A mechanizm wnikania jest następujący. Przez przewody głośników wnikają zakłócenia, może tu występować sprzężenie pojemnościowe siecią energetyczną (pojemność pomiędzy kablami głośników a instalacją energetyczną). Ale to nie wszystko ponieważ od wzmacniacza idzie kabel do głośnika z regulacją i włącznikiem, więc zakłócenia zbierane przez kable głośników mogą przedostawać się przez pojemności przewodów łączących wzmacniacz z potencjometrami w głośniku. Płynąć mogą nawet dalej aż do wejść kart dźwiękowej, tu tworząc sprzężenia pojemnościowe i indukcyjne. Przedostają są na wejście wzmacniacza i są przez niego wzmacniane. Zauważ ze nie było trzasków w dwóch przypadkach (pierwsza i trzecia próba) kiedy kable były zwarte i kiedy kable głośników były odłączone. Zwarcie kabli spowodowało że zakłócenia nie mogły płynąć do wejścia wzmacniacza, a po odłączeniu kabli głośników nie mogło być sprzężenia, bo nie było pojemności jaką tworzą rozciągnięte kable głośnikowe z przewodami sieci czy innymi np. kabel do internetu, który może być również pośrednikiem w propagacji zakłóceń. Dla potwierdzenia tej teorii zrób jeszcze jedną próbę, podłącz wszystkie wtyczki do karty dźwiękowej i odsłuchaj bez podłączonych kabli głośnikowych na samym głośniku z regulacją. Z potencjometrem ustawionym na minimum i na 1/2. Napisz co wyszło.

    Jeśli chodzi o listwy to obie mają filtry, więc są OK. Na ile są skuteczne filtry trudno powiedzieć. Lecz na razie poczekaj na wynik ostatniej próby. Jeśli się potwierdzi moja teoria to zobaczymy co dalej robić.

    0
  • #24 11 Cze 2012 14:58
    Marcinva
    Poziom 13  

    OK czyli tak jak miałem do tej pory wtyczki od głośników ( pomarańczowy. czarny i zielony ) mam normalnie wpięte do karty dźwiękowej odłączam 4 satelity zostawiam tylko podłączony głośniczek co mam w nim regulacje głośności oraz wejście na słuchawki.

    Wynik = mrugałem światłami w każdym pokoju. zero trzasków.
    Jak na razie zostawiłem je odłączone, zobaczę czy będą strzały jak lodówka będzie się wyłączać / włączać.

    EDIT://
    Na odłączonych satelitkach zero strzałów nawet jak lodówka się wyłączała / włączała :)

    EDIT://
    Raz strzeliło mi jak lodówka się włączyła :(
    Radyjko w kuchni brat wyłączył to też delikatnie strzeliło.
    Ale jak gaszę zapalam światła to nie strzela.

    EDIT://
    Praktycznie żadnych strzałów od południa mam włączone głośniki z odłączonymi satelitkami

    EDIT:// 20:28
    Strzał - wyłączyła się lodówka...:(

    0
  • Pomocny post
    #25 12 Cze 2012 02:09
    Driver-
    Poziom 38  

    Piszę teraz, bo dopiero wróciłem od klienta. Czyli tak jak się spodziewałem, brużdżą kable głośnikowe. Tu masz link do instrukcji X-530, głośniki i kable są ponumerowane więc łatwiej będzie opisać. Proponuję wymienić istniejące kable, Nr 4 do głośnika Nr 5 i ten z wtyczką VGA do suba, na dużo lesze ekranowane kable "Kabel Multicore" Sterner 4 parowy i Sterner 8 parowy, które można kupić na metry. Jeśli się zdecydujesz na taką wymianę i zanim to zrobisz muszę wiedzieć jak wyglądają bebechy głośnika Nr 5, oraz połączenia od tego głośnika do wtyku VGA. Nie mam schematu X-510 więc tylko domyślam się jak to jest połączone, nie wiem też czy regulacja głośności jest na wielosekcyjnym potencjometrze czy na jednosekcyjnym. Te dwie opcje mogą się zasadniczo różnić pod względem rozwiązania układowego. Jeśli potencjometr ma 5 lub 6 sekcji to sygnał regulowany jest tradycyjnie, jedna sekcja przypada na suba i po dwie sekcje (kanały LP) na przód i tył (5; 8 i 2; 3), wtedy będzie 5 sekcji. Sekcja 6 może być dla głośnika 7, ale nie koniecznie. Ta opcja jest najbardziej prawdopodobna, gdyż zastosowano złącze DE-15F identyczne jak dla VGA. Opcja druga, potencjometr jest jednosekcyjny, a głośność jest ustawiana np. napięciem sterującym układami w subie. Dlatego powinieneś sprawdzić ilość sekcji, oraz sprawdzić ile żył ma kabel 4 i kabel z wtykiem VGA, oraz jak wygląda ekranowanie tych kabli. Aby to sprawdzić musisz rozebrać głośnik 5. Oczywiście decydując się na wymianę będziesz musiał zakupić kable, wtyki "jack" 3,5mm i wtyk VGA na kabel, wszystko w odpowiedniej ilości. Wcześnie przygotowujesz kable z wtykami i możesz wymieniać dwoma metodami. Pierwsza polega na dokładnym zapisaniu - rozrysowaniu połączeń (pinologii) wtyczek kompa i wtyku VGA, rozrysowując - zapisując gdzie i do którego punktu lutowniczego jest podłączony dany styk wtyczek. Musisz to zrobić dokładnie aby później uniknąć pomyłek. Rozlutowaniu wszystkich połączeń starych kabli w głośniku 5 i przylutowaniu nowych przewodów kabli. Druga metoda polega na pojedynczym odlutowaniu przewodów ze starych kabli, sprawdzeniu do jakiego styku idzie kabel i zastąpieniu go przewodem z nowego kabla idącym w na ten sam styk wtyczki. W obu przypadkach multimetrem włączonym na ciągłość połączeń zawsze sprawdzasz gdzie dany przewód idzie. Połączenia z wtyku VGA do wyłącznika powinny być zrobione jako ostatnie i wykonane więcej niż jednym przewodem. Np. para zwarta z jej ekranem będzie jednym z przewodów idącym do wyłącznika. W ten sposób powiększysz przekrój przewodu. Przez tak utworzone połączenie będzie mógł płynąc większy prąd. Napisz jaka jest Twoja decyzja, jeśli się zdecydujesz i jesteś w stanie taką wymianę przeprowadzić, to podaj mi informacje o których pisałem. Postaram się dokładnie opisać jak mają wyglądać nowe połączenia, zwłaszcza połączenia ekranów nowych kabli i dodatkowych żył masy.

    Pojedyncze silniejsze zakłócenia mogą jeszcze wnikać przez kiepskie ekrany kabla 4 lub tego z wtykiem VGA.

    0
  • #26 12 Cze 2012 08:28
    Marcinva
    Poziom 13  

    Driver- Dziękuje że wszystko ładnie opisałeś i wytłumaczyłem ale ja sam tego nie wymienię :( aż tak się na tym nie znam, owszem chciałbym to wymienić aby miec spokój od tych strzałów ale nie będę zabierał się za coś czemu nie podołam i mogę coś spiep....ć :(.

    A powiedz mi jeszcze jedną rzecz - ja mam głośniki tylne, lewy przedni i centralny rozstawione kable standardowe były za krótkie abym mógł rozstawić je tak jak sobie zaplanowałem i po prostu do wtyczek tych od głośników ( tylne, lewy przedni i centralny ) zrobiłem przedłużki może to głupie ale takie że na czincz ( na ten bolczyk co wystaje ) nałożyłem przewód i koszulkę termokurczliwą tak samo i na tą okrągłą cześć czincza.

    Może powodem jest właśnie złe przedłużenie tych głośników ?

    Edit:// 18:53

    Cały czas mi strzela jak wyłącza się lodówka ;/ mam podłączony sam sub i centralkę z głośnością reszta odłączona.

    0
  • #27 12 Cze 2012 19:35
    Driver-
    Poziom 38  

    Jeśli wszystko było by przez fabrykę zrobione prawidłowo to przedłużenie o parę metrów kabli od głośników nie wpłynęło by na pracę zestawu. Z tego co czytałem w Necie, to oprócz problemów z trzaskami, w głośnikach słychać było stacje radiowe i to z oryginalnymi kablami, co jest bardzo prawdopodobne, zwłaszcza wtedy kiedy jest dobra propagacja na falach krótkich. Takie zachowanie dobitnie świadczy że układy są niedopracowane, a kable głośnikowe przy sprzyjających okolicznościach działają jak antena, nawet te nie przerabiane. Praktycznie po stwierdzeniu występowania różnych zakłóceń w okresie gwarancyjnym klient ma prawo reklamować wadliwie działający sprzęt, ale komu się chce naciągać ze sprzedawcami, bo przecież działa i słychać dźwięk, tylko że przy okazji nie ten którego chcemy słuchać. A ten sprzęt elektroniczny należy do dwóch grup produktów dla których wymagany jest znak CE, urządzenia niskiego napięcia i kompatybilność elektromagnetyczna (EMC). Najwyraźniej ktoś nie doczytał do końca dyrektywy odnośnie EMC (ElectroMagnetic Compatibility) i mamy to co jest czyli trzaski. Konsument nie musi znać dyrektyw, ale ma dostać sprzęt te dyrektywy spełniający, czyli znak CE w przypadku X-530 jest tylko ozdóbką, a LOGITECH dał ciała.

    Najwyraźniej Ci od lodówki też nie czytali dyrektywy odnośnie EMC, ręce i nogi się uginają.

    Tylko prawidłowe ekranowanie kabli, o których wspominałem mogło by pomóc, w tym kablu od suba do centralki idzie przewód do wyłącznika zasilania a brak ekranowania kabli sygnałowych robi krecią robotę.

    0
  • #28 12 Cze 2012 20:03
    Marcinva
    Poziom 13  

    Driver czyli co mi radzisz ?
    Może jak bym zdemontował te moje przedłużki i kupił takie takie? gotowe.

    Sam bym wymienił przewody od satelit ale już od satelitki w której mam głośność nie wymienię :(.
    Nie wiem sprzedać je kupić drugie ? trochę mi szkoda bo grac ładnie grają ładnie przewody pochowałem.
    Gdzieś czytałem na necie że jakaś blachą obudowywali zasilacz jak dobrze pamiętam.

    Driver czy Ty korzystasz z GG ? jeżeli tak i nie masz nic przeciwko podesłał być mi numer na PW zawsze łatwiej podać link czy szybciej sie porozumieć.

    0
  • #29 13 Cze 2012 19:52
    Marcinva
    Poziom 13  

    Strzela tez na odłączonych satelitach :(

    0
  • Pomocny post
    #30 16 Cze 2012 11:24
    rafxcc
    Poziom 1  

    Witam:)

    Mam dokładnie ten sam problem z tymi samymi głośnikami. Przed zakupem tych głośników miałem jakieś stare 10 letnie i także występowały trzaski ale były one zdecydowanie cichsze. Dodałem listwę z filtrami, uziemiłem gniazdko i nic sie nie zmieniło. Dodam że mieszkam w bloku i sąsiadka nade mną ma dokładnie te same głośniki i nie ma takiego problemu. Postaram sie kupić jakieś innej firmy z możliwością wypróbowania i ewentualnego zwrotu. Jeśli uda mi się z tym uporać dam znać.

    0