Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Telefon VOIP = Livebox 2 + netgear 834gv5

gwozdziu114 11 May 2012 15:15 3293 18
  • #1
    gwozdziu114
    Level 9  
    Witam,
    zakupiłem neostradę do której jest usługa telefon voip a więc muszę używać tego ich livebox'a 2 a sęk w tym że ja mam już swój router Netgear 834Gv5 i to przez niego chciałbym korzystać z sieci. Wie ktoś jak to połączyć aby na parterze telefon był pobierany z liveboxa a na 1 piętrze internet był pobierany z netgeara który byłby podłączony kablem rj 45 z liveboxem z parteru.
  • Helpful post
    #2
    Bródka

    Level 42  
    Na netgear wyłączasz serwer dhcp i zmieniasz jego adres na np 192.168.2.1, kabel sieciowy idący od LB podłączasz pod switch routera
  • #3
    gwozdziu114
    Level 9  
    Zrobiłem tak ale jego ip ma końcówkę 1.1 a lb 0.1 więc ip nie zmieniałem i się udało ;]

    A czy mogę mieć na tych dwóch routerach włączone wifi o tym SSID i passwordzie ?

    To normalne że nie mogę teraz wejść w konfiguracje netgeara poprzez jego ip ?
  • Helpful post
    #4
    Bródka

    Level 42  
    Możesz miec ten sam ssid i hasło, co do logowania nie zmieniłeś ip a obecne masz z zakresu serwera dhcp a tak nie powinno byc
  • #5
    gwozdziu114
    Level 9  
    Czyli mam zmienić :
    Telefon VOIP = Livebox 2 + netgear 834gv5
    na inne ip tak bo nie wiem czemu ale konfiguracja netgeara mi teraz nie działa nie wczytuje stronki routerlogin.net
  • Helpful post
    #6
    Bródka

    Level 42  
    Nic nie zmieniaj w LB
    Próbowałeś adres 192.168.0.1 ?
    LB nadaje na 192.168.1.1, a netgear na 192.168.0.1 wiec powinieneś się zalogować
    Jakiego masz livebox'a ?
    Podłączyłeś prawidłowo kabel sieciowy w LB idący do Netgear ?
  • #7
    gwozdziu114
    Level 9  
    Mam livebox 2. Czy w netgearze mam mieć wpisane te dane do neostrady ?
    Kabel w 100% dobrze wpięty
    Do netgeara potrafie już dotrzeć ale internet przez netgeara nie może uzyskać adresu sieciowego przynajmniej to wyskakuje a przez lb all działa
  • Helpful post
    #8
    Bródka

    Level 42  
    Na netgear wyłączasz tylko DHCP i podłączasz kabel sieciowy oczywiście pod switcha bo złącze wan ma być puste (z reszta to rj11)
    Obecnie netgear działa jako switch + access point, wszelkie ustawienia urządzenia pobierają z LB
    Po zastosowaniu ustawień zrestartowałeś netgear ?
  • #9
    gwozdziu114
    Level 9  
    No więc tak.
    Na netgearze mam wyłączone DHCP i jest włączona opcja PPPoE (PPP over Ethernet) login to guest a hasła brak. NAT jest włączone. Kabel łączący lb i router jest wpięty w lb w 1 port a w netku na 4 port. Restart urządzenia czyli reboot ?
  • #10
    Bródka

    Level 42  
    Jakiego masz to LB 2 z ściętym rogiem ?
    Jaki kolor masz wejście sieciowe w którym jest podłączony kabel idący do Netgear ?
    gwozdziu114 wrote:
    Restart urządzenia czyli reboot ?

    Tak
  • #11
    gwozdziu114
    Level 9  
    Takie coś mam:
    Telefon VOIP = Livebox 2 + netgear 834gv5

    W lb jest podłączone do czerwonego

    A na netgearze żadnej innej opcji zrobić nie trzeba ?? W tym lb teraz mi nie świeci się już dioda telefonu VOIP mimo tego iż jest telefon podłączony
  • #12
    Bródka

    Level 42  
    gwozdziu114 wrote:
    W lb jest podłączone do czerwonego

    Pare miesięcy temu ustawiałem taki LB ale nie mogę sobie przypomnieć które kolory za co odpowiadały, przejedz opcje w LB i w którejś będziesz miał listę portów wraz z kolorami i opisem co pod nie można podłączyć
    gwozdziu114 wrote:
    A na netgearze żadnej innej opcji zrobić nie trzeba ??

    Nie, samo wyłączenie DHCP i podłączenie LB pod niego powoduje ze jest to nic innego jak switch i ma to działać choć możliwe że ten netgear może być jakiś "inny"
    gwozdziu114 wrote:
    W tym lb teraz mi nie świeci się już dioda telefonu VOIP mimo tego iż jest telefon podłączony

    A telefon działa ?
  • #13
    gwozdziu114
    Level 9  
    Telefon jutro z rana sprawdzę bo teraz rozłączyłem to wszystko bo już nie mam sił na dziś z tym robić ...
    a może ta opcja ?
    Telefon VOIP = Livebox 2 + netgear 834gv5
    Jeśli tak to jak to uzupełnić:
    Telefon VOIP = Livebox 2 + netgear 834gv5
    (to w netgearze)
  • #14
    Bródka

    Level 42  
    Opcje WAN'u cie nie dotyczą bo nie podłączasz kabla telefonicznego, robisz z routera switch nic więcej
  • #15
    gwozdziu114
    Level 9  
    Okej to jeszcze jutro coś pokombinuje i napiszę rezultaty ;]

    Teraz jestem mega wkurzony bo koleś w salonie Orange (TP) twierdził że liveboxa mogę śmiało mieć na parterze bo on odpowiada tylko za telefon a net normalnie z 1 piętra z netgeara i konfliktu nie będzie ...
  • #16
    Bródka

    Level 42  
    gwozdziu114 wrote:
    Teraz jestem mega wkurzony bo koleś w salonie Orange (TP) twierdził że liveboxa mogę śmiało mieć na parterze bo on odpowiada tylko za telefon a net normalnie z 1 piętra z netgeara i konfliktu nie będzie ...

    Niestety ale ci w salonach są tylko od sprzedaży nie znają sie na niczym innym, nie można mieć jednocześnie podłączonych dwóch modemów/routerów pod ten sam login i kabel telefoniczny
  • #17
    gwozdziu114
    Level 9  
    Teraz wszystko działa lecz jeżeli wejde w test szybkości łącza a jestem podłączony przez netgeara to prędkość mojego internetu pokazuje około 2mega a przecież mam 10 a nie 2 ...
    Nie wiesz co może być przyczyną ?
  • #19
    gwozdziu114
    Level 9  
    Pobieranie mam około 1.2 mb/s
    Tylko mam jeden problem
    Jeden komputer ma ip 192.168.0.4 a w lb2 mam w ustawieniach dhcp że poczatkowy ip ma byc 192.168.1.10 więc mi net na tym kompie nie chce dzialac a gdy probuje wpisac w lb poczatkowy 192.168.0.4 to wyskakuje ze bledny ip a gdy recznie chce dodac to wyskakuje ze ma byc z zakresu dhcp

    Zmienilem ip tego kompa na 192.168.1.14 i działa ;]