Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 205 1.6 GTI zbyt wysokie ciśnienie sprężania

11 May 2012 16:49 3330 4
  • Level 18  
    Cześć, kupiłem Peugeota 205 1.6 GTI 113 KM z uszkodzonym silnikiem, silnik pracuje na cylindrze 1 i 4, a 2 i 3 zupełnie nie spalają. Iskra występuje na wszystkich cylindrach, zasilanie jest na każdym wtryskiwaczu, każdy ma identyczną oporność.

    Zmierzyłem ciśnienie sprężania i wynosi odpowiednio:
    1 cylinder 14 kg/cm2
    2 cylinder 14 kg/cm2
    3 cylinder 13.5 kg/cm2
    4 cylinder 14.2 kg/cm2

    Auto było używane w sporcie, być może ma mocno splanowaną głowicę. Olej nie pojawiał się w przewodzie manometru. Pomiar wykonany bez filtra powietrza, bez świec, z maksymalnie otwartą przepustnicą. Sprawdziłem też drugim manometrem i wyniki są podobne, różnica + - 0.2. Przed pomiarem kilkakrotnie pokręciłem silnikiem bez świec.

    Wg poprzedniego właściciela w samochodzie została wydmuchana uszczelka pod głowicą. Po naprawie u mechanika auto pracuje na dwóch cylindrach. Nie wiem, ile w tym prawdy.
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Helpful post
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Obejżyj wałek rozrządu.
  • Level 18  
    Obejrzę, gdyż cykają zawory.

    W aucie sprawdziłem diodą sterowanie wtryskiwaczy, jeden nie miał sterowania z powodu uszkodzonej kostki - zbyt głęboko wsunięty pin. Jednak to nie pomogło.

    Potem dostałem olśnienia - przełożyłem przewód zapłonowy 2 i 3 cylindra. Wszystkie cylindry pięknie pracują ;)
  • User removed account  
  • Level 18  
    Przyczyną wysokiego ciśnienia sprężania było uszkodzenie pierścieni - olej fałszował pomiary.