Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

E36 318i M43 muli na gazie przy niskich obrotach

11 May 2012 17:30 2235 5
  • Level 10  
    Witam
    Mam problem z gazem, strasznie muli przy niskich obrotach (tylko na lpg), po wciśnięciu pedału gazu bardzo słabo przyspiesza do ok 3 tys obrotów potem nagły strzał mocy i dalej ciągnie już dobrze. Dodam ze instalacja 2 generacji i że rano jak jest chłodno to jest w miarę dobrze ale przy temperaturze ok 25-30 stopni już tragedia. Czyli im cieplej tym bardziej muli. Na benzynie także to zauważyłem ale bardzo nieznacznie, prawie nieodczuwalnie. Spalanie gazu przy tej instalacji lpg to ok 10-11 litrów średnio.
    Czy może to rozregulowany gaz, za mała lub za duża dawka gazu w powietrzu? Temperatura otoczenia ma taki duży wpływ?
    Proszę o rady
    Trendy 2021 w branży Internetu rzeczy [Webinar 02.07.2021, g.12.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Level 26  
    Po pierwsze diagnostyka elektroniki silnika po drugie diagnostyka elektroniki gazu bo druga generacja ma już komputer i silnik krokowy, chyba ze masz śrubę na wężu zasilającym przed mikserem. Następnie ile km przejechanych na tej instalacji gazowej? Sprawdź, wymień filtr gazu, sprawdź poziom płynu w układzie chłodzenia, bo jak za niski to reduktor nie jest wystarczająco podgrzewany (może być zapowietrzony). Na koniec jak nie będzie błędów w komputerze np od sondy to może najwyższa pora na wymianę świec zapłonowych? a jeszcze może jakaś nieszczelność w dolocie i lewe powietrze ciągnie na zimnym i nie chce się wkręcać, a jak zaciągnie gdzieś na gumie i się uszczelni to zaczyna jechać. Jest troszkę rzeczy do sprawdzenia ale to mak godzinka czasu
  • Level 10  
    mam zawór na wężu przed mikserem, płynu w okładzie mam ok, jakby był zapowietrzony układ to na parowniku miałbym szron, miałem już tak kiedyś. Na tej instalacji mam ok 90 tys przejechane. Gazu pod kompa nie podepnę bo on nie ma komputera. Wymienię filtr powietrza bo jeszcze tego nie robiłem. Myślę ze trzeba by tez jechać na analizę spalin. Dolot szczelny, świece maja jakieś 15 tys km.
  • Level 26  
    Zrób diagnostykę komputera silnika wymień filtr powietrza i gazu
  • Level 10  
    gracus7 wrote:
    Zrób diagnostykę komputera silnika wymień filtr powietrza i gazu
    myślę ze diagnostyka nie jest potrzebna, na benzynie jest ok, sonda lambda nie ma nic wspólnego z moim gazem, wymienię filtry i zobaczymy, jeśli nie pomoże to do gazownika podjadę.
  • Level 26  
    Oczekujesz pomocy? czy dyskusji? jeśli coś się dzieje nawet z gazem to sonda będzie miała dziwne wskazania i komputer to pokaże. Zacznij od diagnostyki silnika koszt 50zł a więcej będziesz wiedział. Przy 90 tys na gazie może najwyższa pora wymienić membrany w reduktorze . Nie wiem jaką masz instalację ale na przykład w Elpigazie lubią wyrabiać się mocowania ramienia z membraną i wyskakują. Gdyż ramie od zaworu zrobione było z aluminium.