Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Espace IV sprężarka klimy staje po 5 sekundach

11 Maj 2012 18:50 5529 9
  • Poziom 17  
    Po włączeniu klimatyzacji po 5 sekundach sprężarka zatrzymuję się, pasek dymi
    1.Spec od klimatyzacji zatarta sprężarka
    2.wymiana sprężarki na używaną sprawną i osuszalnika ,specjalista płucze i napełnie od nowa układ wszystko sprawdza włącza i jest to samo znów się zatrzymuje
  • Poziom 13  
    Hmm... Pasek dymi to zatarte łożysko na sprężarce...
    W drugim przypadku stawiałbym na to ze trafiłeś (pechowo) na kolejna zatartą :x
    Ale ciężko ocenić nie widząc... A po wymianie specjalista nie odniósł się do tego w żaden sposób? Pozdrawiam.
  • Poziom 17  
    Przede wszystkim jakie są ciśnienia w trakcie pracy sprężarki? Czy wentylatory skraplacza się załaczają po włączeniu klimy?
    Nalezy zacząć od sprawdzenie stanu paska i jego napinacza- w zasadzie na poczatek.
    Jeżeli spec pozwolił i sam zamontował używaną sprężarkę to uciekaj od niego daleko. Widać, że pomylił się już z samą diagnozą.

    PS: Osuszacz - nie osuszalnik :)
  • Poziom 17  
    łożyska ok,pasek wymieniałem, wentylatory chodzą,chodzi o to czy zbieg okoliczności,że dwie popsute,lub czy zacięty zawór może doprowadzić do tego ,że ciśnienie zetrzyma sprężarkę
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Podasz w końcu wartości ciśnień panujących w układzie?
  • Poziom 17  
    nie mogę podać bo nie wiem.Jak zasugerowałem mojemu specowi od klimy ,żeby sprawdzić ciśnienie, to mówił ,że nie można ,bo osuszacz jest na powrocie przed samą aprężarką ,a na nim się mierzy.
    Powiedz mi gdzie się mierzy to mu powiem ,że jest kiepski.
    Po za tym czy może być zatarta sprężarka i dopiero na obrotach się zaciera,a jak wyciągnę z auta to się kręci OK ,pompuje,a olej jest bez znaków szarości od zatarć
    Cały czas chodzi mi po głowie,czy zawór rozprężny jak nie puszcza to czy ciśnienie może zatrzymać sprężarkę i dlaczego przy zatrzymaniu nie puszcza sprzęgło
  • Poziom 20  
    Sprzęgło nie jest do puszczania.........zmień magika bo jeśli nie potrafi pomierzyć ciśnień to niech zmieni zawód !!
  • Poziom 17  
    myślałem ,że sprzęgło oprócz włączania sprężarki wyłącza ją gdy się zaciera aby nie zerwać paska
    Po drugie możesz powiedzieć jak się mierzy ciśnienie , w których punktach się podłącza ,ja widzę tylko przy osuszaczu tam gdzie się nabija jest jedyne podejście ,ale będzie to ciśnienie na powrocie ,czyli mało powie o ciśnieniu na sprężarce
  • Poziom 2  
    bolanty napisał:
    myślałem ,że sprzęgło oprócz włączania sprężarki wyłącza ją gdy się zaciera aby nie zerwać paska
    Po drugie możesz powiedzieć jak się mierzy ciśnienie , w których punktach się podłącza ,ja widzę tylko przy osuszaczu tam gdzie się nabija jest jedyne podejście ,ale będzie to ciśnienie na powrocie ,czyli mało powie o ciśnieniu na sprężarce


    renault ma tylko jedno podejście pod ciśnienie na ssaniu i to jeszcze do dokładnego pomiaru trzeba końcówki zamienić z tłoczenia bo jest tam szybkozłącze które normalnie występuje na tłoczeniu


    jest na osuszaczu z lewej strony jak machę otworzysz .
  • Moderator Samochody
    Ja bym sprawdził drożność skraplacza, pomiar ciśnienia ani manualny ani z testera nic nie da, czujnik ciśnienia jest za skraplaczem, wiec jak ten będzie zapchany, nie rozłączy klimatyzacji, a sprężarka od za dużego ciśnienia będzie się blokować, lub wystrzeli gumowy wąż z zacisku.

    Poleć majstrowi aby napełnił układ dużo mniejszą ilością czynnika, np 300 gr i wtedy uruchom klimatyzacje, jeśli sprężarka będzie pracować, przypchanie układu bardzo prawdopodobne.

    Zapytaj się majstra czy sprawdzał dysze dławiącą, i jak ona wygląda, czy jest syf czy opiłki, jeśli ich nie ma, wymiana sprężarki nie była potrzebna.

    Majster niech sobie kupi pirometr i pomierzy temperatury przewodów przy sprężarce, dużo mu to powie :)