Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Marea 1,6 98r. ciśnienie oleju?

dvd79 12 Maj 2012 20:26 6400 35
  • #31
    wopor
    Poziom 32  
    Kolego napisałem Ci jakie jest cisnienie sprawnego silnika i pompy, temperatura oleju min 90st C, wał raczej się nie skrzywi przy normalnej eksploatacji silnika ,krzywy wał go dyskwalifikuje ale to raczej od kolizji np.tłok-zawór, ale w wynikuje eksploatacji nastepuje owalizacja wału i zużycie czopów to niestety już szlif i wymiana na wymiar naprawczy,ten stukot moze byc spowodowany czytając Twój opis złozeniem tłok- sworzeń tłokowy-korbowód, a tak na marginesie normalny mechanik potrafi to zlokalizować (zdiagozować w 1h), może samoregulatory zaworów?,powodzenia
  • #32
    kwok
    Poziom 39  
    Słabe ciśnienie - panewki i pompa oleju.
    Kłopot z rozruchem - puste popychacze w związku z tym rozjechane fazy rozrządu i kompresja powiedzmy 18bar - rozrusznik ma ciężko zakręcić.
    Zaraz mnie ktoś skrzyczy to dodam ze na własne oczy to widziałem - pomiar po postoju silnika jakieś 2 dni, przy drugim pomiarze było już dobrze bo napchało popychacze.
  • #33
    dvd79
    Poziom 14  
    kwok napisał:
    Kłopot z rozruchem - puste popychacze w związku z tym rozjechane fazy rozrządu i kompresja powiedzmy 18bar - rozrusznik ma ciężko zakręcić.


    jak się to naprawia?
  • #34
    kwok
    Poziom 39  
    Wymienia się popychacze na nowe. Jeszcze przyczyną może być wałek rozrządu (zbite krzywki) ale żeby tego się dowiedzieć trzeba rozebrać.
    Odnośnie ciśnienia oleju to na zimnym powinien mieć około 4bar (może być ciut mniej) a na ciepłym min 1bar na wolnych ale jak będzie miał 0,8 to też nie będzie krzywdy.
  • #35
    dvd79
    Poziom 14  
    kwok napisał:
    na zimnym powinien mieć około 4bar (może być ciut mniej) a na ciepłym min 1bar na wolnych ale jak będzie miał 0,8 to też nie będzie krzywdy.


    Ech. To w takim razie pompa oleju zaszalała. narazie mechanikowi kazałem poskładać wszystko, ale jeszcze ma zerknąć na wałki rozrządu, wymienić olej na Selenię 10w40 (taki jak producent zaleca), a później będę myślał co dalej. Podjadę w któryś dzień do innego warsztatu (z rozgrzanym silnikiem) żeby sprawdzić jeszcze raz ciśnienie oleju (jak kontrolka będzie mrugać) i stopień kompresji na cylindrach.
  • #36
    dvd79
    Poziom 14  
    Po długiej nieobecności piszę co nastąpiło.
    Dół silnika został poskładany na starych panewkach. Mechanik obejrzał też wałki rozrządu. Krzywki na wałkach nie były powycierane.
    Został wymieniony filtr oleju (nie jakiś tam Filtron tylko Mann) i zalany olejem Mobil One 10W40. Dzięki temu kontrolka przestała migać. Ale jest następne ale.
    Wszystkie świece są okopcone! Próbuję dojść z jakiej przyczyny. Może opiszę co już dawno temu zrobiłem. Otóż po kupnie samochodu zauważyłem że jak postoi powiedzmy dobę to nie odpala od tyka, tylko za 3-4 razem. Jak postoi powiedzmy 8h op pierwszego rozruchu to palił od tyka. Zainteresowałem się świecami i kablami WN. Wtedy właśnie zauważyłem że świece są okopcone. "Oryginalne" świece były Bosh'a. Kable też... Wymieniłem to wszystko na zestaw NGK, ale na tym zestawie samochód dziwnie jeździł, silnik przerywał, itp. Postanowiłem wsadzić spowrotem stary zestaw. Wykręcając nowe świece zauważyłem że znów są okopcone. Bosh'a wyczyściłem i tak jeżdżę już kilka lat. W wilgotne dni nie narzekam na pracę silnika...
    Ostatnio jednak zainteresowałem się diagnostyką silnika. Zauważyłem że czas wtrysku przy pełnym rozgrzaniu wynosi około 4,4ms. Sonda lambda pracuje poprawnie. W dodatku zauważyłem że taki czas wtrysku występuje dopiero jak silnik się w pełni rozgrzeje. Natomiast jak wskazówka na zegarach jest ok. 1 kreskę przed połową skali (czyli jeszcze nie w pełni rozgrzany) ten czas jest w granicach 3,6ms. W załączniku zamieszczam logi i wykresy. Może ktoś podpowie w czym leży przyczyna? Ja obstawiam MAP'a, silnik krokowy i/lub czujnik temperatury cieczy.