Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Getz 1.5 crdi ciepły nie odpala

11 Maj 2012 22:34 11277 41
  • Poziom 9  
    Witam kolegów mam na warsztacie getza rok 2004 1.5 crdi 3 gary. Problem taki że jak auto ciepłe nie odpala jedynie na plak.Diagnoza komputerowa brak błędów choć był chwilowy z przepływką.Dałem do sprawdzenia pompę wtryski oraz regulator ciśnienia - diagnoza że wszystkie są sprawne. kupiłem używany czujnik ciśnienia listwy i podmiana także nie pomaga. Pompa w baku także podaje.Zagadkowe auto
    [3.12.2020, webinar] Zagadnienia pomiarowe w nowoczesnej inżynierii materiałowej. Zarejestruj się
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Wszystko pięknie a jakie parametry w momencie rozruchu? Ciśnienie, prędkość obrotowa wału?
  • Poziom 35  
    Dlaczego zagadkowe? Wszystko na boschu i nwszystko mproste jak budowa cepa.

    Jakie cisnienie po filtrze?
    Jakie podczas krecenia na listwie?
    Wtryski na powrotach ile daja? Normalny CR, na boschu.


    Najmniejsza odchyłka w laniu na powrotach kwalifikuje wtrysk do wymiany.
  • Moderator na urlopie...
    kasper1411 napisał:
    .Diagnoza komputerowa


    Ja stawiam, na kiepski sprzęt! Tam nawet, jeśli ciśnienie na listwie będzie poniżej normy, to będzie zapisana usterka! Moja sugestia - wykonać poprawną diagnostykę urządzeniem diagnostycznym...
  • Poziom 9  
    Ciśnienie podczas rozruchu jak nie chce odpalić jest na kompie 120 bar obroty silnika ok240 regulator ciśnienia 40 % zawór EGR 5%

    Dodano po 51 [sekundy]:

    Sprawdzam to diagunem. A check się nie zapala
  • Poziom 39  
    kasper1411 napisał:
    nie chce odpalić jest na kompie 120 bar
    Przy takim ciśnieniu nie odpali. Wtryski na przelew sprawdź.
  • Poziom 9  
    Tak z ciekawości wziąłem go na popych i odpalił bez problemu. Wtryski klient sprawdzał stwierdzono że dobre. wezmę je w poniedziałek ja do sprawdzenia . Uwierzyłem klientowi że sprawdzał bo dzwoniłem do tej firmy co sprawdzała
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    kasper1411 napisał:
    Tak z ciekawości wziąłem go na popych i odpalił bez problemu.
    Pawel wawa napisał:
    prędkość obrotowa wału?

    Wnioski wyciągnij sam.
  • Poziom 35  
    Rozumiem ze sprawdzaliscie wtryski na stole. tylko po co? Sprawdzaj je w warunkach w których pracują? Najmniejsza odchyłka na powrotach kwalifikuje do wymiany. Niestety co innego Bosch, co innego Hyundai.
  • Poziom 9  
    Wtryski były fakt na stole. paweł co do czujnika wału to niby launch pokazuje obroty. pozdrawiam
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    kasper1411 napisał:
    paweł co do czujnika wału to niby launch pokazuje obroty.
    Złe wnioski a pisownia jeszcze gorsza. Popraw jedno i drugie!
  • Poziom 9  
    Rozrusznik? miałem kiedyś z laguna 1.9 dci. Że rozrusznik zakłócił czujnik wału itp. ale różnica na zimnym i ciepłym obrotów była . a tu jest taka sama. Za pisownię sorki bo z tel. pisze

    Dodano po 44 [sekundy]:

    poprawie pisownię jak będę w roku na kompie
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    To poproszę o odczyt obrotów wału. Zapewne są zbyt niskie i sterownik nie pozwala na uruchomienie pojazdu. Można przy okazji sprawdzić napięcia w instalacji w chwili rozruchu.
  • Poziom 9  
    Pisałem wyżej że obroty jakie odczytuje podczas odpalania to od 200 do 240
  • Poziom 35  
    Obroty sa ok. Co z cisnieniem paliwa podczas kręcenia? I co z pomiarem paliwa na powrotach?
  • Poziom 39  
    Pawelwawa nie doczytałeś o obrotach i chyba z tego powodu to tw oj wniosek jest zły co do odpalania na popych. Kasper masz za małe ciśnienie podczas rozruchu z rozrusznika. Na popych obroty są wyższe i ciśnienie też rośnie. Sprawdź wtryski na przelewy bo to one są pierwsze podejrzane.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    trans-serwis napisał:
    Pawelwawa nie doczytałeś o obrotach i chyba z tego powodu to tw oj wniosek jest zły co do odpalania na popych.

    Fakt, gdzieś mi to umknęło. Przepraszam, teraz sprawdzenie na przelewy jak najbardziej!
  • Poziom 9  
    DZiś byłem sprawdzić wtryski w innej firmie niż klient i stwierdzono że wszystkie 3 wtryski do wymiany :/
  • Poziom 35  
    I znowu same wtryski? Dlaczego nie wezmiesz całego auta na sprawdzenie?
  • Poziom 9  
    Dałem pompę do sprawdzenia dałem regulator do sprawdzenia wtryski. Stwierdzono że wtryski zrobili a auto nie odpala jak nie odpalało nawet na zimnym już nie pali trza długo kręcić z jakąś minutę to może załapie. Już nie mam pojęcia co w tym wynalazku może jeszcze nie hallo . Bo CR to przecież nie aż taka filozofia, a nawet tzw "servisy diesel " nie wiedzą co hallo.
  • Poziom 35  
    Dałem, dałem i dałem. I co z tego masz?

    Błędy? Co z immo? Kontrolka gasnie? Jakie cisnienie przed pompa? Jakie na listwie podczas kręcenia? Wtryski na powrotach ile leja?
  • Poziom 9  
    Błędó kolego brak immo gaśnie podczas kręcenia. Ciśnienie na kompie to tylko 110 . wtryski zregenerowane.Pompa sprawdzona regulator także. auto na plaka pali i na popych
  • Poziom 35  
    cisnienie za małe.

    sprawdz wtryski na powrotach.
  • Poziom 9  
    Kolego fuelinyourblood wtryski podczas kręcenia mają znikome przelewy wnet wcale. Jak zdejmę wężyk od przelewu to po przekręceniu zapłony wali w nim paliwo. Ogólnie ciśnienie skaka od 65 do 120 max
  • Poziom 35  
    przydał by sie przyzad do pomiaru cisnien. omijasz listwe i mierzysz cisnienie na pompie. wykluczasz wtedy pompe, regulator elektryczny, listwe i reg mechaniczny. a zapalisz go na plaku to chodzi? jakie ma wtedy cisnienie max i min?
  • Poziom 9  
    jak odpale na plaku to ma min 240 mac nie patrzyłem. wystarczy że dam mu powąchać plaka to zaraz łapie i chodzi normalnie
  • Poziom 35  
    Nie pamietam czy ten sys ma pompe zasilajaca. jezeli tak, masz miec min 2 bar. Jezeli nie, - 0,5 bar. Dalej min 120 bar zeby odpalic. sprawdz wtryski na powrotach. jezeli leja, wymien najbardziej odbiegajacy od normy. jakie napiecie na czujniku cis na listwie?
    na zapłonie 0,5 V a jałowych 1V.
    reg cis na pompie 12 V i masa regulowany.
    kreci dobrze?
    napiecie aku ok?
  • Poziom 9  
    kręci kolego dobrze kurcze aku nawet podpiąłem o drugie auto na kable i mimo to nic. A wtryski są po regeneracji i nie leją, napięcia sprawdzę. Regulator jest wkręcony w listwę.A pompa jest na łopatkę. Faktycznie pompa w zbiorniku jest.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    kasper1411 napisał:
    Kolego fuelinyourblood wtryski podczas kręcenia mają znikome przelewy wnet wcale.
    To nie jest odpowiedź. Zapnij do cholery te wężyki, kubeczki i dokonaj pomiarów. Na odpalonym, na wolnych obrotach. Na rozruszniku też możesz zrobić test.