Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 307 2.0HDi - centralny zamek i kilka innych

12 Maj 2012 00:14 4274 13
  • Poziom 10  
    Witam. Proszę o pomoc z usunięciem kilku usterek w moim Peugeocie. Usterki prawdopodobnie powiązane ze sobą w jakiś sposób, bo wystąpiły wszystkie w tym samym momencie.

    Usterka 1: Centralny zamek.
    Próba otworzenia samochodu z pilota kończy się niepowodzeniem. Przekręcenie kluczyka w zamku drzwi (czyli otworzenie drzwi z kluczyka) przywraca wszystkie funkcje pilota. Można zamykać, otwierać, zamykać, podwójnie zamykać itd. Po zamknięciu samochodu i oddaleniu się od niego na jakiś czas, próba ponownego otworzenia kończy się niepowodzeniem. I tak do upadłego, za każdym razem tak samo. Wcześniej wymieniałem obudowę pilota, switch'e oraz baterię (pilot był zniszczony ale działał). Po wymianie synchronizowałem pilota z BSI wg. podanego na forum sposobu. Niestety żadnej zmiany.

    Usterka 2: Klakson.
    Od czasu do czasu jadąc samochodem samoczynnie włącza się na krótką chwilę klakson. Ogólnie nie byłoby problemu gdyby nie fakt, że to samo dzieje się, np. stojąc na światłach (już nie raz uświadczyłem zdziwioną minę albo palec przyjaźni kierowcy stojącego z przodu i denerwującego się, że jakiś osioł trąbi na niego gdy on stoi na czerwonym). Dodatkowo ażeby włączyć klakson gdy jest potrzebny naprawdę trzeba się nagimnastykować.

    Usterka 3: Trzykrotny sygnał.
    Od czasu do czasu włącza się trzykrotny sygnał taki sam, jak ten który załącza się wraz z różnymi komunikatami na centralnym wyświetlaczu (np. brak paliwa, niska temperatura zewnętrzna itd). Pojawia się wtedy jakiś komunikat na wyświetlaczu, lecz znika w ułamku sekundy i nie mam możliwości odczytania go całego, udało mi się tylko zauważyć "oil pressure....", ale co dalej to nie zdążyłem przeczytać. Czytałem listę komunikatów na którejś stronie ale jest co najmniej kilka z tymi słowami. Chciałbym zapytać czy jest jakaś możliwość odczytania tych komunikatów jakie się pojawiły i znikły przez złącze diagnostyczne. Zawodowo naprawiam maszyny budowlane i wiem, że np. badając Quick Check'iem ECU silnika Cummins'a mam listę błędów aktywnych i nie aktywnych. Dodatkowo muszę dodać, że w tym samym czasie zmieniłem olej w samochodzie i przeszedłem z Elfa na Magnateca o tych samych parametrach (może to ma jakiś wpływ, np. gęstość oleju inna, inny filtr). Sygnał pojawia się zarówno na biegu jałowym, przy obciążeniu jak i podczas przełamania.
  • Poziom 10  
    Witaj czy rozwiązałeś może problem ze sterowaniem centralnym zamkiem przez pilota.Pytam bo mój 307 cierpi na tą samą przypadłość tzn pilot działa poprawnie ale przez chwile,po jakimś czasie pilot przestaje działąć dopiero gdy otworzę dżwi z kluczyka pilot jest aktywny.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Dziękuję za zainteresowanie moim problemem napięcie na bezpieczniku 11 zmierzyłem i jest stałe 12,25v,mam jeszcze inne problemy z moim 307cc 2004r can/van wyświetla błedy na testerze delphi;młoduł alarmu włamaniowego linia danych data błedy komunikacji
    Sterownik płyty przekaźników linia danych DATAB błędy komunikacji
    Van lokalna siec sterownika transmisji danych napięcie.Samochód odpala,ale nie mogę zgasić poduszek pow. i po adaptacji kąta skrętu niby wykonanej prawidłowo znów zapala się trakcja po przekręceniu pełnego obrotu kierownicą,jakieś 2cm przed końcem ok 600stopni problem jest też z centralnym zamkiem pilot działa tylko gdy świecą się zegary potem gdy zgasną już nie działa,szyby odsuwają się w dół njchętniej również po wciśnięciu przełącznika do góry po zaprogramowaniu sytuacja nieco się poprawia ale też nie jest idealnie za to z wyłącznika w panelu środkowym obok zamykania dachu jest ok
    Wymieniłem BSM bo były ślady wody i pająka pod kierownicą,ale sytuacja niestety bez zmian.
    Proszę o pomoc bo tracę wiarę w siebie i Peugeota
    Dziękuję
  • Poziom 38  
    Nie mierz miernikiem napiecia tylko sprawdź żarówką 21W

    Dodano po 1 [minuty]:

    BSM to moduł obok akumulatora BSI pod kierownicą to tak w ramach sprostowania.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    chętnie to zweryfikuję tylko proszę o małą podpowiedź który pin w com2000 lub kabel o jakim kolorze i w której wtyczce powinien mieć stałe 12v przedzwoniłbym te kable od bezpiecznika do coma ale skoro ginie zasilanie to pewno i komunikacji nie będzie, ewentualnie jakiś schemat poproszę dziękuję
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    na obu pinach jest napięcie: na 5 stałe, na 6 po obudzeniu przez pilota lub otwarciu dzwi,co ciekawe gdy napięcie na pinie 6 zaginie po uśpieniu podaje 12v z pinu 5 a pilot centralnego zamka niestety nie działą,choć przed wygaśnięciem napięcia na 6 działał poprawnie.
    błędy odczytane w moim 307cc 2004r przez pp2000
    kalkulator dachowania stały błąd VAN
    kalkulator poduszki pow. Stały błąd VAN
    kalkulator abs lub esp błąd przejściowy błąd sygnału czujnika skrętu kierownicy spójność.Po kalibracji zakończonej powodzeniem wyrzuca ten błąd pod koniec maksymalnego skrętu w którąkolwiek ze stron, wartości od 0 stopni do pełnego skrętu w prawo jak i w lewo są identyczne
    brak komunikacji z kalkulatorem radia.Pewno dla tego,że kupiłem auto z nie oryginalnym radiem ale wypiąłem pin 2i3 odpowiedzialny za komunikacje van z kostki radia
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    To są błędy odczytane właśnie z Peugeot planet 2000 nie widzę tam kodów błędu tylko cytowane wyżej odczyty na czerwono,może powinienem coś wcisnąć jakiś F? przeprowadziłem jeszcze telekodowanie kalkulatorów poduszek i abs ale nie pomogło
  • Poziom 10  
    Podczas testu ogólnego pp2000 w bsi nie pokazywało błędów,ale gdy otworzyłem zakłądkę bsi ręcznie pojawiły się dwa błędy
    Inteligentny moduł bsi stały błąd komunikacja na przewodzie datab z kalkulatorem górnejczęści kolumny
    stały błąd komunikacja na przewodzie datab z modułem zarządzającym silnika.
    Ponoć co do usterki centralnego zamka(działa pilot tylko podczas podświetlania zegarów)powinienem za pomocą pp2000 przestawić ustawienia bsi w opcji klient tylko na jakie?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 38  
    djdekar napisał:
    Ponoć co do usterki centralnego zamka(działa pilot tylko podczas podświetlania zegarów)powinienem za pomocą pp2000 przestawić ustawienia bsi w opcji klient tylko na jakie?


    Nie wiem gdzie to wyczytałeś, jest tam taka ndpcja że pilot działa lub nie ale jak to się ma do podświbtlania zegarów to nie testowałem. Co do ustawień typu klient to radzę uważać bo nie kazda opcja odpowiada tej jaka jest tam napisana trzeba wiedzieć co po kolei ustawiać. Przerabiałem to w 407.