Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

pralka wirpool awe 6515/p jak wymienić łożyska silnika?

byki 12 Maj 2012 08:52 3198 2
  • #1 12 Maj 2012 08:52
    byki
    Poziom 1  

    mam problem z łozyskien na silniku od tej pralki nie wiem jak go ściągnąć bo jest to czesc plastykowa. tam gdzie jest pasek to na wieloklin a druga strona jest dla mnie zagadka proszę fachowców o jaka kol wiek pomoc lub poradę

    Mod. ROBSON33
    Regulamin 3.1.13. (10.9, 15)
    Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.
    Proszę poprawić post nie usuwając powyższego wpisu .

    1 2
  • #2 12 Maj 2012 12:31
    karol5608
    Poziom 28  

    A z drugiej strony jest pewnie tachoprądnica, którą trzeba najpierw zdemontować.

    0
  • #3 07 Lut 2013 23:47
    Paweł_Biała
    Poziom 1  

    Witam wszystkich jest to mój pierwszy post w życiu więc proszę o wyrozumiałość.
    Przyszło mi się zmierzyć z łożyskami silnika który to w założeniu ma być jednorazowy.
    Spróbuje w kolejności opisać co i jak żeby laik mógł też zrozumieć.

    Po demontażu prawego boku pralki (należy odkręcić z tyłu dwie śrubki płaskim śrubokrętem i cztery kluczem gwiazdkowym typu torx oraz jedną z przodu na samym dole) dobrałem się do silnika.Zdjąłem pasek wieloklinowy i kluczem 13 odkręciłem jedyną śrubę która trzyma silnik. Po wyjęciu śruby pociągając silnik do siebie i ruszając nim góra i dół dał się wyjąć. Trzeba uważać na kabelki i odłączyć kostkę zasilającą po prawej stronie.Silnik jest w założeniu nie rozbieralny ale da się naprawić.
    Do demontażu jest potrzebna wiertarka i wiertełko nr 6. Nity rozwiercałem od strony kółka pasowego gdyż tam są nity zaklepywane i jest wgłebienie co ułatwia i przyspiesza robotę. Po nawierceniu wolnymi obrotami na głębokość około 3 mm nity same wypadają. Po usunięciu nitów wziąłem się za jego rozmontowanie (góra i dół sa z aluminium a środek stalowy). Trzeba zdjąć najpierw górną część przy kółku pasowym. Ja to zrobiłem tak że oparłem silnik wystającymi elementami górnej części na kolanach i małym młotkiem przez płaski śrubokręt delikatnie stukałem w łożysko dookoła aż się wysunęło z obudowy.
    Następnie z tyłu silnika należy wyjąć małym płaskim śrubokrętem zaślepkę taką okrągłą blaszkę którą później trzeba szczypcami wyprostować i wcisnąć z powrotem. Po tym zacząłem wyciągać cały wirnik. Idzie trochę opornie bo jeszcze trzyma drugie łożysko przy szczotkach i trzeba uważać na uzwojenie bo jedna rysa na czerwonym druciku i silnik będzie do przewijania a to są koszty. Następny krok to do sklepu z łożyskami. Na tych co są na wirniku jest numer i trzeba go spisać. Mi dali łożyska skf 6202 z indeksem C3 bo to jest wysokoobrotowe za 13 zł/sztuka. Następie jest wizyta z wirnik iem(zawiniętym w czystą szmatkę zabezpieczonym przed wilgocią i uszkodzeniem) w zakładzie przezwajania silników elektrycznych z tego powodu że kółko pasowe jest na wcisk i zdejmuje się tylko na prasie( nic nie daje ściągacz do łożysk i grzanie palnikiem) a z drugiej strony jest taki plastikowy element jak "tachoprądnica" czy "magneśnica"nie wiem który termin poprawny. Ten plastik też się ściąga po zeszlifowaniu tego metalowego grzybka na środku a później zaklejają epoksydem żeby się trzymało. W zakładzie wymienili łożyska i złożyli wirnik do kupy od ręki w ciągu godziny a koszt robocizny 20 zł. Dalsza wizyta w sklepie ze śrubkami bo potrzebne są cztery 6 o długości 80mm z pełnym gwintem i nakrętkami samokontrującymi oraz osiem podkładek sprężynujących( nie będa potrzebne jak nie pogubiliście tych ząbkowanych co są między elementami obudowy silnika przy otworach po nitach). Po zakupach składanie silnika. Wkładamy wirnik rozchylamy szczotki da się palcem a nie śrubokrętem żeby nie uszkodzić uzwojenia. Później już tylko podkładki na miejsca i dociągamy śrubami po przekątnej żeby łożysko równo wchodziło na swoje miejsce i całość do pralki. A i przy okazji podokręcajcie wszystkie te małe śrubki dookoła bębna i przy kole pasowym po obu stronach bo potrafi tam woda się lać i spływa na silnik. Podsumowując czas naprawy około 3 godzin a koszt całkowity około 50zł. Powodzenia

    1