Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat alhambra 1.8 20vt - miga kontrolka oleju podczas upałów

12 Maj 2012 09:17 6442 25
  • Poziom 8  
    Witam,

    Mam problem z pojawiającym się sygnałem od kontrolki oleju. Oczywiście samochód niedawno kupiony.
    Kontrolka migała dotychczas dwukrotnie podczas stania w korkach w upalne dni.
    Po sygnalizacji i zjechaniu na pobocze - poziom oleju prawidłowy, silnik pracował równo i cicho.
    Z tego co się doczytałem to problem może polegać na zatkanym smoku w misce olejowej bądź problemie z pompa olejową.
    Zanim zacznę jakiekolwiek działania mam pytanie od czego zacząć i w jakim warsztacie.
    Nasuwają mi się dwie opcje:
    1. Zaufany pan Henio i ściągnięcie miski olejowej w celu zbadania stanu smoka i osadów;
    2. Wizyta w serwisie w celu podpięcia pod kompa i kompleksowe badanie samochodu.
    Chodzi oczywiście o koszty i uniknięcie tych niepotrzebnych.

    Czy ktoś może polecić dobry i tani warsztat w okolicach Warszawy?

    Z góry dziękuję z pomoc
  • Poziom 35  
    Jest trzecie wytłumaczenie, oleju dawno nie zmieniałeś.
  • Poziom 8  
    Niestety, olej świeżo wymieniony.
    A może to jest uszkodzony czujnik ciśnienia oleju ?
  • Poziom 42  
    Gdyby to była kwestia smoka czy pompy to kontrolka świeciła by ciągle a silnik nie pracowałby równo i cicho.... Warto jednak podłączyć tester i poczytać co on tak naprawde chce - czy zapamiętał za niski stan czy zła jakość oleju czy też jeszcze co innego.
  • Poziom 27  
    Po pierwsze to zmierzyć ciśnienie oleju manometrem diagnostycznym, nie jeździj póki tego nie zrobisz. Wykręcasz czujnik ciśnienia, podpinasz się ze złączką i manometrem na wężu i mierzysz na gorącym silniku. Jeśli jest dobre (porównujesz z danymi fabrycznymi) możesz jechać i szukać usterki dalej np. w niesprawnym czujniku. Pomiar zrobią w każdym profesionalnym warsztacie.
  • Poziom 8  
    Witam właśnie jestem po podpięciu do komputera. Błędów brak.

    W środę umówiony jestem na podpięcie w miejsce czujnika manometru. Dam znać jaki będzie wynik.

    Dziękuję za szybką pomoc, pozdrawiam.
  • Poziom 27  
    Komputer diagnostyczny nie wszystko powie, manometrem to podstawa zmierzyć w takim przypadku. Lecz jeśli szklanki nie grają i cicho chodzi myślę że to wina czujnika ale upewnić się trzeba.
  • Poziom 42  
    Pisałem już, problem z ciśnieniem oleju spowoduje zaświecenie kontrolki na stałe a nie jej miganie. A tester podłącz po to by podejrzeć parametry silnika i dechy a nie błędów szukać
  • Poziom 18  
    kortyleski napisał:
    Pisałem już, problem z ciśnieniem oleju spowoduje zaświecenie kontrolki na stałe a nie jej miganie

    W niektórych samochodach grupy VAG, spadek ciśnienia oleju jest sygnalizowany równomiernym pulsowaniem kontrolki a nie stałym świeceniem. Sprawdzanie jakimkolwiek testerem nie ma sensu bo to i tak nic nie powie.
  • Poziom 8  
    cynio333 napisał:
    kortyleski napisał:
    Pisałem już, problem z ciśnieniem oleju spowoduje zaświecenie kontrolki na stałe a nie jej miganie

    W niektórych samochodach grupy VAG, spadek ciśnienia oleju jest sygnalizowany równomiernym pulsowaniem kontrolki a nie stałym świeceniem. Sprawdzanie jakimkolwiek testerem nie ma sensu bo to i tak nic nie powie.



    Skoro sprawdzenie ciśnienia oleju nic nie powie, to w takim razie jak zlokalizować przyczynę zapalania się kontrolki ?

    A może zamiast wydawać pieniądze na badanie ciśnienia po porostu zmienić czujnik ciśnienia oleju?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    cynio333 napisał:
    Sprawdzanie jakimkolwiek testerem nie ma sensu bo to i tak nic nie powie.
    piwoneks napisał:

    Skoro sprawdzenie ciśnienia oleju nic nie powie, to w takim razie jak zlokalizować przyczynę zapalania się kontrolki ?


    Koledze chodziło o tester do odczytu błędów. Sprawdzenie ciśnienia manometrem powie wszystko.
  • Poziom 18  
    Dokładnie to miałem na myśli. Żaden podgląd parametrów silnika czy zegarów nie ma najmniejszego sensu, bo nie ma takiej możliwości aby sprawdzić wadliwe działanie czujnika ciśnienia oleju w taki sposób. Manometr to w zasadzie jedyny miarodajny sposób.
  • Poziom 8  
    Witam, jestem po badaniu ciśnienia oleju

    na wolnych obrotach:

    zimny 2,4 bara

    ciepły 1,3 bara

    Czy pompa oleju do wymiany, czy jakiś inny pomysł ?
  • Poziom 27  
    Mierzy się na ciepło, wg. mnie masz dobre. 1 bar na biegu jałowym to dobre ciśnienie po nagrzaniu lecz gdy zwiększysz nieco obroty do ok. 2000-3000 obr / min powinno od razu pójść w górę ponad 3 Bary.

    Ale zobacz do instrukcji samochodu jakie ciśnienie zaleca producent.
  • Poziom 8  
    Dodam jeszcze, że przy 2000 obr. jest około 3 barów, 3000 obr. ok. 4 barów.

    Zastanawia mnie jeszcze sam czujnik ciśnienia oleju.
    Mam czarny z oznaczeniami 1.2 - 1.6 bara, czy to odpowiedni rodzaj czujnika ?
  • Poziom 38  
    piwoneks napisał:
    Zastanawia mnie jeszcze sam czujnik ciśnienia oleju.

    I dobrze, że kolegę zastanawia czujnik ciśnienia, bo ja w nim bym widział przyczynę - wszystko wskazuje na to że jest walnięty (nieszczelny). Jak jest chłodniej olej jest gęstszy, jest większy nacisk i kontrolka się nie pali. Jest cieplej olej trochę rzadszy nie daje takiego nacisku i kontrolka się pali. Miałem taki przypadek w maluchu.
  • Poziom 8  
    Dostanę szału.

    Po LICZNYCH rozmowach w autoryzowanych serwisach nie ustaliłem nic.

    Część mówi, że ciśnienie 1.3 bara na wolnych obrotach jest ok (minimum 1bar),
    a część że prawidłowe ciśnienie na wolnych obrotach to 2,7>.

    Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie oleju w moim samochodzie ???

    Ktokolwiek wie proszę o ratunek.
  • Moderator Samochody
    Ciśnienie jak najbardziej ok, ma być >1bar na wolnych obrotach przy nagrzanym silniku, czujnik ma próg zadziałania 0,8bar
  • Poziom 27  
    Masz dobre ciśnienie Kolego, wymień czujnik na nowy, to na pewno nie takie drogie.

    A to że na jałowych ma być 2,7 Bara to kompletna bzdura.
  • Poziom 8  
    Wielkie dzięki za uspokojenie i szybką reakcję.
    Zmienię czujnik.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 31  
    cynio333 napisał:
    kortyleski napisał:
    Pisałem już, problem z ciśnieniem oleju spowoduje zaświecenie kontrolki na stałe a nie jej miganie

    W niektórych samochodach grupy VAG, spadek ciśnienia oleju jest sygnalizowany równomiernym pulsowaniem kontrolki a nie stałym świeceniem.


    Ale pulsowanie dotyczy dynamicznej kontroli z grupy vag czyli obroty powyżej 2tyś.

    Jak na postoju to może być kwesta jeszcze ładowania, zależny od licznika.

    piwoneks napisał:
    Mam czarny z oznaczeniami 1.2 - 1.6 bara, czy to odpowiedni rodzaj czujnika ?


    Powinny być dwa niebieski i biały.
  • Poziom 27  
    A jaki olej stosujesz? Bo jeśli masz olej klasy 5W-30 np. to 30 oznacza że w wyższych temp. będzie bardziej rzadki, taki olej to śmieć. Najlepiej stosować na 40, 50 albo 60. One w wysokich temp. są gęstsze i lepiej trzymają film olejowy.
  • Poziom 10  
    Na biegu jałowym przy temperaturze oleju 80C ciśnienie powinno być ok 0,10Mpa a przy 2000 obr/min. 0.28Mpa.
  • Poziom 28  
    markslew napisał:
    A jaki olej stosujesz? Bo jeśli masz olej klasy 5W-30 np. to 30 oznacza że w wyższych temp. będzie bardziej rzadki, taki olej to śmieć. Najlepiej stosować na 40, 50 albo 60. One w wysokich temp. są gęstsze i lepiej trzymają film olejowy.


    Przeczytaj jeszcze raz to, co napisałeś i przemyśl to. Uważasz, że oleje syntetyczne to śmieć ? A więc do mojego nowego samochodu też lepiej, żebym zalał sobie 15w50 ? Twierdzisz, że im gęstszy olej, tym lepszy ?
  • Poziom 18  
    kortyleski napisał:
    Gdyby to była kwestia smoka czy pompy to kontrolka świeciła by ciągle a silnik nie pracowałby równo i cicho.... Warto jednak podłączyć tester i poczytać co on tak naprawde chce - czy zapamiętał za niski stan czy zła jakość oleju czy też jeszcze co innego.

    Ja mialem Focusa z lekko przygieta metalowa miska i kontrolka zapalala sie dopiero po rozgrzaniu i mrugala (zapalala sie na dluzej dopiero na postoju). Silnik do osiagniecia 80 stopni pracowal poprawnie.

    No ale jak widac tu nie jest to problemem.

    Znajomy mial problem z Audi TT 1.8T i bylo dosc podobnie. Po zrobieniu glowicy, kontrolka zaczela sie zapalalac i gasnac, ale najczesciej pojawiala sie przy goracym silniku. Wg klienta nie bylo tego wczesniej. Cuda robili (nowe czujniki, cisnienie niby ok), az w koncu zadzwonil do VW o pomoc i ponoc wiazka sie przeciera. Po sprawdzeniu wyszlo, ze to rzeczywiscie wiazka na silniku. Jezeli chcesz to sie moge zapytac w ktorym dokladnie miejscu.
  • Poziom 8  
    Witam ponownie.

    Problem wydaje się być rozwiązany. Wina mechanika.

    Przypadkowo zajrzałem pod samochód i zobaczyłem, że filtr paliwa za który zapłaciłem nie został wymieniony. Idąc dalej tym tropem postanowiłem zmienić warsztat i wymienić olej i filtr. Wraz z olejem z miski zleciały jakieś "gluty". Niestety nie udało się ich złapać w sitko.

    Kolejna nauczka żeby samochodu w warsztacie nie spuszczać z oka, a z panem mechanikiem to już zupełnie inna historia.

    Pozdrawiam.