Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat alhambra 1.8 20vt - miga kontrolka oleju podczas upałów

piwoneks 12 Maj 2012 09:17 5764 25
  • #1 12 Maj 2012 09:17
    piwoneks
    Poziom 7  

    Witam,

    Mam problem z pojawiającym się sygnałem od kontrolki oleju. Oczywiście samochód niedawno kupiony.
    Kontrolka migała dotychczas dwukrotnie podczas stania w korkach w upalne dni.
    Po sygnalizacji i zjechaniu na pobocze - poziom oleju prawidłowy, silnik pracował równo i cicho.
    Z tego co się doczytałem to problem może polegać na zatkanym smoku w misce olejowej bądź problemie z pompa olejową.
    Zanim zacznę jakiekolwiek działania mam pytanie od czego zacząć i w jakim warsztacie.
    Nasuwają mi się dwie opcje:
    1. Zaufany pan Henio i ściągnięcie miski olejowej w celu zbadania stanu smoka i osadów;
    2. Wizyta w serwisie w celu podpięcia pod kompa i kompleksowe badanie samochodu.
    Chodzi oczywiście o koszty i uniknięcie tych niepotrzebnych.

    Czy ktoś może polecić dobry i tani warsztat w okolicach Warszawy?

    Z góry dziękuję z pomoc

    0 25
  • #2 12 Maj 2012 11:01
    kidu22
    Poziom 35  

    Jest trzecie wytłumaczenie, oleju dawno nie zmieniałeś.

    0
  • #3 12 Maj 2012 11:40
    piwoneks
    Poziom 7  

    Niestety, olej świeżo wymieniony.
    A może to jest uszkodzony czujnik ciśnienia oleju ?

    0
  • #4 12 Maj 2012 11:41
    kortyleski
    Poziom 41  

    Gdyby to była kwestia smoka czy pompy to kontrolka świeciła by ciągle a silnik nie pracowałby równo i cicho.... Warto jednak podłączyć tester i poczytać co on tak naprawde chce - czy zapamiętał za niski stan czy zła jakość oleju czy też jeszcze co innego.

    0
  • #5 12 Maj 2012 14:45
    markslew
    Poziom 27  

    Po pierwsze to zmierzyć ciśnienie oleju manometrem diagnostycznym, nie jeździj póki tego nie zrobisz. Wykręcasz czujnik ciśnienia, podpinasz się ze złączką i manometrem na wężu i mierzysz na gorącym silniku. Jeśli jest dobre (porównujesz z danymi fabrycznymi) możesz jechać i szukać usterki dalej np. w niesprawnym czujniku. Pomiar zrobią w każdym profesionalnym warsztacie.

    0
  • #6 12 Maj 2012 14:50
    piwoneks
    Poziom 7  

    Witam właśnie jestem po podpięciu do komputera. Błędów brak.

    W środę umówiony jestem na podpięcie w miejsce czujnika manometru. Dam znać jaki będzie wynik.

    Dziękuję za szybką pomoc, pozdrawiam.

    0
  • #7 12 Maj 2012 14:54
    markslew
    Poziom 27  

    Komputer diagnostyczny nie wszystko powie, manometrem to podstawa zmierzyć w takim przypadku. Lecz jeśli szklanki nie grają i cicho chodzi myślę że to wina czujnika ale upewnić się trzeba.

    0
  • #8 14 Maj 2012 08:38
    kortyleski
    Poziom 41  

    Pisałem już, problem z ciśnieniem oleju spowoduje zaświecenie kontrolki na stałe a nie jej miganie. A tester podłącz po to by podejrzeć parametry silnika i dechy a nie błędów szukać

    0
  • #9 14 Maj 2012 08:50
    cynio333
    Poziom 18  

    kortyleski napisał:
    Pisałem już, problem z ciśnieniem oleju spowoduje zaświecenie kontrolki na stałe a nie jej miganie

    W niektórych samochodach grupy VAG, spadek ciśnienia oleju jest sygnalizowany równomiernym pulsowaniem kontrolki a nie stałym świeceniem. Sprawdzanie jakimkolwiek testerem nie ma sensu bo to i tak nic nie powie.

    0
  • #10 14 Maj 2012 09:30
    piwoneks
    Poziom 7  

    cynio333 napisał:
    kortyleski napisał:
    Pisałem już, problem z ciśnieniem oleju spowoduje zaświecenie kontrolki na stałe a nie jej miganie

    W niektórych samochodach grupy VAG, spadek ciśnienia oleju jest sygnalizowany równomiernym pulsowaniem kontrolki a nie stałym świeceniem. Sprawdzanie jakimkolwiek testerem nie ma sensu bo to i tak nic nie powie.



    Skoro sprawdzenie ciśnienia oleju nic nie powie, to w takim razie jak zlokalizować przyczynę zapalania się kontrolki ?

    A może zamiast wydawać pieniądze na badanie ciśnienia po porostu zmienić czujnik ciśnienia oleju?

    0
  • #11 14 Maj 2012 09:31
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    cynio333 napisał:
    Sprawdzanie jakimkolwiek testerem nie ma sensu bo to i tak nic nie powie.
    piwoneks napisał:

    Skoro sprawdzenie ciśnienia oleju nic nie powie, to w takim razie jak zlokalizować przyczynę zapalania się kontrolki ?


    Koledze chodziło o tester do odczytu błędów. Sprawdzenie ciśnienia manometrem powie wszystko.

    0
  • #12 14 Maj 2012 22:09
    cynio333
    Poziom 18  

    Dokładnie to miałem na myśli. Żaden podgląd parametrów silnika czy zegarów nie ma najmniejszego sensu, bo nie ma takiej możliwości aby sprawdzić wadliwe działanie czujnika ciśnienia oleju w taki sposób. Manometr to w zasadzie jedyny miarodajny sposób.

    0
  • #13 16 Maj 2012 17:50
    piwoneks
    Poziom 7  

    Witam, jestem po badaniu ciśnienia oleju

    na wolnych obrotach:

    zimny 2,4 bara

    ciepły 1,3 bara

    Czy pompa oleju do wymiany, czy jakiś inny pomysł ?

    0
  • #14 16 Maj 2012 22:18
    markslew
    Poziom 27  

    Mierzy się na ciepło, wg. mnie masz dobre. 1 bar na biegu jałowym to dobre ciśnienie po nagrzaniu lecz gdy zwiększysz nieco obroty do ok. 2000-3000 obr / min powinno od razu pójść w górę ponad 3 Bary.

    Ale zobacz do instrukcji samochodu jakie ciśnienie zaleca producent.

    0
  • #15 17 Maj 2012 07:04
    piwoneks
    Poziom 7  

    Dodam jeszcze, że przy 2000 obr. jest około 3 barów, 3000 obr. ok. 4 barów.

    Zastanawia mnie jeszcze sam czujnik ciśnienia oleju.
    Mam czarny z oznaczeniami 1.2 - 1.6 bara, czy to odpowiedni rodzaj czujnika ?

    0
  • #16 17 Maj 2012 10:39
    gimak
    Poziom 37  

    piwoneks napisał:
    Zastanawia mnie jeszcze sam czujnik ciśnienia oleju.

    I dobrze, że kolegę zastanawia czujnik ciśnienia, bo ja w nim bym widział przyczynę - wszystko wskazuje na to że jest walnięty (nieszczelny). Jak jest chłodniej olej jest gęstszy, jest większy nacisk i kontrolka się nie pali. Jest cieplej olej trochę rzadszy nie daje takiego nacisku i kontrolka się pali. Miałem taki przypadek w maluchu.

    0
  • #17 17 Maj 2012 12:52
    piwoneks
    Poziom 7  

    Dostanę szału.

    Po LICZNYCH rozmowach w autoryzowanych serwisach nie ustaliłem nic.

    Część mówi, że ciśnienie 1.3 bara na wolnych obrotach jest ok (minimum 1bar),
    a część że prawidłowe ciśnienie na wolnych obrotach to 2,7>.

    Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie oleju w moim samochodzie ???

    Ktokolwiek wie proszę o ratunek.

    1
  • #18 17 Maj 2012 15:05
    carrot
    Moderator Samochody

    Ciśnienie jak najbardziej ok, ma być >1bar na wolnych obrotach przy nagrzanym silniku, czujnik ma próg zadziałania 0,8bar

    0
  • #19 17 Maj 2012 16:15
    markslew
    Poziom 27  

    Masz dobre ciśnienie Kolego, wymień czujnik na nowy, to na pewno nie takie drogie.

    A to że na jałowych ma być 2,7 Bara to kompletna bzdura.

    0
  • #20 17 Maj 2012 16:42
    piwoneks
    Poziom 7  

    Wielkie dzięki za uspokojenie i szybką reakcję.
    Zmienię czujnik.

    Pozdrawiam.

    0
  • #21 20 Maj 2012 10:09
    jarewa
    Poziom 31  

    cynio333 napisał:
    kortyleski napisał:
    Pisałem już, problem z ciśnieniem oleju spowoduje zaświecenie kontrolki na stałe a nie jej miganie

    W niektórych samochodach grupy VAG, spadek ciśnienia oleju jest sygnalizowany równomiernym pulsowaniem kontrolki a nie stałym świeceniem.


    Ale pulsowanie dotyczy dynamicznej kontroli z grupy vag czyli obroty powyżej 2tyś.

    Jak na postoju to może być kwesta jeszcze ładowania, zależny od licznika.

    piwoneks napisał:
    Mam czarny z oznaczeniami 1.2 - 1.6 bara, czy to odpowiedni rodzaj czujnika ?


    Powinny być dwa niebieski i biały.

    0
  • #22 20 Maj 2012 13:48
    markslew
    Poziom 27  

    A jaki olej stosujesz? Bo jeśli masz olej klasy 5W-30 np. to 30 oznacza że w wyższych temp. będzie bardziej rzadki, taki olej to śmieć. Najlepiej stosować na 40, 50 albo 60. One w wysokich temp. są gęstsze i lepiej trzymają film olejowy.

    0
  • #23 29 Maj 2012 08:49
    MaestroF6
    Poziom 9  

    Na biegu jałowym przy temperaturze oleju 80C ciśnienie powinno być ok 0,10Mpa a przy 2000 obr/min. 0.28Mpa.

    0
  • #24 29 Maj 2012 12:54
    Dziarski Hank
    Poziom 27  

    markslew napisał:
    A jaki olej stosujesz? Bo jeśli masz olej klasy 5W-30 np. to 30 oznacza że w wyższych temp. będzie bardziej rzadki, taki olej to śmieć. Najlepiej stosować na 40, 50 albo 60. One w wysokich temp. są gęstsze i lepiej trzymają film olejowy.


    Przeczytaj jeszcze raz to, co napisałeś i przemyśl to. Uważasz, że oleje syntetyczne to śmieć ? A więc do mojego nowego samochodu też lepiej, żebym zalał sobie 15w50 ? Twierdzisz, że im gęstszy olej, tym lepszy ?

    0
  • #25 30 Maj 2012 10:38
    mkaminski100
    Poziom 18  

    kortyleski napisał:
    Gdyby to była kwestia smoka czy pompy to kontrolka świeciła by ciągle a silnik nie pracowałby równo i cicho.... Warto jednak podłączyć tester i poczytać co on tak naprawde chce - czy zapamiętał za niski stan czy zła jakość oleju czy też jeszcze co innego.

    Ja mialem Focusa z lekko przygieta metalowa miska i kontrolka zapalala sie dopiero po rozgrzaniu i mrugala (zapalala sie na dluzej dopiero na postoju). Silnik do osiagniecia 80 stopni pracowal poprawnie.

    No ale jak widac tu nie jest to problemem.

    Znajomy mial problem z Audi TT 1.8T i bylo dosc podobnie. Po zrobieniu glowicy, kontrolka zaczela sie zapalalac i gasnac, ale najczesciej pojawiala sie przy goracym silniku. Wg klienta nie bylo tego wczesniej. Cuda robili (nowe czujniki, cisnienie niby ok), az w koncu zadzwonil do VW o pomoc i ponoc wiazka sie przeciera. Po sprawdzeniu wyszlo, ze to rzeczywiscie wiazka na silniku. Jezeli chcesz to sie moge zapytac w ktorym dokladnie miejscu.

    0
  • #26 06 Cze 2012 07:47
    piwoneks
    Poziom 7  

    Witam ponownie.

    Problem wydaje się być rozwiązany. Wina mechanika.

    Przypadkowo zajrzałem pod samochód i zobaczyłem, że filtr paliwa za który zapłaciłem nie został wymieniony. Idąc dalej tym tropem postanowiłem zmienić warsztat i wymienić olej i filtr. Wraz z olejem z miski zleciały jakieś "gluty". Niestety nie udało się ich złapać w sitko.

    Kolejna nauczka żeby samochodu w warsztacie nie spuszczać z oka, a z panem mechanikiem to już zupełnie inna historia.

    Pozdrawiam.

    0
  Szukaj w 5mln produktów