Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes Atego 1223 - słabe hamulce.

tompoltd 12 May 2012 19:31 6453 6
  • #1
    tompoltd
    Level 10  
    Witam ! mój problem to słaby hamulec na tylną oś, zawsze na pusto był słaby , pod ładunkiem lepszy, ale ostatnio i z ładunkiem był słaby i do tego zauważyłem , że wciskając mocniej hamował bardzo ostro, jednocześnie zauważyłem że po wyłączeniu silnika syczy mi powietrze z zaworu hamulcowego więc oddałem go do regeneracji po zamontowaniu do auta pedał hamulca stał się bardzo miękki (efekt tak jak w hydraulicznych "zapowietrzony) byłem na rolka siły hamowania przy max naciśnięciu hamulca są o key ,nadmieniam że tarcze okey, klocki okey, zaciski okey, podpiąłem manometr za zaworem abs nad tylnym mostem i przy delikatnym naciskaniu pedału hamulca jest 4-5 atm, przy maksymalnym wciśnięciu skacze na 10, i jeszcze jedna ciekawa rzecz to to że do zaworu (korektor siły hamowania) nad osią dochodzą dwie cienkie rurki od poduszek i tu ciś jest 1 atm a przy wyjściu z zaworu sterującego poduszkami jest 3 atm a po drodze jest tylko trojak. gdzie szukać jakiejś niestrawności czy główny zawór hamulca , czy ten korektor siły hamowania może wariować ? proszę o wskazówki . Pozdr Tomek Atego 1223 WDB 9702671K713576 na wyświetlaczu nie mam żadnych błędów. ciś na zegarach 10 atm.
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    tompoltd
    Level 10  
    nie odpowiadałem bo byłem w trasie, dałem poduchy na maxa ale nic to nie dało, zauważyłem tylko że załadowany 5,5t jakby troche lepiej hamuje a druga rzecz to czasami jest hamulec lepszy a po chwili znowu gorszy.
  • #4
    tompoltd
    Level 10  
    Wymieniłem korektor siły hamowania i nic to nie dało (tylko zabrało "kase") hamulec nadal raz jest o key , a za chwile słaby.
  • #5
    kwantor
    Level 38  
    W takim razie podłącz manometr do wyjścia kontrolnego siłownika i umieść go w kabinie, przetestujesz, czy w czasie słabego hamowania też jest 8-10 bar.
    Wtedy należy przyjrzeć się siłownikom (popękane spręzyny itp) i zaciskom, czy samoregulatory podciągają, może dostała się woda i łożyska igiełkowe są zardzewiałe na dźwigniach na panewkach.
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    tompoltd
    Level 10  
    jednak problem był w zaciskach, wymienione i hamulec jest o key