Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes Atego 1223 - słabe hamulce.

tompoltd 12 May 2012 19:31 5931 6
  • #1
    tompoltd
    Level 10  
    Witam ! mój problem to słaby hamulec na tylną oś, zawsze na pusto był słaby , pod ładunkiem lepszy, ale ostatnio i z ładunkiem był słaby i do tego zauważyłem , że wciskając mocniej hamował bardzo ostro, jednocześnie zauważyłem że po wyłączeniu silnika syczy mi powietrze z zaworu hamulcowego więc oddałem go do regeneracji po zamontowaniu do auta pedał hamulca stał się bardzo miękki (efekt tak jak w hydraulicznych "zapowietrzony) byłem na rolka siły hamowania przy max naciśnięciu hamulca są o key ,nadmieniam że tarcze okey, klocki okey, zaciski okey, podpiąłem manometr za zaworem abs nad tylnym mostem i przy delikatnym naciskaniu pedału hamulca jest 4-5 atm, przy maksymalnym wciśnięciu skacze na 10, i jeszcze jedna ciekawa rzecz to to że do zaworu (korektor siły hamowania) nad osią dochodzą dwie cienkie rurki od poduszek i tu ciś jest 1 atm a przy wyjściu z zaworu sterującego poduszkami jest 3 atm a po drodze jest tylko trojak. gdzie szukać jakiejś niestrawności czy główny zawór hamulca , czy ten korektor siły hamowania może wariować ? proszę o wskazówki . Pozdr Tomek Atego 1223 WDB 9702671K713576 na wyświetlaczu nie mam żadnych błędów. ciś na zegarach 10 atm.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    tompoltd
    Level 10  
    nie odpowiadałem bo byłem w trasie, dałem poduchy na maxa ale nic to nie dało, zauważyłem tylko że załadowany 5,5t jakby troche lepiej hamuje a druga rzecz to czasami jest hamulec lepszy a po chwili znowu gorszy.
  • #4
    tompoltd
    Level 10  
    Wymieniłem korektor siły hamowania i nic to nie dało (tylko zabrało "kase") hamulec nadal raz jest o key , a za chwile słaby.
  • #5
    kwantor
    Level 38  
    W takim razie podłącz manometr do wyjścia kontrolnego siłownika i umieść go w kabinie, przetestujesz, czy w czasie słabego hamowania też jest 8-10 bar.
    Wtedy należy przyjrzeć się siłownikom (popękane spręzyny itp) i zaciskom, czy samoregulatory podciągają, może dostała się woda i łożyska igiełkowe są zardzewiałe na dźwigniach na panewkach.
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    tompoltd
    Level 10  
    jednak problem był w zaciskach, wymienione i hamulec jest o key