Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Alarm legendford 100 - otwiera i zaraz zamyka centralny zamek

Kremor 13 May 2012 18:49 2718 10
Optex
  • #1
    Kremor
    Level 9  
    Witam.
    Mam problem z systemem alarmowym legendford 100 w golfie IV z 2001 roku.
    Kiedy wciskam lewy przycisk na pilocie, słychać 2 piknięcia alarmu. Następnie kiedy drugi raz wciskam lewy klawisz od pilota, centralny zamek otwiera się i po sekundzie z powrotem się zamyka. I tak w kółko.
    Przeszukiwałem różne tematy, instrukcje ale nigdzie nie natknąłem się na taki przypadek. Przez 10 lat alarm działał bez zarzutu, aż do dnia wczorajszego. Spotkał się ktoś z czymś takim?
  • Optex
  • Optex
  • #3
    Kremor
    Level 9  
    A gdzie taki siłownik się znajduje i jak mógłbym go sprawdzić?
  • #4
    kkknc
    Level 43  
    W drzwiach kierowcy, drugi może też być w drzwiach pasażera. Odłącz od niego/nich sterowanie i sprawdź jak się całość zachowuje. Niestety nie wiemy ile drzwi ma samochód i czy centralny to oginał.
  • #5
    Kremor
    Level 9  
    Samochód kombi czterodrzwiowy, zamek nie jest oryginalny, zakładany był dodatkowo w salonie vw

    Oznacza, że będę musiał odkręcić drzwi i po odłączać od zasilania dany siłownik?
  • #6
    kkknc
    Level 43  
    Więc prawdopodobnie masz tylko jeden siłownik master w drzwiach kierowcy. Więc czeka cię demontaż boczku z drzwi. No chyba że podpieli się do kostki w słupku A. I wtedy tam możesz rozpiąć elektrykę drzwi. Centralny dedykowany czy uniwersalny?
  • #7
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    Kremor wrote:
    zamek nie jest oryginalny, zakładany był dodatkowo w salonie vw

    Siłowniki w drzwiach nie są oryginalne ?
    Przerobiłem kilka Golfów IV i każdy miał fabryczny centralny zamek - ale może były produkowane jakieś golasy do Mongolii.
  • #8
    Kremor
    Level 9  
    Dzisiaj pognębiłem jeszcze troche drzwi od kierowcy bez rozkręcania czegokolwiek i w momencie kiedy wysiadłem z samochodu, bolec od drzwi od kierowcy był wysunięty do góry, (kiedy wysiadałem raz nacisnąłem na klamkę od drzwi od środka - bolec podszedł do góry i za drugim razem otworzyłem drzwi), popróbowałem ręcznie wepchnąć bolec do środka. Napotkałem całkiem duży opór ale mimo tego udało mi się go wcisnąć. Coś jakby przeskoczyło. Zamknąłem drzwi, nadusiłem pilota i zamek o dziwo otworzył się i zaczął działać.
    Czytałem gdzieś w podobnych przypadkach, że może to być spowodowane tym, że system wyczuwa za duży opór ze strony jakiegoś elementu i po prostu cofa zamknięcie. Tylko dziwne jest to, że w tych podobnych przypadkach działo się dokładnie na odwrót. Drzwi na moment się zamykały i zaraz szybko się otwierały. Nadal jednak nie mam pewności co może byc przyczyną mojego problemu.
    Popsikałem w tę szczeliną od bolca troche wd-40, nie wiem tylko czy to cokolwiek da. Na razie zamek wydaje sie, że działa sprawnie. Ciekawe tylko na jak długo.


    Quote:
    Więc prawdopodobnie masz tylko jeden siłownik master w drzwiach kierowcy. Więc czeka cię demontaż boczku z drzwi. No chyba że podpieli się do kostki w słupku A. I wtedy tam możesz rozpiąć elektrykę drzwi. Centralny dedykowany czy uniwersalny?


    Samochód został faktycznie kupiony jako golas - miał dorabiane elektryczne szyby i alarm, ale centralny zamek raczej był już oryginalnie zamontowany.
  • #9
    kkknc
    Level 43  
    Kremor wrote:
    spowodowane tym, że system wyczuwa za duży opór ze strony jakiegoś elementu i po prostu cofa zamknięcie.

    Zaciera się siłownik lub cięgno. Sterownik interpretuje to jako otwarcie z kluczyka. Parę razy w roku wypada użyć kluczyka do rozruszania wkładki i siłownika. Poczytaj jak działa siłownik master.
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    Central locking system - 4F1 na naklejce ze specyfikacją auta w bagażniku - sprawdź czy masz takie oznaczenie.
    Do mnie nigdy nie trafił Golf IV bez centralnego zamka.