Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Corsa C Z12XE Easytronic - błędy P1722 i P1725

pacuro 13 May 2012 18:52 6152 1
  • #1
    pacuro
    Level 2  
    Witam Elektrodowiczów.
    Kilka dni temu podczas jazdy po mieście zaczeło migać F na wyświetlaczu automatu.
    Odruchowo zjechałem na parking wrzuciłem na luz i zgasiłem silnik.
    Po włączeniu stacyjki miga N, a po wdepnięciu hamulca, aby odpalić silnik, migające N zmienia się w migające F. Przy zmianie z A (nie miga) na N przez chwilę widać 4.
    Podłączyłem interfejs diagnostyczny i wyskoczyły następujące błędy:
    1. po włączeniu stacyjki (migające N)
    P1722 Dane dźwigni selekcyjnej przesyłane linią szeregową - nie występuje.
    2. po nadepnięciu hamulca - (migające F)
    P1725 Sygnał kierunku silnika przełączającego - obecny.
    3. parametr "sprzęgło rzeczywiste: 4" - czy ten parametr mówi, że skrzynia "utknęła" na czwartym biegu, co potwierdza wyświetlacz ?
    4. sprzęgło pracuje poprawnie - załącza i rozłącza się.
    Wykręciłem moduł wybieraków skrzyni biegów i próbując włączyć auto obserwowałem co się dzieje:
    1. po włączeniu stacyjki (migające N) nie dzieje się nic
    2. po nadepnięciu hamulca pracuje silnik poruszający wodzikiem w pionie, kilka razy góra-dół i przestaje; silnik sterujący wodzikiem na boki nie pracuje.
    Wychodzi na to, że skrzynia nie potrafi wrócić na luz i nie pozwala włączyć silnika.
    W tym miejscu mam pytania do znawców tematu:
    Jaki jest pinout silniczka wybieraka żeby sprawdzić ten który nie pracuje czy jest sprawny?
    Czy mogę normalnie podłączyć do niego prąd z akumulatora do testu "czy się kręci" ?
    Rozebrałem go i obraca się bez problemów a szczotki są w bardzo dobrym stanie i mają czysty kontakt z komutatorem.
    Jeśli okazałoby się, że silnik jest sprawny to wtedy pozostaje wysłanie sterownika do naprawy. Tutaj mam drugie pytanie - czy sterownik to całość z silnikiem sterującym hydrauliką sprzęgła? Czy może da się wypiąć sam moduł elektroniczny?



    Podsumowując: na moje oko uszkodzony jest albo silnik sterujący wodzikiem na boki albo sterownik skrzyni. No chyba, że się mylę i żadne z nich :(

    Uprzejmie proszę o pomoc i z góry dziękuję.
  • #2
    easytronic
    Level 10  
    w elblągu znalazłem serwis easytronic który regeneruje sterowniki i naprawia automatykę tych skrzyń, miałem podobny problem wysłałem sterownik do naprawy