Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seicento 900, zasilanie cewki rozrusznika

Lewandosky 13 May 2012 19:03 4345 6
  • #1
    Lewandosky
    Level 9  
    szukam podpowiedzi: skąd wychodzi kabelek zasilający cewkę rozrusznika Seicento 900, w schematach są różne wersje, w samochodzie jeszcze co innego (k.3 s.A kostki stacyjki; z przekaźnika w skrz. bezpieczników, ale omomierz nie pokazuje połączenia z w.w punktami.

    Nie dubluj pytań:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=10892625#10892625
    Zły dział!
    [_P_]
  • Helpful post
    #2
    bestboy21
    Level 39  
    Zasilana jest ze stacyjki a dodatkowy kabel idzie do przekaźnika priorytetowego który w momencie odpalania odłącza większość odbiorników (dmuchawa, światła, wycieraczki).
  • #3
    Lewandosky
    Level 9  
    Witam, dziękuję za podpowiedź, u mnie dodatkowo zamontowali w Warszawie w salonie w którym babka kupowała SC 900, immobilizer Cheeteah 335, który wg instrukcjii blokuje właśnie kabelek do cewki rozrusznika i cewki zapłonowe (drugi obwód), kłopot jest spory, bo zamontowali centralkę pod główną deską, widoczna jest ona nieco po wymontowaniu lewego głośnika. Dodatkowy kłopot polega na tym, iż wymuszając uruchomienie SC przez podanie 12V na cewkę, mogłem uszkodzić immobilizer (wg jego schematu: nie wolno podawać napięcia 12V przy wyłączonej stacyjce) i obecnie wyłączenie immob. wyłącznikiem awaryjnym może nie zlikwidować przerwy właśnie na kabelku do cewki (spalony układ), przy włączeniu immobilizera nie zauważyłem, aby zachowywał się inaczej, sądząc po buzzerze i mruganiu diodki, ale nie musi być to cała prawda. Myślę, iż najprościej będzie poprowadzić dodatkowo niezależny kabelek od stacyjki, a obecny podwiesić.
  • Helpful post
    #4
    Zico63
    Level 37  
    Wiedząc już tyle i widząc sam sterownik - bez zastanowienia "dobrałbym" się do niego i zrobił obejście (połączył, pomijając go).
    Pierwszy powód; jeśli blokuje rozrusznik, to i pewnie zapłon. Więc trzeba.
    Powód drugi: nawet jeśli teraz zapłonu nie blokuje a są co do niego, jego sprawności, wątpliwości - nie zostawiałbym napięcia na cewki idącego przez to immo. A jeśli mu się spodoba rozpiąć układ w chwili, gdy Kolega będzie np. w trakcie wyprzedzania. To nie lampka nad lusterkiem, że może działać ale nie musi...
  • #6
    Lewandosky
    Level 9  
    dziękuję za podpowiedź, schemat właśnie tego immob. już ściągnąłem, mój SC nie miał immo w kluczyku, więc w salonie na Pradze, w którym babeczka go kupowała od razu zamontowała immobilizer, bo musiała coś mieć do rejestracji. To że centralkę widać i można jej dotknąć, nie pozwala jednak na jej wyjęcie, bo jest przykręcona wkrętem w jednym otworze, po zdjęciu deski mieli łatwy dostęp i mogli się "wykazać" solidnym montażem.
  • #7
    Lewandosky
    Level 9  
    Dzisiaj naprawiłem usterkę - nie łączyła kostka stacyjki (k.3 sekcji A, patrząc na stacyjkę w SC, lewy kabel czerwony sekcji 3-pinowej, górnej), po zmostkowaniu spinką do włosów z pinem środkowym (zasilanie z bezp.40A za akumulatorem), na stacyjce włączonej na MAR - SC odpalił, Immobilizer wydaje się "przeżył", do sprawdzenia w jeździe. Zdemontowałem kostkę, wystarczy wiertłem fi 5 nawiercić środkową rurkę, wybić oś talerzyka (krzywki) i jest dostęp do 5 (6?) kołków z tworzywa, na których na sprężynkach zamontowane są "listki" miedziane, które po wepchnięciu ich przez talerzyk (krzywka) powodują łączenie odpowiednio do położenia kluczyka. Po 12 latach niektóre są ponadpalane, wieszają się w studzienkach (U MNIE STYK AVV PRZYKLEIŁ SIĘ, PRÓBOWAŁ WYSUNĄĆ ZĘBATKĘ PODCZAS JAZDY, CO SPOWODOWAŁO ZESZLIOWANIE OK. 5-6MM ZĘBATKI, MUSIAŁEM PRZEŁOŻYĆ ZE STAREGO ROZRUSZNIKA). ZWRACAM NA W/W ZDARZENIE UWAGĘ SERWISANTOM,jak i zwykłym użytkownikom. Potwierdza się stara prawda CENTOMANIAKÓW: możesz jeździć pojazdem 10-15 letnim, ale jest warunek:musisz być zapalonym majsterkowiczem...