Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra B 1.6 16V - Zawiesza lub dodaje obroty podczas zmiany biegu...

13 Maj 2012 20:00 8146 7
  • Poziom 8  
    Witam.

    Potrzebuję pilnie pomocy, bo nie mam już pomysłów...

    Posiadam Vectrę B 1996 z silnikiem 1.6 16V 101 KM bez gazu...

    Problem polega na tym, że gdy zmieniam bieg, a dokładnie podczas wciśniętego sprzęgła obroty same rosną o 500 lub nie opadają i zawieszają się. Wzrost lub zawieszenie trwa ok. 5 s. jeżeli cały czas mam wciśnięte sprzęgło, a jeżeli zmienię bieg i puszczę sprzęgło to wtedy obroty z 2000 lub po dodaniu z 2500 opadają raptownie... Dodatkowo podczas jazy na biegu, ale bez utrzymywania prędkości pedałem gazu, auto potrafi zawiesić obroty i utrzymywać stałą prędkość przez 5, nawet 10 s. po czym dopiero zaczyna hamować silnikiem... Auto nie posiada tempomatu, a mimo to nawet jak nie chcę to go włącza (oczywiście teraz żartuje). Ciekawostką jest to, że auto dodaje lub zawiesza obroty w granicach 1700 - 2500, jak mam obroty na trochę ponad 2500 lub więcej to obroty opadają odrazu!

    Wymieniłem: silniczek krokowy, czyszczona przepustnica, zawór EGR, wymienione uszczelki przy przepustnicy, auto nie łapie lewego powietrza, nowy czujnik temperatury silnika, świece czyste, nowe kable zapłonowe i nic!

    Trzeba napisać, że nie dzieje się tak zawsze ale jak zaczyna pieprzyć obroty to już partoli do końca...

    Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem i go rozwiązał w 100%??? Nie jestem jedyny z tym problemem, a rozwiązania brak. Jako, że się uczę nie stać mnie już na wymianę ciągłą różnych elementów... Potrzebuję konkretnej diagnozy!

    Czekam na odp. Pozdrawiam.
  • Sklep HeluKabel
  • Moderator Samochody
    money555 napisał:
    Potrzebuję konkretnej diagnozy!

    Tu się zgadzam, a do tego potrzeba jeszcze wiedzy i doświadczenia, na odległość nikt tego nie zrobi.
  • Poziom 16  
    Żeby krokowiec dobrze działał musi mieć sygnał z przepustnicy że pedał nie wciśnięty.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 8  
    Ale jak pisałem krokowiec nowy... Linka od gazu się nie zacina, wszystko działa płynnie... Wina leży albo w jakimś elemencie elktr. albo w samym komputerze. Dlatego też napisałem poszukuję ludzi, którzy mieli ewidentnie taki sam problem w Vectrach (najlepiej), żeby może oni napisali jak sobie z nim poradzili... Problem niecodzienny, raczej mało spotykany w innych modelach... Problem opisywałem już nawet na forum Vectry ale niestety tam podają ostatnią rzecz to sonda lambda do wymiany.... Problem polega na tym, że nie ma tak naprawdę w 100% pewności...
  • Moderator Samochody
    money555 napisał:
    Problem polega na tym, że nie ma tak naprawdę w 100% pewności...
    Bo nigdy nie będzie 100% pewności bez rzetelnej diagnostyki. Wróżę z ręki przez telefon?
  • Poziom 42  
    Odłącz na próbę sygał VSS
  • Moderator Samochody
    money555 napisał:
    krokowiec nowy

    No i widzisz, wymieniasz jedną z najmniej awaryjnych części w tym silniku, i to pewnie na jakąś tandetę która może od początku nie działać tak jak trzeba. Sam sobie stwarzasz wydatki i problemy zamiast podejść właściwie do diagnozy.
    Sprawdź na początek napięcie na TPS, przy otwartej i zamkniętej przepustnicy oraz płynność zmiany. Dodam że to potrafi być dość upierdliwy czujnik, niedawno miałem w jednym tak że na postoju działał idealnie a w czasie dynamicznego przyspieszania jego wskazania wariowały i nie była to wina przewodów. Bez jazdy z podglądem w parametry to by można było sobie tylko zgadywać i pół silnika wymienić.
  • Poziom 8  
    ociz napisał:
    Sprawdź na początek napięcie na TPS


    A mógłbyś dokładnie napisać, co to jest TPS...

    autoas napisał:
    Odłącz na próbę sygał VSS


    ...i ten VSS... Nie znam się na skrótach.

    ociz napisał:
    i to pewnie na jakąś tandetę która może od początku nie działać tak jak trzeba


    Kupuję tylko w sklepie Opla, więc jak nie wiesz to nie pisz głupot...

    Jednym słowem, sami nie wiecie co jest...

    Proszę tylko jeszcze o podanie rozszerzeń powyższych skrótów i to będzie na tyle... Na komputer to każdy potrafi pojechać, a mi chodziło o koszta (podłączenie kosztuje 100 zł. - dla jednych to mało dla innych nie) i podkreślam jeszcze raz! Nie szukam ludzi, którzy coś tam popiszą żeby pisać, tylko ludzi konkretnych, którzy znają problem, bo sami mieli Vectry/mają lub z nim w jakikolwiek sposób się spotkali... A te elementy wymieniałem, bo uważam, że mają wpływ na obroty... Czyli to co mi wiadomo,to jeszcze sonda lambda, czujnik położenia przepustnicy, więcej elementów odpowiedzialnych w Vectrze na chwilę obecną nie znam....
    Moderowany przez robokop:

    3.1.17. Zabronione jest publikowanie wpisów obniżających ogólny poziom dyskusji, wynikających z lenistwa lub zawierających roszczeniowy charakter wypowiedzi.