Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Świeci kontrolka akumulatora AStra F 1.7d 95r

13 Maj 2012 21:21 3137 18
  • Poziom 13  
    Witam, auto jak wyżej, ładowanie 14,5V przy włączonych światłach. Delikatnie świeci kontrolka akumulatora na pulpicie. Szczotki, regulator? Jak się do tego zabrać?
    Z góry dzięki za odp
  • Poziom 14  
    nowy regulator wraz ze szczotkami to koszt około 30 pln więc jak co to wymień bo tu prawdopodobnie leży problem. najszybciej jest wyjąć alternator wymiana szczotkotrzymacza z regulatorem zajmuje dosłownie kilkanaście minut. tylko uważaj bo jest kilka wersji regulatora szukaj takiego 14.4v. sprawdź również czy silnik jest dobrze połączony z karoserią taśmą miedzianą bo może być słaba masa i problem podobny
  • Poziom 17  
    Mostek prostowniczy do wymiany
  • Poziom 13  
    Na początek wyczyszczę połączenia co idą do alternatora, potem masę sprawdzę. Jak to nie pomoże to wyciągnę go i wymienię szczotki z regulatorem. Poinformuję o wynikach, dzięki.
  • Poziom 13  
    Styki poczyszczone, wymieniłem szczotki. Co prawda był ich koniec, lecz dalej się świeci kontrolka aku. Było 14,5V, teraz jest 13,5V. Dostać się do niego to makabra.. Masa ok. Tak się zastanawiam czy nie szybciej będzie alternator wymienić..
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Przekaźnik kontrolki ok? Podpowiem, prawy słupek.
  • Poziom 13  
    A jak się zabrać do diagnozy? W prawym słupku się znajduje?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    problem w tym, że wtyczki żadnej nie było. Dwa osobne kabelki z instalacji. Fabrycznie oczywiście.
  • Moderator Samochody
    To co to w ogóle jest? Zwykły Oplowski klekot czy Isuzu?
  • Poziom 13  
    astra 1.7 diesel z turbo. na deklu pisze DIESEL. Isuzu?
  • Moderator Samochody
    Isuzu mają czerwony napis TURBO na deklu.
    adamk1990 napisał:
    Dostać się do niego to makabra.

    Tym pewnie wszystkich zmyliłeś i myśleli że masz Isuzu. W Oplowskim to alternator jest prakycznie na wierzchu.
  • Poziom 13  
    Więc sorki, altek prawie na wierzchu to prawda.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    adamk1990 napisał:
    Dostać się do niego to makabra..
    adamk1990 napisał:
    Więc sorki, altek prawie na wierzchu to prawda.

    Wyjaśnisz jakoś te rozbieżności?
  • Poziom 13  
    Pawel wawa napisał:
    adamk1990 napisał:
    Dostać się do niego to makabra..
    adamk1990 napisał:
    Więc sorki, altek prawie na wierzchu to prawda.

    Wyjaśnisz jakoś te rozbieżności?


    OK, nie sprecyzowałem. Dostęp do alternatora jest ok, lecz dobrać się do jego wnętrzności to makabra, szczotki, regulator itp są w środku alternatora jakby kto nie wiedział, zazwyczaj to fajnie na wierzchu prawie jest.
  • Poziom 12  
    Każdą diagnostykę powinno się przeprowadzać od rzeczy najprostszych
    Zmierz różnicę napięcia pomiędzy klemą + akumulatora a zaciskiem B+ alternatora (ten z najgrubszym kablem) jak będzie więcej jak 0,5V to znaczy że poleciał przewód łączący alternator z akumulatorem a właściwie alternatorem a głównym zaciskiem prądowym rozrusznika w astrkach pracuje on w bardzo niekorzystnych warunkach bardzo często koroduje w miejscu gdzie odchodzi od niego odgałęzienie do skrzynki bezpieczników
  • Poziom 39  
    Potem sprawdź napięcie na cienkim kablu, potem spadek na masie itd aż dojdziesz do licznika i okaże się że na kontrolce ładowania od strony alternatora jest np 14,4V a z drugiej strony jest np 9,5V.
  • Poziom 13  
    Zdecydowałem się kupić jakiś nowy (regenerowany pewnie) alternator z Allegro. Macie doświadczenia z takimi alternatorami? Warto? Czy używkę lepiej. Na początku zacznę od tego, potem do elektryka bo nie znam się na tym zbytnio.