Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Asus x54h, zbyt jaskrawe kolory

14 Maj 2012 12:55 5268 29
  • Poziom 8  
    Witam, od miesiąca jestem posiadaczką powyższego laptopa i mam problem z kolorami, są zbyt jaskrawe. Nie pomogła kalibracja kolorów, zmiana jasności itd. O tym, że coś jest nie tak, zorientowałam się dopiero po podpięciu kamerki internetowej. Przy oświetleniu, którego używałam do tej pory korzystając ze starego laptopa, na nowym laptopie wyglądam jak duch, obraz jest rozbielony, nieostry.Wygląda to tak, jakbym miała skierowane na siebie 10 żarówek, tymczasem miałam zapaloną jedną małą lampkę. Używam kamerki logitech messenger. Ta sama kamerka była przeze mnie używana w starym laptopie i tam kolor był ok, jakość obrazu również bez zastrzeżeń.
    Nie jest to na pewno kwestia sterownika, ponieważ pobierałam odpowiedni sterownik ze strony producenta, był on dla pewności przeinstalowany dwukrotnie i to nie pomogło. Podobnie jest, gdy używam kamerki wbudowanej w laptopie - kolory są bardzo jaskrawe, przekłamane. Nawet przy zasłoniętych roletach z okna bije blask, obraz jest bardzo jasny. Ktoś ma pomysł, co to może być?
    Mój system to Windows 7, grafika radeon 7470M 1 GB
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 34  
    Czy problem występuje wyłącznie na obrazie na matrycy (ekranie wbudowanym), czy także na podłączonym monitorze zewnętrznym?
  • Poziom 8  
    Nie mam możliwości sprawdzić, mam w domu jedynie laptopa.

    W załączniku dodaję screena, tak to wygląda w nocy. Dodam, że przy użyciu dokładnie tej samej kamerki i tego samego oświetlenia, ale przy starym laptopie, kolory były całkiem normalne, także nie jest to wina oświetlenia i kamerki.
    W ciągu dnia jest lepiej, ale i tak mega jasno i jaskrawo. W ustawieniach kamerki grzebałam, nic się nie zmienia :/
    Asus x54h, zbyt jaskrawe kolory
  • Poziom 9  
    paulines06 napisał:
    Witam, od miesiąca jestem posiadaczką powyższego laptopa i mam problem z kolorami, są zbyt jaskrawe

    zacznijmy od tego czy rozmawiamy o źle wyświetlanym obrazie na matrycy laptopa - czy tylko o obrazie z kamerki. Tzn czy przy normalnej pracy na laptopie obraz jest nieprawidłowy (tło pulpitu itd)
  • Poziom 8  
    Pożyczyłam monitor od sąsiadki i muszę przyznać, że kolory są lepsze, niż na moim laptopie. Podpięłam kamerkę i wyglądam całkowicie normalnie, jeszcze sprawdzę jak to będzie wyglądać wieczorem przy sztucznym oświetleniu, bo wieczorem prezentowało się to najgorzej. Zauważyłam także, że w tym momencie obraz z kamerki na ekranie laptopa śnieży, a na normalnym monitorze wygląda normalnie, bez żadnych zakłóceń.
    A co do ostatniego pytania, tło pulpitu mam szare, więc nie mogę się wypowiedzieć, czy ten kolor jest przejaskrawiony, natomiast przy przeglądaniu stron mam wrażenie, że kolory są dużo bardziej jaskrawe, niż miało to miejsce w moim dawnym lapku.

    Dodano po 5 [godziny] 43 [minuty]:

    No więc sprawdziłam, jak wygląda to w oświetleniu sztucznym i obraz z kamery jest tak samo jasny na jednym, jak i na drugim monitorze. Na tym zewnętrznym wygląda to trochę lepiej, ale generalnie na jednym i drugim monitorze jestem tak rozbielona, jak na załączonym screenie. Bez porównania do tego, co miałam na starym laptopie, gdzie kolory były naturalne, nie byłam tak rozjaśniona. Czy ktoś ma jakiś pomysł, z czego to wynika?
  • Poziom 34  
    paulines06 napisał:
    ale generalnie na jednym i drugim monitorze jestem tak rozbielona
    A może Koleżanka jest po prostu rozpalona do białości i stąd ten efekt...? ;)

    Wracając jednak do meritum i ucinając niewyszukane żarty - przepraszam najmocniej, jeśli piękną Koleżankę uraziłem - proszę określić jednoznacznie, czy efekt "przejaskrawienia" występuje na matrycy laptopa (bez względu na wyświetlany obraz), czy tylko w widoku z kamerki.
    Pomocnym może być ustawienie tapety pulpitu na podstawową i wykonanie (oraz zamieszczenie na forum) zdjęcia całego obrazu widocznego na matrycy.
  • Poziom 8  
    Bladość i rozpalenie nie idzie w parze :D
    Poniżej przedstawiam screen, moim zdaniem kolory różnią się od tych, które miałam na starym laptopie, ale to dałoby się przeboleć. Z kamerki korzystam często i zależy mi na tym, aby obraz był poprawny.
    Asus x54h, zbyt jaskrawe kolory
  • Poziom 34  
    Z powyższego obrazka (o ile nie został on wykonany metodą "zrzutu ekranowego") wynika, że problem jest wyłącznie po stronie kamerki.
    Jaka to kamerka (marka, model) i jakiego oprogramowania Koleżanka używa do obsługi kamerki?

    BTW: Czy blada, czy przejaskrawiona, czy też rozpalona - Koleżanka prezentuje się i tak wyśmienicie, zatem nie ma powodów do niepokoju o wizerunek :)
  • Poziom 8  
    Kamerka to logitech quickcam messenger, ściągnęłam sterownik ze strony logitecha, pod windows 7 64bit. Tak jak wspominałam we wcześniejszych postach, tej samej kamerki używałam w starym laptopie, który był duuużo dużo słabszy od obecnego i tam śmigała bez zarzutu, obraz był ładny i kolory naturalne.
    Dziękuję za komplement ;)
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 34  
    paulines06 napisał:
    Kamerka to logitech quickcam messenger,
    Chodziło mi bardziej o model - który z tych: V-UBC40, V-UAS14 czy V-UM14?
  • Poziom 34  
    Zatem krok po kroku - o ile jeszcze śliczna Paulina(?) tego nie zrobiła:
    1. Otwórz program Logitech QuickCam (ikona kamery)
    2. Kliknij "Zmień Ustawienia" (dwie szare zębatki)
    3. Pod pierwszą zakładką "Ustawienia kamery internetowej" znajdziesz opcje: jasność, kontrast, kolor i równowaga bieli. Zmniejsz jasność i nieco zwiększ kontrast oraz kolor.
    Jeśli równowaga bieli jest zaznaczona na "Automatycznie", możesz odznaczyć to pole i spróbować wyregulować i ten suwak, aby uzyskać optymalny efekt.
    4. Zaprezentuj wyniki tych działań.
  • Poziom 8  
    Paulina ;)
    Już to robiłam na samym początku, nie pomogło, obraz jest tak samo zły jak na pierwszym załączonym obrazku. Kombinowałam na różne sposoby, zwiększałam jasność i kontrast, zmniejszałam jedno i zwiększałam drugie, suwak równowagi bieli też odznaczałam i przestawiałam na nic się to zdało, tzn owszem zmieniała się jasność kontrast itd, ale obraz był tak samo zły i zaśnieżony jak w starym telewizorze. Do tego obraz zwalnia, nie wiem jak to fachowo nazwać, w każdym razie na monitorze mam tak jakby spowolnione ruchy. Na starym laptopie nigdy takiego czegoś nie było, byłam bardzo zadowolona z jakości obrazu tej kamerki, a tutaj takie coś :/ Co do czwartego podpunktu, to nie załączam screena, bo naprawdę nie ma różnicy.
    Skoro wina nie tkwi w ustawieniach kamerki i w ustawieniach monitora, to w czym ?
  • Poziom 34  
    paulines06 napisał:
    Skoro wina nie tkwi w ustawieniach kamerki i w ustawieniach monitora, to w czym ?
    Możliwe, że w samej kamerce - choć pisałaś, że na innej kamerze masz to samo. A powiedz mi jeszcze, czy pokręcenie obiektywem daje jakąś różnicę?

    paulines06 napisał:
    Paulina :wink:
    Łukasz - bardzo mi miło ;)
  • Poziom 8  
    Daje, tzn zmniejsza się ostrość, robię się rozmazana, ale jeśli chodzi o te tragiczne kolory i śnieżenie, to nic nie pomaga. W kamerce wbudowanej w laptopie problem jest głównie z kolorami, są jaskrawe i przekłamane, ale obraz przesyłany jest płynnie i nie ma śniegu.
    Wobec tego mam pytanie . Z góry uprzedzam, że jestem laikiem, także jeśli wyda się ono absurdalne, to z góry przepraszam - czy może być tak, że dana kamera internetowa jest za "słaba" w stosunku do laptopa i dlatego obraz jest taki brzydki ?
    Piszesz, że problem może tkwić w samej kamerce - co konkretnie masz na myśli ?
    Mnie również : )
  • Poziom 34  
    paulines06 napisał:
    W kamerce wbudowanej w laptopie problem jest głównie z kolorami, są jaskrawe i przekłamane, ale obraz przesyłany jest płynnie i nie ma śniegu
    Jaka aplikacja steruje wbudowaną kamerką?
    Czy masz możliwość - tak jak w przypadku Logitecha - ustawić w aplikacji kamery laptopa parametry, o których pisałem wyżej?

    paulines06 napisał:
    czy może być tak, że dana kamera internetowa jest za "słaba" w stosunku do laptopa i dlatego obraz jest taki brzydki ?
    Nie - skoro na starszym laptopie było dobrze, to nie powinno być gorzej na nowszym.

    paulines06 napisał:
    Piszesz, że problem może tkwić w samej kamerce - co konkretnie masz na myśli ?
    Na przykład to, że kamerka jest w pewnym stopniu uszkodzona. Przecież wcześniej działała na starszym sprzęcie, a teraz (wynika to z Twojego opisu) nie działa prawidłowo na żadnym komputerze.

    Pytanie dodatkowe: jaki system operacyjny miałaś na starym komputerze (gdzie kamerka działała prawidłowo)?
    Na Asusie X54H - to już wiemy - jest Windows 7 i jest "kicha".

    I kwestia ostatnia - patrzę na zdjęcie pulpitu, które zamieściłaś, i odnoszę wrażenie, że jednak został wykonany zrzut ekranu (Print Screen), zamiast fotografii matrycy z widokiem pulpitu. Więc jak to jest naprawdę? Fotografia, czy zrzut ekranu?
  • Poziom 8  
    Powiem Ci, że szukałam jakiejś aplikacji do obsługi wbudowanej kamery i nie znalazłam nic takiego, będę musiała poczytać instrukcję i poszukać.
    Nie nie, musiałam źle się wyrazić. Na starym komputerze w dalszym ciągu ta kamerka działa bez zarzutu, tylko na tym nowym jest kicha.
    Stary komputer to acer extensa 5220, a system operacyjny to windows xp.

    Przepraszam, źle Cię zrozumiałam. Jutro z samego rana zrobię zdjęcie matrycy, bo teraz nie mam dostępu do cyfrówki.
  • Poziom 34  
    paulines06 napisał:
    Powiem Ci, że szukałam jakiejś aplikacji do obsługi wbudowanej kamery i nie znalazłam nic takiego,
    Zatem po kolei:
    1. Wejdź tutaj: http://support.asus.com.tw/download/download.aspx?SLanguage=pl-pl
    2. Wybierz produkt "Notebook",
    3. Wybierz serię "X54",
    4. Wybierz modele "X54H" i kliknij Szukaj,
    5. Wybierz swój system operacyjny (wersja 32 lub 64-bitowa, zależnie jaką masz),
    6. Rozwiń plusikiem sekcję Utilities i wybierz czwartą pozycję od góry, czyli WebCam Utility (ściągaj z linku Global, najszybszy transfer).

    Po ściągnięciu aplikacji musisz ją rozpakować i zainstalować. Po zainstalowaniu powinnaś mieć w menu Start dodatkową aplikację do kamerki (nie wiem, czy instaluje się także skrót na pulpicie, bo nie używam Windowsa i nie mam jak tego sprawdzić).
  • Poziom 8  
    Znalazłam to oprogramowanie do wbudowanej kamerki. Nie mogłam tego znaleźć, bo spodziewałam się, że pojawi mi się coś na pulpicie tak jak w przypadku normalnej kamerki, a tu pojawia się tylko małe kółeczko koło godziny. Dotarłam do ustawień obrazu, ale pozmieniam je dopiero jutro, bo to oprogramowanie nie pobiera obrazu z kamery i nie mam jak zobaczyć, co daje zmiana ustawień.
    A co ze starą kamerką, jeszcze jakieś pomysły co mogłabym zrobić ?
  • Poziom 34  
    paulines06 napisał:
    bo to oprogramowanie nie pobiera obrazu z kamery i nie mam jak zobaczyć, co daje zmiana ustawień.
    Paulinko, wystarczy, że uruchomisz Skype i w ustawieniach wideo wybierzesz kamerę wbudowaną - i już masz podgląd obrazu z kamerki :)

    paulines06 napisał:
    A co ze starą kamerką, jeszcze jakieś pomysły co mogłabym zrobić ?
    Sprawdzić na innych komputerach z systemem Windows XP, Vista i 7. Wtedy będziesz miała porównanie, czy jakość obrazu nie zależy od systemu (bo takie mam dziwne przeczucie, że kamerka jest zaprojektowana głównie dla systemu XP).
  • Poziom 8  
    Tej wbudowanej jeszcze nie sprawdziłam, ale zainstalowałam ten sam sterownik, który mam u siebie, na innym komputerze z systemem windows 7 64bit i tam kamerka działa normalnie ! Obraz jest normalny, przesyłany płynnie, bez zakłóceń, śniegu i z ładnymi kolorami. Po chwili przepięłam kamerkę z powrotem do mojego laptopa i obraz nadal jest zły, śnieży itd. :/
  • Poziom 34  
    paulines06 napisał:
    na innym komputerze z systemem windows 7 64bit i tam kamerka działa normalnie
    Dlatego też prosiłem Cię o zdjęcie (foto) matrycy z widokiem pulpitu, aby się upewnić, czy to nie jest kwestia samej matrycy.
  • Poziom 8  
    Poniżej foto, robione bez flesza.
    Asus x54h, zbyt jaskrawe kolory
  • Poziom 34  
    Słaba ta Twoja cyfrówka - chyba, że istotnie obraz jest rozjaśniony na dole, a przyciemniony na górze.

    Czy próbowałaś (po skopiowaniu najważniejszych danych) instalować system od nowa?
    Skoro na innym Windows 7 kamera Logitech działa prawidłowo, to i tu powinna.

    Pozostaje jeszcze jedna kwestia - możliwe, że na Asusie zainstalowałaś pakiet kodeków lub program do filmów (DivX, DVD), który "gryzie się" z kodekami kamerki.
    Jeśli tak, to odinstaluj wszystkie te programy/pakiety kodeków i sprawdź, czy się poprawiło.
  • Poziom 8  
    Moja cyfrówka to nie jest najnowszy hit, ale całkiem słaba też nie jest :) To przyciemnienie ku górze to pewnie wina ustawienia monitora.
    Nie próbowałam, nie mam pojęcia jak to się robi. Skoro komputer jest na gwarancji, to mogę go po prostu oddać do sklepu? Gwarancja obejmuje tego typu "usterki" ?
    Co do kodeków, to nic nie instalowałam, nie mam żadnych programów do filmów. Nawet nie zdążyłam się tym laptopem zbytnio nacieszyć. Jedyne programy, jakie instalowałam, to gg, skype, mozilla, silverlight,avast i to by było na tyle.
  • Poziom 34  
    Czy sprawdziłaś kamerę wbudowaną?
    Wiesz co, odinstaluj ten Silverlight i sprawdź wynik na Logitech (po restarcie komputera).
    Jeśli się nie poprawi, to ja rozkładam ręce i dalej nie będę w stanie pomóc zdalnie.
  • Poziom 8  
    Hej, tak , sprawdzałam wbudowaną. Zmiana ustawień niewiele dała, kolory i tak są złe, a przy sztucznym oświetleniu obraz strasznie się zamazuje, ale zastanawiam się, czy to nie jest po prostu kwestia słabej kamerki.
    Silverlight odinstalowałam zgodnie z Twoją obietnicą i na nic się to zdało, obraz w dalszym ciągu fatalny...
    Jakaś porada ? Oddawać komputer do serwisu, czy co z tym dalej robić ? :)
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Myślę, że wizyta w serwisie, jeśli masz gwarancję, będzie wskazana w tej sytuacji.
  • Poziom 8  
    Pewnie tak zrobię. Myślałam o zakupie nowej kamery ale w tym przypadku to chyba bez sensu, bo w końcu nie mam żadnej gwarancji, że będzie działać poprawnie.
    Tak czy owak, dziękuję za pomoc i za poświęcenie czasu na mój problem :-) Pozdrawiam :-)
  • Poziom 34  
    paulines06 napisał:
    Tak czy owak, dziękuję za pomoc i za poświęcenie czasu na mój problem
    Nie ma sprawy - może kiedyś uda się śliczną Koleżankę zaprosić na kawę, wszak mieszkamy niedaleko ;)