
Witam,
Przedstawiam Wam ukończoną kilka dni temu konstrukcję lampową.
Jest to moje pierwsze podejście z lampami (no dobra drugie, pierwsze to był bufor lampowy, prezentowany zresztą na Elektroda.pl), wzmacniacz powstawał stopniowo przez około miesiąc (czas, wiedza...., w trakcie projektowania musiałem się "doszkolić"). Wykonywany był w sumie na "zlecenie" dla znajomego. Moc to maksymalnie 2W, na obciążeniu 4 lub 8 Ohm’owym.
Użyłem lampy PCL86 jako stopień mocy oraz ECC88 (2szt) jako przedwzmacniacz. Teoretycznie można było wykonać wzmacniacz na samej PCL86, której trioda ma wystarczające wzmocnienie do nagłośnienia gitary elektrycznej, aczkolwiek stworzony miał być również przester przedwzmacniacza, oraz końcówki mocy (odpowiednie ustawienia stopni poprzedzających) w związku z czym jest tak, a nie inaczej. Transformator głośnikowy to typowy TG2.5-1-666 z pojedynczym uzwojeniem pierwotnym. Transformator wymontowany z lampowego odbiornika telewizyjnego. Lampy ECC88 używane, lecz po przebadaniu i ustaleniu „zgrubnych” charakterystyk okazały się dosyć dobre. PCL86 nowa, tzw.: NOS. Transformator zasilający nawijany na zamówienie o parametrach: Uw1=70V/40mA dla przedwzmacniacza oraz Uw2=200V/70mA dla PCL86. Dodatkowo uzwojenie żarzenia Uw3=15V/1.5A.
Wzmacniacz posiada 2 wejścia (jedno odłącza drugie), wejście INPUT na przedniej ściance obudowy, to wejście na przedwzmacniacz, czyli jak to w projekcie było założone. Z tyłu widoczne wejście „LINE IN”, czyli dodatkowe, bezpośrednio na PCL86, wykorzystywane przez odbiorcę jako wejście z efektów gitarowych (o dużym poziomie sygnału wyjściowego). Wzmacniacz posiada regulację „GAIN” zawartą w przedwzmacniaczu, umożliwia takie ustawienie wzmocnienia, aby występowało (lub nie) przesterowanie przedwzmacniacza, następnie trójpunktowy korektor barwy dźwięku (BASS/MIDDLE/TREBLE) i w końcu „VOLUME”.
Układ nie posiada automatycznego załączania napięcia anodowego, co uważam, dobre jest dla wzmacniaczy audiofilskich HI-FI. Włączniki dźwigniowe załączają kolejno napięcie żarzenia oraz napięcie anodowe. Z tyłu obudowy dwa wyjścia głośnikowe typu Jack 6.3mm (Duży Jack) oraz przełącznik impedancji. Pozycja 1 – Z=8 Ohm, 1x8 Ohm lub 2x 16 Ohm; Pozycja 2 – Z=4 Ohm, 1x 4 Ohm lub 2x 8 Ohm. Wyjścia „spięte” równolegle.
Napisy na panelu przednim wykonane metodą termo-transferu, użyłem czcionek z pakietu Office, panel tylni natomiast opisany już ręcznie, nie przeszkadzało to odbiorcy. Aluminiowa obudowa wyszlifowana papierem ściernym o ziarnistości >400, oraz stworzona ręcznie nowa mozaika za pomocą „drucianej gąbki” stworzonej do tego celu. Aluminium pomalowane metodą natryskową lakierem bezbarwnym.
Na zakończenie mojej wypowiedzi chciałbym serdecznie zaprosić do obejrzenia filmu…
Pozdrawiam, Damian, „lampowiec”.
https://obrazki.elektroda.pl/2206217800_1337028292.jpg
https://obrazki.elektroda.pl/5185579600_1337028294.jpg
https://obrazki.elektroda.pl/5421495200_1337028298.jpg
https://obrazki.elektroda.pl/3207159700_1337028301.jpg
https://obrazki.elektroda.pl/6989569000_1337028303.jpg
https://obrazki.elektroda.pl/4172654000_1337028306.jpg
https://obrazki.elektroda.pl/4592844400_1337028309.jpg
Dodano po 18 [sekundy]:










Cool? Ranking DIY