Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

renault megane II - nie włącza zapłonu? / nie pali

car centre 14 May 2012 23:34 32300 17
  • #1
    car centre
    Level 18  
    Renault Megane II, 1.6, 16V

    Nie da rady właczyć zapłonu (tak przynajmniej mi się wydaje) . Oczywiście jest na kartę i z przyciskiem START/STOP. Auto nie odpala

    Jak zapłon niby jest nie włączony (karta nie włożona) to:
    światła można normalnie włączyć (pozycja,mijania długie), awaryjne chodzą, jest oświetlenie wewnątrz, centralny zamek chodzi, klakson.

    W momencie włożenia karty i wciśnięcia "start" bez naciskania sprzęgła załączają się dodatkowo takie obwody:
    wycieraczki, elektryczne otwieranie okien.

    cały czas jednak nie chodzą obwody: nadmuch powietrza do wewnątrz, kierunkowskazy, diagnostyka za pomocą złącza OBD nie jest mozliwa (tak jakby ECU nie zasilane).

    I teraz moje pytanie: czy w związku z tym że załącza się obwód wycieraczek i elektrycznych szyb po włączeniu przycisku "start" oznacza to że zapłon się już włączył a poprostu jest jedynie usterka obwodu zasilania dmuchawy, kierunkowskazów i sterownika czy też zapłon wciaż jeszcze nie jest włączony. Pytam bo nie wiem czy się czepić konkretnych obwodów czy też poprostu sie zapłon ogólnie nie włącza.


    Czytnik rozpoznaje kartę. Wyświetlacz podaje komendę: "włóż kartę", gdy wkładam komenda znika i pojawia sie "wciśnij sprzęgło i przycisk start". Po wciśnięciu sprzęgła i przycisku "start" coś tam pyknie w bsi, można sobie wycieraczkami pomajtać, szybę uchylić i tyle.

    Tak na marginesie:
    Rozrusznik się nie kręci, po wciśnięciu przycisku "start" żadnych innych reakcji poza komunikatem na wyświetlaczu: "kierownica nie odblokowana" i zaświeca się lampka "serwis" i pojawia się komunikat "wyjmij kartę z czytnika". Po wyjęciu karty komunikat że kierownica się nie zablokowała i znów na chwilę mignie lampka "serwis" i tyle.

    Jeśli chodzi o blokadę kierownicy to się nie zablokowuje i się nie odblokowuje (rygiel się nie rusza, brak reakcji). Jeszcze nie sprawdzałem zasilania na niej. Najpierw chcę sie dowiedzieć czy na etapie załączenia się obwodu wycieraczek i elektrycznych szyb po wciśnięciu "start" można uznać w tym samochodzie zapłon za włączony czy jeszcze nie.
  • #2
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    car centre wrote:
    "kierownica nie odblokowana" i zaświeca się lampka "serwis"


    No i tutaj szukaj, wycieraczki i inne zostaw w spokoju.

    Blokada jest w "obwodzie" immo, nie ma odpowiedzi od blokady - nie ma zapłonu. Sprawdź zasilania, poruszaj kierownicą, zdemontuj ją i popatrz czy się nie przyciera rygiel.
  • #3
    car centre
    Level 18  
    ok, jutro sprawdzę tą blokadę....

    Ale jeśli dobrze rozumiem to na tym problem się pewnie nie skończy, nie?

    No bo to chyba nie może byc przyczyną że ECU nie dostaje zasilania.....więc nawet jak to zrobię to auto i tak nie odpali.... Dobrze myślę czy w tym megane wszystko jest inaczej?
  • #4
    Richad63
    Level 11  
    Nie wiem czy posiadasz 2 kartę jeżeli tak to sprawdz
  • #5
    car centre
    Level 18  
    Coś jest nie tak z zasilaniem i sterowniem tej blokady chyba.....

    To chyba nie w blokadzie problem...

    Ma 6kabli. Na czterech jest stale masa. na dwóch 1,5V zasilania. To zasilanie to jest bez względu na to czy karta włożona, wyjęta i bez względu na próby odpalenia auta (to znaczy po naciśnięciu sprzęgła i przycisku start tak samo 1,5V na tych dwóch kablach). Na tych czterech kablach co jest masa też sie nic nie zmienia nigdy...


    Ma ktoś może rozpiskę zasilania tej blokady i ewentualnie da sie podłączyć jakoś tą blokadę "na krótko" do zasilania żeby sprawdzić czy jest sprawna? To znaczy zainicjować sygnał otwarcia i zamknięcia rygla....

    Jeśli chodzi o drugą kartę to nie mam. Jedna jest tylko

    Dodano po 3 [godziny] 19 [minuty]:

    Nie mam zasilania na sterowniku silnika.
    Wszystkie bezpieczniki w porządku. Wyprułem wszystkie kable pomiędzy sterownikiemi a skrzynką bezpieczników w komorze silnika oraz pomiędzy tą skrzynką a UCH pod kierownicą . Wszystko z kablami ok. UCH jest zasilane. Skrzynka bezpieczników również zasilana.
    Gubi się zasilanie na tej płytce elektronicznej wbudowanej w skrzynkę bezpieczników czy co?
  • #6
    Hans30
    Level 28  
    Możliwe ,że z powodu braku autoryzacji karty nie wystawia ci zasilania na komputer. Miałem już okazje to przerabiać. Polecam tobie clipa.
  • #7
    car centre
    Level 18  
    Clipa już kupiłem właśnie kilkanaście dni temu bo ostatnio sporo renówek do mnie przyjeżdża. Ale gdzieś dopiero za miesiac do mnie dojdzie. Ale mi się wydaje że clip nic nie pomoże dopóki na sterowniku nie pojawi sie napięcie....
    Przecież musi być na sterowniku napięcie!!! Nie wierzę żeby immo je blokowało! Przecież tyle jest różnych możliwości blokowania zapłonu przez immo innych niż blokowanie napięcia! To jakoś mi się niemożliwe wydaje....

    A może wiesz czy trudne jest pozgrywanie ze sobą sterownika UCH blokady kierownicy sterownika silnika i tej płytki elektronicznej w skrzynce bezpieczników w silniku? Bo jakoś mam przeczucie że wymiana conajmniej jedenej z tych rzeczy bedzie konieczna... Da radę to łatwo clipem obrobić czy dużo komplikacji?

    Wie ktoś jakie napięcie zasilania powinno dochodzić do blokady kierownicy? 1,5V to chyba cos nie tak jest,nie?
  • #8
    mkaminski100
    Level 18  
    Pod wyswietlaczem licznika (tym centralnym) jest dioda immo. Jak przy probie odpalania gasnie to nie immo. Jak wsciekle mruga to problem immobilisera.
    Clip jezeli kupiles chinski to bez kodow nie zakodujesz nic. Kiedys mozna bylo kupic kody, ale chyba renault cos pozmienialo.
    Clip natomiast moze Ci podpowiedziec (choc nie musi, bo np uszkodzonego modulu szyby tylnej nie widzial, tak samo jak uszkodzenia UCH ktore powodowalo, ze szyba przednia sie nie zamykala). Osobiscie teraz bym zainwestowal z cos bardziej uniwersalnego na wiecej marek.
  • #9
    car centre
    Level 18  
    mkaminski100 wrote:
    Pod wyswietlaczem licznika (tym centralnym) jest dioda immo. Jak przy probie odpalania gasnie to nie immo. Jak wsciekle mruga to problem immobilisera.


    No i to właśnie po raz kolejny mi potwierdza że jest problem z zasilaniem (zapłon się nie włącza). Ta dioda sobie spokojnie mruga (powiedzmy raz na sekundę), po włozeniu karty tak samo, po wciśnięciu przycisku start tak samo, po wyjęciu karty, wyjściu z samochodu, zamknięciu drzwi i zaryglowaniu drzwi pilotem tak samo. Nic się nie zmienia.... tak jakby zapłon się nie włączał do końca....
    Tak jak mówisz.... dioda powinna zmienić swoją reakcję po włączeniu zapłonu...-czyli albo zgasnąc albo migać jak szalona....
    Ale tu nie ma żadnej reakcji.... tak jakby do inicjacji zapłonu nie doszło gdzieś na poziomie UCH na przykład i weryfikacja immo nie nastąpiła po mimo reakcji UCH na wcisnięcie przycisku start (kliknięcie w UCH po wciśnięciu przycisku). Kartę on rozpoznaje (tak jak pisałem wyżej) i przycisk start powoduje kliknięcie w UCH więc jest reakcja systemu na kartę i przycisk start.
    To na pewno nie z powodu immo do włączenia zapłonu nie dochodzi bo do immo tak jakby nie dochodzi nawet polecenie o weryfikację kodu immo (gdyby doszło to coś by sie musiało zadziać z diodą immo).

    Dodano po 2 [minuty]:

    mkaminski100 wrote:

    Clip jezeli kupiles chinski to bez kodow nie zakodujesz nic.


    No clip jest chiński oczywiście.... na oryginalnego mnie nie stać...

    Dodano po 8 [minuty]:

    mkaminski100 wrote:
    Osobiscie teraz bym zainwestowal z cos bardziej uniwersalnego na wiecej marek.

    Z uniwersalnym sprzętem zawsze są niespodzianki. Kupiłem sobie mb start diagnosis teraz do mercedesa i nie mam niespodzianek - pełna diagnostyka bez problemów. Diagnozuje każdego mercedesa i wchodzi we wszystkie sterowniki i systemy.
  • #10
    mkaminski100
    Level 18  
    A wloz karte i bez sprzegla i hamulca przytrzymaj przez 10 sekund. Powinien sie wlaczyc zaplcn (wspomaganie, szyby itd).

    A czy czujnik przy pedalach sprzegla i hamulca sa sprawne? Bo jak nie nacisniesz ich i trzymasz to podobnie reaguje system.
  • #11
    car centre
    Level 18  
    mkaminski100 wrote:
    A wloz karte i bez sprzegla i hamulca przytrzymaj przez 10 sekund. Powinien sie wlaczyc zaplcn (wspomaganie, szyby itd).


    Nie, nie włącza się

    Dodano po 11 [minuty]:

    mkaminski100 wrote:

    A czy czujnik przy pedalach sprzegla i hamulca sa sprawne? Bo jak nie nacisniesz ich i trzymasz to podobnie reaguje system.


    Przy hamulcu prawdopodobnie jest ok.

    Dochodzi jednym kablem 12V (wejście)i po wiśnięciu czujnika pozycji hamulca na drugim pokazuje się wtedy 12V (wyjście). Ale dwa pozostałem kable (bo jest ich 4) to nie wiem do czego są - one nie reagują. Ale myślę że można uznać ten czujnik za sprawny bo zamyka obwód 12V na jednym z kabli przy wciśnięciu.

    Natomiast znów dziwna sytuacja na pedale sprzęgła (ale nie wiem czy to ma znaczenie do uruchomienia silnika/włączenia zapłonu bo z tego co wiem wystarczy wcisnąć hamulec razem z przyciskiem start i powinien się uruchomić).
    Z tymi czujnikami na sprzęgle to jest tak że one są sfatygowane ale działają. Omomierz wskazuje że otwierają i zamykają obwód (gdy je wypnę z kostki).
    Ale dziwna sprawa z zasilaniami znowu.
    Jeden z nich jest nie zasilany a drugi jest zasilany napięciem 0,72V (to chyba coś nie tak). No i przy wciśnięciu czujnika zamyka on obwód i daje te 0,72V na kabel wyjściowy. Ale 0,72V napięcie zasilania??!! Jeszcze nigdy się nie spotkałem!

    Tak czy inaczej ten drugi czujnik od sprzęgła nie jest zasilany!

    Dodano po 14 [minuty]:

    car centre wrote:

    Przy hamulcu prawdopodobnie jest ok.

    Dochodzi jednym kablem 12V (wejście)i po wiśnięciu czujnika pozycji hamulca na drugim pokazuje się wtedy 12V (wyjście). Ale dwa pozostałem kable (bo jest ich 4) to nie wiem do czego są - one nie reagują. Ale myślę że można uznać ten czujnik za sprawny bo zamyka obwód 12V na jednym z kabli przy wciśnięciu.

    Chociaż w sumie tak się zastanawiam że może i nie można uznać tego czujnika że jest ok... bo może te dwa pozostałe kable mają mieć obwód zamknięty gdy w dwóch pierwszych jest otwarty i na odwrót... aby UCH mogło sprawdzać na bieżąco czy czujnik nie jest uszkodzony.... nie wiem...
    Ale tak czy inaczej to znów jest kwestia zasilania tego drugiego obwodu tego czujnika (zasilania brak) więc znów sprawa wraca do punktu wyjścia
  • #12
    mkaminski100
    Level 18  
    W Clio np podaje jakies smieszne napiecie na wlacznik szyb, wiec tym bym sie nie przejmowal.
    A skad wiesz, ze czyta karte?
  • #13
    car centre
    Level 18  
    car centre wrote:
    może te dwa pozostałe kable mają mieć obwód zamknięty gdy w dwóch pierwszych jest otwarty i na odwrót... aby UCH mogło sprawdzać na bieżąco czy czujnik nie jest uszkodzony.... nie wiem...


    No i wypiąłem ten czujnik hamulca z kostki i rzeczywiście tak jest. Jak na dwóch pierwszych stykach jest obwód zamknięty to na tych drugich dwóch jest otwarty i na odwrót.
    No i teraz jeden z tych obwodów jest zasilany a drugi nie....

    To by znowu potwierdzało problemu z zasilaniem.....
    Ale raczej tak czy inaczej z ogólnym zasilaniem a nie tylko z zasilaniem tego czujnika... bo przecież ze sprawnym jednym obwodem tego czujnika hamulca UCH powinno zaakceptować sygnał a jedynie zarejestrować kod usterki że jeden z obwodów czujnika hamulca jest uszkodzony (czy się mylę?)

    Dodano po 8 [minuty]:

    mkaminski100 wrote:

    A skad wiesz, ze czyta karte?


    No mówi na przykład: "włoż kartę". No i wkładam to już nie mówi "włóż kartę" tylko przechodzi do następnego etapu czyli "wciśnij hamulec i przycisk start". Po nie udanym zapłonie mówi "odbierz kartę" i komunikat będzie dotąd dopóki karty się nie wyjmie. Jak wyjmę kartę to komunikat "odbierz kartę "znika
    Czyli niby reaguje na kartę...
    Czy sie mylę?
  • Helpful post
    #14
    mkaminski100
    Level 18  
    Wydaje mi sie, ze moze byc problem z UCH. Ja walczylem miesiac z szyba w Clio i okazalo sie, ze musialem wymienic UCH.
    Otwierala sie, ale nie zamykala. Clip ja mogl zamknac, ale z przycisku nie szlo (UCH nie puszczalo napiecia na wlacznik). Bledow nie bylo zadnych, nic.
  • #15
    car centre
    Level 18  
    Też mi się tak właśnie wydaje że to UCH będzie. Ale coś sie zanosi że ta płytka elektroniczna pod skrzynką bezpieczników tez będzie do wymiany może.... To właśnie stamtąd wychodzi napięcie na sterownik silnika (to znaczy u mnie akurat nie wychodzi). Chociaż to może też być przez uwalone UCH że ta płytka nie działa prawidłowo.... trudno w tym aucie się połapać...

    Ma ktoś wiedzę jak sprawdzić czy ta elektryczna blokada kierownicy działa? Albo chociaż jakie jest jej właściwe zasilanie....

    Dodano po 7 [minuty]:

    Przemo9826 wrote:
    Sprawdź zasilania, poruszaj kierownicą, zdemontuj ją i popatrz czy się nie przyciera rygiel.


    Zdemontowana. Rygiel luźno chodzi (jak się go palcem wciska). Dochodzą 1,5V przez pierwszy kabel (niezależnie od czegokolwek), 1,5V przez drugi (też niezależnie od czegolwiek, nawet karty nie trzeba wkładać), na czterech pozostałych masa (też niezależnie od czegoklowiek). No i tak to.... I nie wiem czy ta blokada nie żyje czy nie działa bo UCH podumiera....
  • #16
    mkaminski100
    Level 18  
    Ja mialem ta komfortowa sysyacje, ze moglem sprawdzic, ze na przelacznik "do gory" nie dochodzi prad w ogole, natomiast "w dol" bylo zasilanie.

    Kupilem uzywany UCH (te same numery i najwyzsza rewizja) i zaplacilem 60 Funtow za przerzucenie danych z mojego do tego.

    Przepraszam, ale nie moge dodac polskich fontow na komputerze z ktorego pisze. Probowalem klikac na "Symbole inzynierskie", ale nic sie nie dzieje (zadne nie dzialaja).
  • #17
    misiorek
    Level 12  
    Witam :)
    udalo ci sie ogarnac ten temat?
    Pozdr. R
  • #18
    car centre
    Level 18  
    (Przepraszam za brak polskich liter- nie mam ich w tym komputerze)

    I tak i nie...

    Nie, bo ogolny stan techniczny tego auta poza problemem ze nie odpala jest bardzo zly i wlasciciel przeznaczy auto na czesci wiec auto nie bedzie naprawione.

    Tak, bo udalo sie dojsc do tego ze pierwotnym problemem dlaczego samochod przestal palic jest przerobka klimatyzacji. Jeden z kabli z tej przerobki zostal podlaczony do jednego z obwodow plytki elektronicznej znajdujacej sie w skrzynce bezpiecznikow (spalily sie tam miedzy innymi te duze diody).Ten kabel z tej przerobki nie byl wlasciwie zaizolowany i sie dotknal domasy. To spowodowalo uszkodzenie skrzynki bezpiecznikow skad miedzy innymi jest zasilany sterownik silnika i prawdopodbnie UCH rowniez jest uszkodzone