Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ECSYSTEM
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW LT II 2.5 TDI zmiana ze 102KM NA 109KM

15 Maj 2012 09:25 4712 4
  • Poziom 16  
    Witam. W moim lt (AHD 102KM) pada turbina (straciła wyważenie i lekko przyciera w jednym miejscu) i obawiam się, że umrze w najmniej odpowiednim momencie. Chcę ją wymienić i pomyślałem o wsadzeniu na jej miejsce turbiny z motoru ANJ 109KM. Wiem, że 109 ma zmienną geometrię i jest sterowana podciśnieniem.
    Pierwsze co przychodzi do głowy to:
    - instalacja i sterownik EDC15 (mam dawcę na to)
    - map sensor
    - przepływomierz pierburg 6pin na bosch 5pin
    - zawór N75
    - oczywiście turbo
    Czy jest coś o czym zapomniałem, albo coś co może zagrozić tej operacji?
  • Sklep ECSYSTEM
  • Poziom 31  
    A nie lepiej oryginał zregenerować? Na pewno będzie prościej.
  • Sklep ECSYSTEM
  • Poziom 16  
    map sensorów kilka mam, n75 i przepływek też, instalacja i ecu po znajomości za grosze, więc jedyny koszt to tak naprawdę turbina i czy będzie do 102 czy do 109 cena podobna
    P.S
    Nikt mnie kolego nie namówi na regenerację, 1000 razy bardziej wolę używany oryginał niż te regenerowane padłą
  • Poziom 29  
    Nie maiłeś do czynienia z dobrze zregenerowanym produktem dlatego psioczysz. Owszem - część turbin wsadzanych w obecnie jeżdżące silniki (np DCI) nie nadaje się do regeneracji bo to jednorazówki... Część nie nadaje się bo są tak zajechane że to złom ale turbiny od takich silników jak twój TDI jak najbardziej się nadają.
    Ja swoją do ALH (też z VNT) brałem z THM`u (kosztowała 1400zł zamiast 6-7 stówek z allegro). Turbina zrobiła już 80 tyś km i nic nie wskazuje na to aby miała się ku końcowi... Oryginalna, fabryczna wytrzymała 220 tyś km i zaczęłty się dolewki oleju. Przy 350 tyś km musiałem już zmienić bo dolewać zaczęli po 5L oleju na 15 tyś km (nie licząc 4L wlewanych w silnik przy wymianie). Obecnie silnik ma 430 tyś km z przechodem i na 15 tyś km nie dolewam grama oleju pomimo jeżdżenia na olejach 5W-40...
  • Poziom 16  
    temat ucichł z braku czasu, ale teraz już chcę się za to wziąć. Turbo vnt już mam. Sprawdziłem też co nieco i doszedłem, że zmiana instalacji nie będzie przecież potrzebna jak i dokładanie czujnika ciśnienia doładowania z tego powodu, że na początku produkcji anj szło ecu z końcówkami 021, a nie tak jak założyłem na początku, że 018. Zapomniałem też o akumulatorze podciśnienia, ale to akurat szczegół. Na pewno trzeba będzie rozszyfrować piny G70 i zmienić na nowszy.
    I teraz najciekawsza sprawa czyli ecu. Pamiętam jak kiedyś z 1z robiliśmy afn-a i wtedy bynajmniej dawałem koledze kości do przegrania i tak się zastanawiam, czy z tym sterownikiem 074906021P który jeździ z AHD i APA da się coś zrobić? Czy wsad od 21AG lub 021AK podejdzie do 021P? Jeżeli tak to czy jest ktoś kto mógłby taki wsad udostępnić. Z góry dziękuję