Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf II 1,6 GTD klimatyzacja, czujnik temperatury

16 Maj 2012 11:58 2703 3
  • Poziom 19  
    Witam,

    Ostatnio zabrałem się za reanimację klimatyzacji w swoim golfie teoretycznie się udało ale działa tylko do momentu gdy silnik załapie temperaturę. Znalazłem odpowiedzialny za to czujnik na gumowym wężu wchodzącym z prawej strony do bloku silnika przy samym silniku (chyba płyn chłodniczy)W momencie kiedy zewrę przewody wchodzące do tego czujnika sprężarka się załącza. Golf zawsze bardzo szybko się nagrzewał ale utrzymuje prawidłową temperaturę, i po zgaszeniu silnika dość długo syczy ze zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego. Czy przyczyną może być termostat, i czy to może mieć związek z działaniem klimy? Słyszałem teorię, że chłodzenie może ciągle chodzi na tym tzw małym obiegu dlatego tak szybko się nagrzewa.

    Dodatkowo chciałbym potwierdzić moją teorię dotyczącą jeszcze jednego problemu, mianowicie przy prędkościach rzędu 40-50 km zaczynam odczuwać drgania na drążku zmiany biegów, im szybciej jadę tym mocniej trzęsie i przy ok 90km/h telepie całym autem, dodatkowo czuję wyraźne drgania pod nogami, drgania są niezależnie od tego czy auto jedzie na biegu czy na luzie, dlatego zdaje mi się że to może być któryś przegub wewnętrzny lub zewnętrzny bo na zakrętach terkocze, ale czy może również powodować takie drgania?

    Z góry dziękuję za pomoc,
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 19  
    Problem drgań rozwiązany (poluzowały się śruby od przegubów wewnętrznych) :)
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 10  
    Jeśli się szybko nagrzewa i nie przegrzewa to OK. Sprawny termostat.

    Jeżli chodzi o klimę, to najczęściej sprzęgło sprężarki załączane jest przez linię na której jest czujnik ciśnienia czynnika w układzie klimy. Zbyt wysokie lub zbyt niskie ciśnienie w układzie uniemożliwia załączenie sprzęgła kompresora.

    Dodano po 5 [sekundy]:


    Jeśli się szybko nagrzewa i nie przegrzewa to OK. Sprawny termostat.

    Jeżli chodzi o klimę, to najczęściej sprzęgło sprężarki załączane jest przez linię na której jest czujnik ciśnienia czynnika w układzie klimy. Zbyt wysokie lub zbyt niskie ciśnienie w układzie uniemożliwia załączenie sprzęgła kompresora.
  • Poziom 19  
    Presostat jest gdzie indziej i wydaje się sprawny, ciśnienie w układzie jest ok, to mi wygląda na jakiś czujnik temperatury. Postaram się jutro zrobić jakieś zdjęcia :)