Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ładowanie akumulatorów do wózka elektrycznego - ciągle się ładują.

16 Maj 2012 13:31 13494 34
  • Poziom 11  
    Witam, posiadam wózek elektryczny i z nim wiąże się mój problem.. Otóż problem dotyczy akumulatorów, bądź też ładowarki tego nie wiem dlatego pisze... Akumulatory, gdy były wyczerpane normalnie ładowały się 7 godz. maksymalnie a kiedyś podłączyłem wózek akumulatory ładowały się 15 godz. i ładowarka je nadal ładowała, choć ma czujnik naładowania baterii i gdy je naładuje automatycznie się wyłącza i zaświeca się kontrolka naładowania baterii a teraz ładowarka się nie wyłącza myślałem, że problem tkwi w niej lecz posiadam drugi wózek i w nim wszystko jest ok naładuje akumulatory i się wyłącza a w tym akurat nie.. czym to może być spowodowane?

    Być może napisałem, o tym problemie na złym forum ale nie wiedziałem, który wybrać bo żaden nie zajmuje się wózkami elektrycznymi..

    Pozdrawiam
  • IGE-XAO
  • Poziom 28  
    Być może uszkodził się jakiś akumulator lub cela w akumulatorze. Wtedy zespół akumulatorów nie może osiągnąć napięcia końcowego ładowania.
    Należy sprawdzić napięcia na kolejnych akumulatorach i wymienić wadliwe, a najlepiej przetestować wszystkie - każdy z osobna.
    Uszkodzony akumulator często jest wybrzuszony.
    Pozdrawiam!
  • Poziom 39  
    Wózek inwalidzki czy przemysłowy ;)
    W przemysłowym są cele po 2V, w inwalidzkim dwa akumulatory po 12.
    Sprawny akumulator po naładowaniu i odstaniu 2-3h powinien mieć napięcie nie mniejsze jak 12,6V. W przypadku pojedynczej celi (sprawnej) będzie to 2,1(15).
    W przypadku akumulatorów trakcyjnych są firmy które regenerują (i wychodzi 3 razy taniej) w przypadku wózka inwalidzkiego - nie ma ratunku, nowy(e) akumulator.
  • Poziom 26  
    Niestety mało kto dolewa elektrolitu do akumulatorów w wózkach inwalidzkich. I cele spawają się ze sobą, opadają płytki itd.

    Więc zrób tak:
    Sprawdź napięcie akumulatora jak mniej <12 akumulatory wadliwe.
    Odkryj zatyczki kwasu. Sprawdź czy płytki nie opadły. Sprawdź czy elektrolit jest jak nie dolej wody.
    Spróbuj ładować i zbieraj kasę na akumulatory.

    Z celowym przemysłowym analogicznie. Tylko jeszcze według tego co napisał bestboy pomierz cele. A jak masz taką możliwość sprawdź opór między 2 płytkami.
  • Poziom 39  
    homman napisał:
    Niestety mało kto dolewa elektrolitu do akumulatorów w wózkach inwalidzkich. I cele spawają się ze sobą, opadają płytki itd.

    Więc zrób tak:
    Sprawdź napięcie akumulatora jak mniej <12 akumulatory wadliwe.
    Odkryj zatyczki kwasu. Sprawdź czy płytki nie opadły. Sprawdź czy elektrolit jest jak nie dolej wody.
    Spróbuj ładować i zbieraj kasę na akumulatory.

    Z celowym przemysłowym analogicznie. Tylko jeszcze według tego co napisał bestboy pomierz cele. A jak masz taką możliwość sprawdź opór między 2 płytkami.


    Mało kto ma obsługowe akumulatory w inwalidzkim, tam są AGMy proszę pana :D i to z katalizatorem dlatego droższe o 20-30% od zwykłego żelowego. jak to sobie wyobrażasz , babcia się wywali i dupę kwasem poparzy , zamiast na szycie czoła trafi na chirurgię plastyczną ? ;)
  • Poziom 26  
    Raz w życiu robiłem wózek jakiś taki czerwony :P Miał zwykłe akumulatory z zaślepką u góry i wężykiem z odpowietrznika.
    Skuter elektryczny też. Mimo że był w miarę nowy.

    Kwas się tak łatwo nie wylewa znowu. Ale dobrze wiedzieć.
  • Poziom 11  
    To jest dokładniej skuter inwalidzki, i tak jak napisał bestboy21 są tą AGMy. No więc naładuje tyle ile zwykle się ładowały i sprawdzę napięcie zobaczymy co pokaże, a jeśli napięcie będzie w porządku?
  • IGE-XAO
  • Poziom 39  
    lukaszek356 napisał:
    To jest dokładniej skuter inwalidzki, i tak jak napisał bestboy21 są tą AGMy. No więc naładuje tyle ile zwykle się ładowały i sprawdzę napięcie zobaczymy co pokaże, a jeśli napięcie będzie w porządku?


    To muszą być akumulatory, w wózku nie ma elektroniki która steruje ładowaniem a na drugim wózku jest ok.
  • Poziom 11  
    No to dobrze bo już myślałem, że to może być coś poważniejszego . Dzięki wielkie za odpowiedź.

    Teraz znowu mam inny problem z tymi akumulatorami. Wyczerpałem wózek podłączam dziś ładowarkę o ona pokazuje, że wózek jest naładowany chociaż go wyczerpałem to też wina akumulatorów?

    Dodano po 45 [minuty]:

    Problem rozwiązany przepalił się bezpiecznik wymieniłem i akumulatory ładują się . Jak pisałem wczoraj sporo jeździłem, żeby go wyczerpać a dziś przy okazji zmierzyłem napięcie na obu akumulatorach i na obu pokazuje po 12v więc wygląda, że akumulatory są w porządku ale zobaczymy naładuje je odczekam te 3 godz. i sprawdzę napięcie

    bestboy21 napisał:
    lukaszek356 napisał:
    To jest dokładniej skuter inwalidzki, i tak jak napisał bestboy21 są tą AGMy. No więc naładuje tyle ile zwykle się ładowały i sprawdzę napięcie zobaczymy co pokaże, a jeśli napięcie będzie w porządku?


    To muszą być akumulatory, w wózku nie ma elektroniki która steruje ładowaniem a na drugim wózku jest ok.


    Akumulatory są w porządku naładowałem napięcie wynosiło 12,4v odczekałem 3 godz. napięcie w obu akumulatorach nie zmieniło się nadal wynosi 12,4v . Do wózka włożyłem inne akumulatory i problem nie ustąpił na tych innych ładuje się cały czas chociaż miernik wykazał, że napięcie wynosi 12,5 czyli akumulator jest naładowany a nadal go ładuje.. To chyba jednak coś poważniejszego ;/

    Scalono posty. _fortronik_
  • Poziom 28  
    lukaszek356 napisał:
    Do wózka włożyłem inne akumulatory i problem nie ustąpił na tych innych ładuje się cały czas chociaż miernik wykazał, że napięcie wynosi 12,5 czyli akumulator jest naładowany a nadal go ładuje.. To chyba jednak coś poważniejszego ;/


    Akumulatory o napięciu nominalnym 12V powinny być ładowane do napięcia ok. 13,7V (Przy pracy cyklicznej nawet do 14,5V - sprawdź w karcie katalogowej akumulatora lub przeczytaj na nim). Przy napięciu 12,5V na pewno nie można powiedzieć, że są naładowane.
    Może znowu przepalił się bezpiecznik, albo gdzieś jest problem z okablowaniem?
  • Poziom 11  
    Bezpieczniki ok . Ale jak sprawdzałem napięcie na drugim wózku gdzie akumulatory są ok i ładowanie też pokazuje 12,6v więc być może te akumulatory tyle muszą mieć. Ne wiem nie znam się w ogóle na tym ;/

    Dodano po 58 [sekundy]:

    a okablowanie nie sprawdzałem więc zobaczę czy coś gdzieś nie styka itd. ale wątpiące
  • Poziom 26  
    Aku żelowe na 100% muszą mieć 13,5 - 13,8V

    Przyglądam się tematowi i dziwna sprawa.
    Po 1 czemu pali się bezpiecznik.
    Bo z objawów to ja bym szukał czegoś w układzie prostownika. Czy np po 30 min od podłączenia nie pokazuje czasem że już naładowany.

    Ale ten bezpiecznik jest dziwny.

    Nie napisałeś gdzie ten bezpiecznik się przepalił. Może właśnie w prostowniku? I tam jest usterka.

    Opisz to dokładnie jaki masz prostownik. I po czym poznajesz że akumulator jest naładowany.

    Tak czytając 3 raz temat:
    "Wyczerpałem wózek podłączam dziś ładowarkę o ona pokazuje, że wózek jest naładowany chociaż go wyczerpałem to też wina akumulatorów? "

    Gdyby w wózku był przepalony bezpiecznik prostownik nie zaczął by wcale ładować. I nie dało by się uruchomić takiego trybu. Mam namyśli tu prostownik elektroniczny. Bo chyba nowy ten wózek ?

    Natomiast jakby w prostowniku był spalony bezpiecznik to by się nie włączył.

    Napisz najlepiej jaki masz wózek.

    I jeszcze jedno. Załóż stare akumulatory. I podłącz ładowanie. Jak nie zacznie ładować to na nowych też może być. I zmierz napięcie na akumulatorze w czasie ładowania. Ma być > 14V
  • Poziom 11  
    Wózek to jest Clebrity Xl ładowarka jest dokładnie taka sama jak na tej aukcji : http://allegro.pl/ladowarka-specjalistyczna-do-wozek-inwalidzki-24v-i2303372579.html w ładowarce bezpiecznik jest ok. Wywaliło bezpiecznik znajdujący się pod podłogą wózka.. Podczas ładowania akumulatory miały napięcie 12.5 v bo już sprawdzałem . Wina nie jest w ładowarce bo ładowałem drugą to było tak samo . A poznaje że akumulator jest naładowany po tym jak zapala się zielona dioda na ładowarce.
  • Poziom 26  
    Na aukcji pisze wyraźnie napięcie ładowania 13,8V a więc nie masz ładowania na 100%.

    Sprawdził bym napięcie dawane z ładowarki.

    Innych powodów żeby ładowania nie było nie widzę.

    -----------
    Na szybko znalazłem instrukcję i pisze tam wyraźnie "onboard battery charger" oraz "ammeter" i tu bym szukał usterki nie dającej napięcia na akumulator. Jeśli oczywiście ładowarki są ok.

    http://www.pridemobility.com/pdf/Owners_Manuals/INTL_Scooter/uk/UK_Celebrity_XL_om.pdf
  • Poziom 39  
    Może mierzył na początku ładowania to może być 12,5 jak są wyjechane bo ładowarka ogranicza maksymalny prąd i napięcie nie wzrośnie od razu do 13,8.
  • Poziom 11  
    Ale mam też drugą ładowarkę i jest zupełnie tak samo. To tak jak by po drodze gubił gdzieś prąd najlepiej to by się przydał jakiś dobry elektronik na miejscu lecz tu takich brak ;/

    Dodano po 1 [minuty]:

    bestboy21 napisał:
    Może mierzył na początku ładowania to może być 12,5 jak są wyjechane bo ładowarka ogranicza maksymalny prąd i napięcie nie wzrośnie od razu do 13,8.[/GVideo]


    Mierzyłem po ponad 4 godz. ładowania więc wzrosnąć powinno już przez ten czas.
  • Poziom 39  
    lukaszek356 napisał:
    Ale mam też drugą ładowarkę i jest zupełnie tak samo. To tak jak by po drodze gubił gdzieś prąd najlepiej to by się przydał jakiś dobry elektronik na miejscu lecz tu takich brak ;/

    Dodano po 1 [minuty]:

    bestboy21 napisał:
    Może mierzył na początku ładowania to może być 12,5 jak są wyjechane bo ładowarka ogranicza maksymalny prąd i napięcie nie wzrośnie od razu do 13,8.[/GVideo]


    Mierzyłem po ponad 4 godz. ładowania więc wzrosnąć powinno już przez ten czas


    No to wygląda na zwartą celę.
  • Poziom 26  
    Masz tam w tym wózku jakiś sterownik ładowania i amperomierz. Tak wynika z instrukcji.

    Patrzyłeś tam ?

    Ja do Pińczowa już nie jeżdżę, a jeździłem często.

    Cytat:
    No to wygląda na zwartą celę.


    Z tego co pisze na nowej i starej ładowarce oraz na nowych i starych akumulatorach jest tak samo.
    Przynajmniej z tego co ja zrozumiałem. Więc może jest wewnętrzny sterownik w tym amperomierzu który ogranicza ładowanie.
  • Poziom 11  
    No ale i na jednych i na drugich akumulatorach jest to samo więc trochę wątpiące, że tak naraz siadły te cele i w tych i w tych. Może jakiś problem jest w wózku i psuje te cele w akumulatorach . Ja to w tym zielony jestem więc nie wiem.

    Dodano po 2 [minuty]:

    homman napisał:
    Masz tam w tym wózku jakiś sterownik ładowania i amperomierz. Tak wynika z instrukcji.

    Patrzyłeś tam ??

    Ja do Pińczowa już nie jeżdżę, a jeździłem często.


    Nie wiem jak to może wyglądać.. Tam pod podłogą koło tego bezpiecznika o którym mowa powyżej jest coś i to może być to zaraz zrobię zdjęcie i wrzucę.
  • Poziom 26  
    Zobacz manualkę ode mnie.

    Jest z gniazda jedna czarna skrzynka która nazywa się ładowarka baterii. Czyli ta z aukcji zapewne. A obok amperomierz.

    Strona 13

    Ja znikam. Sprawdź wszystko jeszcze raz czy na pewno dobrze sprawdziłeś. Przekładaj z jednego do 2-giego jak masz 2.

    A akumulatory spróbuj ładować zwykłym prostownikiem. Jak będzie przyjmował prąd w miarę normalnie to jest ok. Jak nie to tez mi się wydaje że źle mierzysz coś i po prostu cela poleciała i jedna zwiera.
  • Poziom 26  
    Tu jest twój. I także ma amperomierz. Jest po prostu bez światła. http://www.pridemobility.com/pdf/owners_manua...r/canada/english_pdf/ca_celebrity_xl_om_e.pdf

    Ale malutki i wątpię by mógł odcinać ładowanie.

    Nic ci więcej na odległość nie pomożemy.

    Sprawdzić czy ładuje >14V.
    Nie ładuje to czemu nie ładuje. Więc sprawdzić napięcie dawane z prostownika. Czy prostownik na pewno ok. I Coś mi się wydaje że nie chciało ci się prostownika przekładać bo w tym modelu jest trochę roboty.

    I sprawdzić czy akumulatory ładuje się z normalnego prostownika samochodowego. I czy ewentualnie nie pobiera kosmicznego prądu lub nie zwiera - cela.

    Ewentualnie rozebrać ten amperomierz.

    A te 12V które mierzysz niby w czasie ładowania. To pewnie normalne napięcie akumulatora.
  • Poziom 11  
    No ten jeden prostownik jakiś czas temu miał problemy nie za każdym razem się włączał no ale potem było ok a ostatnio ładowałem tym drugim i było ok do tamtego tygodnia. Więc to może ta ładowarka coś uszkodziła . Ale też wczoraj podłączyłem wózek po jakichś 2 godz. zaświeciła się zielona dioda więc tak jakby go naładowało

    Dodano po 2 [minuty]:

    Wyczerpie te akumulatory. i podłącze jeszcze raz zobaczę czy też będzie ok

    Dodano po 2 [godziny] 58 [minuty]:

    No i tym razem znowu jest w porządku, więc wygląda na to, że się samo naprawiło
  • Poziom 39  
    lukaszek356 napisał:
    No ten jeden prostownik jakiś czas temu miał problemy nie za każdym razem się włączał no ale potem było ok a ostatnio ładowałem tym drugim i było ok do tamtego tygodnia. Więc to może ta ładowarka coś uszkodziła . Ale też wczoraj podłączyłem wózek po jakichś 2 godz. zaświeciła się zielona dioda więc tak jakby go naładowało

    Dodano po 2 [minuty]:

    Wyczerpie te akumulatory. i podłącze jeszcze raz zobaczę czy też będzie ok

    Dodano po 2 [godziny] 58 [minuty]:

    No i tym razem znowu jest w porządku, więc wygląda na to, że się samo naprawiło


    Lepiej zobacz czy nie masz luźnych styków w gnieździe/wtyczce ładowania
    - z wiekiem mogły się wychuśtac - są w ciągłym użyciu
    - nie zaszkodzi popryskać ISOLem / Kontaktem

    Wtyczkę ładowarki możesz nawet rozkręcić i od nowa zarobić.
  • Poziom 26  
    Nigdy nic samo się nie naprawia.
    Ale jw z opisu to my ci za wiele nie pomożemy.
    Musisz wszystko posprawdzać. Równie dobrze możesz mieć klemy na ku bez kontaktu. Choć na AGMach raczej nie zarastają.
    To że świeci dioda to mało znaczy.

    Oftop:
    Ja dziękuję za ISOL nie wiedziałem że jest coś poza kontaktem.
    To może jeszcze jakiś dobry i tani zmywacz techniczny ?? Ja używam Wekem WS2000 zły nie jest. Ale tani też.
    Polecam smar silikonowy W5 z Lidla. Ale u mnie rzadko bywa.
  • Poziom 39  
    homman napisał:
    Nigdy nic samo się nie naprawia.
    Ale jw z opisu to my ci za wiele nie pomożemy.
    Musisz wszystko posprawdzać. Równie dobrze możesz mieć klemy na ku bez kontaktu. Choć na AGMach raczej nie zarastają.
    To że świeci dioda to mało znaczy.

    Oftop:
    Ja dziękuję za ISOL nie wiedziałem że jest coś poza kontaktem.
    To może jeszcze jakiś dobry i tani zmywacz techniczny ?? Ja używam Wekem WS2000 zły nie jest. Ale tani też.
    Polecam smar silikonowy W5 z Lidla. Ale u mnie rzadko bywa.


    Fakt, isol jest tani i ogólnie dostępny w sklepach MOTO. Bardzo fajnie radzi sobie z tlenkami wręcz się aktywizuje i zaczyna pienić.

    http://allchemik.pl/search/fraza,alkohol+izopropylowy/ , po prostu trzeba szukać po hurtowniach chemicznych bo jak coś jest "dedykowane" to cena leci w kosmos ;)

    Jak koniecznie chcesz spray to znowu przyjdzie z pomocą sklep MOTO, można kupic samostart (do odpalania silników) dostaniesz puszkę za mniej jak 10 zł , skład to praktycznie czysty eter naftowy lub dietylowy , jak trafisz ten drugi to przypadkowo się nie uśpij - nawet pasuje do działu medycznego :lol:
  • Poziom 26  
    Izopropanol mam i to cały nowy litr :) Na allegro idzie tanio dostać.

    Zmywacz to nie to samo... I naprawdę zastępuje mieszanki w stylu eter itd do usuwania jakichś napisów, klejów itd. i się nie lepi. Tylko jakieś 20pln /500ml...
  • Poziom 39  
    homman napisał:
    Izopropanol mam i to cały nowy litr :) Na allegro idzie tanio dostać.

    Zmywacz to nie to samo... I naprawdę zastępuje mieszanki w stylu eter itd do usuwania jakichś napisów, klejów itd. i się nie lepi. Tylko jakieś 20pln /500ml...


    http://www.wekem.pl/images/stories/karty/WS-2000-500.pdf

    Skład masz ;)
    Propan i butan to nośniki, a aktywne są benzyna lekka i aceton - Adam Słodowy sam by sobie zmieszał - i wyjdzie 3 razy taniej jak kupisz składniki w hurcie.
  • Poziom 11  
    I znów jest to samo. rozebrałem wszystkie obudowy i gniazdo ładowarki jest z tyłu całe zaśniedziałe, wymontuje je i obejrzę. No i tak jak podłączyłem ładowarkę tą od innego wózka to spaliła bezpiecznik i tak dwa razy
  • Poziom 39  
    lukaszek356 napisał:
    I znów jest to samo. rozebrałem wszystkie obudowy i gniazdo ładowarki jest z tyłu całe zaśniedziałe, wymontuje je i obejrzę. No i tak jak podłączyłem ładowarkę tą od innego wózka to spaliła bezpiecznik i tak dwa razy


    Bezpiecznik ładowania ? może któraś cela przywiera ale zwarcia nie ma :P bywa.
    Polaryzacji nie pomyliłeś ? "tak se" dwa razy bezpiecznik nie poleciał.

    Dodano po 2 [godziny] 36 [minuty]:

    Wspominałeś o innego ładowarce więc ta odwrotna polaryzacja to tylko sugestia .