Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat punto I 75 dziwnie pracujące łożysko oporowe

czech22 16 Maj 2012 16:34 2065 4
  • #1 16 Maj 2012 16:34
    czech22
    Poziom 8  

    Wymieniłem niedawno sprzęgło na Luka. Wysprzęgla znakomicie, jednak przy wyższych obrotach ok 4000, czuć na pedale podczas wysprzeglania jakby łożysko miało zamiar się za chwilę zatrzeć. Po prostu przenosi się dziwne chrobotanie. Wszystko założyłem nowe. Nie wiem co jest grane, więc pomóżcie.

    0 4
  • #2 16 Maj 2012 19:51
    olel
    Poziom 17  

    A po o Ty sprzęgło wciskasz przy takich obrotach? Będzie się tak działo z powodu konstrukcji wycisku. W miejscu kontaktu z wycisku łożyskiem nie ma gładkiej powierzchni tylko są sprężyny (pióra). Jak dla mnie, nie ma sobie czym głowy zawracać chyba że jest coś skopane.

    0
  • Pomocny post
    #3 16 Maj 2012 23:18
    tomekmazepa

    Poziom 15  

    Witam,
    Jeśli chodzi o sprzęgło luka i bravę miałem podobny przypadek w tym oto aucie gdzie kupiłeś sprzęgło i za jaką kasę.
    Otóż wyjaśnię klient kupił sobie luka na allegro niby oryginał tylko połowę taniej niż w sklepie i to co się okazało wszystko było takie samo łącznie z pudełkiem oprócz loga luka na docisku mój klient ma teraz podobny problem tylko z tym że jemu jeszcze do końca nie chce wysprzęglać i delikatnie szarpie na wysokich obrotach.
    Jak jest u ciebie nie wiem ja miałem taki przypadek po wymianie sprzęgła.

    0
  • #4 17 Maj 2012 17:51
    czech22
    Poziom 8  

    Kolego olel jak mam zmienić bieg przy wysokich obrotach. Fakt, że trwają one chwilę, ale chrobotanie czuć na pedale. Wcześniej na łożysku valeo nie miałem takiego problemu, mimo że było prawie zatarte.
    Kolego Tomku wnioskuje, że jesteś mechanikiem. Dlatego zapytam, czy w orginale Luka powinno być logo na łożysku, bo nie było. Było tylko na docisku, tarczy. Dlatego je obwiniam, ale nie mam pewności. Poza tym co jeszcze mogłem żle zrobić, jak pisze olel. Sam wymieniałem i może żyje w nieświadomości.

    0
  • #5 17 Maj 2012 21:07
    tomekmazepa

    Poziom 15  

    Powiem ci tak tam za bardzo nie ma czego zepsuć żeby wymienić łożysko masz jedną śrubę na klucz chyba 13 odkręcasz wyciągasz stare łożysko z łapy mocującej wkładasz nowe musisz zwrócić uwagę żeby nowe włożyć w tej samej pozycji co było stare skręcasz śrubę i to wszystko zepsuć się tam nic nie da a jeśli chodzi o logo na łożysku to nie pamiętam jutro jak będę w sklepie to się przyglądnę i zobaczę czy jest logo czy go nie ma.
    Przy wkładaniu tarczy też nie ma za bardzo co zepsuć wkładasz tarcze docisk ustawiasz na wałku dokręcasz śruby i to wszystko.
    A jeśli chodzi o rade kolegi olel, do puki nic się nie dzieje i sprzęgło nie ciągnie ani nie masz żadnych podejrzeń co do niego to jeździj śmiało i się nie przejmuj

    0