Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zabawa ze starym wzmacniaczem.

dawid3266 16 Maj 2012 19:49 834 2
  • #1 16 Maj 2012 19:49
    dawid3266
    Poziom 11  

Witam.

Otóż zaczęło mi się nudzić i postanowiłem pobawić się przy kolumnach.
    W moich nowych Magnatach, jak i w wielu kolumnach są dwa wejścia na kable. Zazwyczaj podłączamy kabel pod jedno, drugie zostaje puste. Gdy sobie o tym przypomniałem, i tak sobie myślę, czy by może podłączyć drugą parę kolumn pod te drugie wejście, bo kiedyś słyszałem o takim połączeniu.

Poniżej zamieszczę link do amatorskiego obrazka ( zrobionego w paincie ), który przedstawia to, co połączyłem. Jak nazywa się takie połączenie? Słyszałem o połączeniach szeregowych itp. Nie znam się na tym i może mi wytłumaczycie.
    Czy wzmacniaczowi nic się nie stanie po takim połączeniu ( dwie kolumny na jedno wyjście )? Czy impendancja w ten sposób się zwiększa, czy zmniejsza?

Zdjąłem ze wzmacniacza korektor, żeby się tak nie grzał, a na niego położyłem dość prowizoryczne chłodzenie :D
    Wzmacniacz ku mojemu zaskoczeniu nie grzał się tak, jak np. przy podłączeniu pod jedno wyjście jedną kolumnę, ale za to nie 2 sztuki tylko 4, czyli użyte zostaną wejścia MAIN i REMOTE.
    Te cztery kolumny były podłączone do portów "MAIN". Tutaj pojawia się kolejne moje pytanie. Czy kiedy podłącze pod porty "REMOTE" kolejne dwie kolumny, a do nich kolejne dwie, to czy wzmacniacz może się spalić, jeśli będę go chłodził dużym wentylatorem?
    Dodam, że jedna para ma po 8 Ohm/speaker, a druga 6 Ohm/speaker.

Zabawa ze starym wzmacniaczem.
    PS. Nie musicie odpowiadać na całą treść tematu. Udzielcie odpowiedzi na te pytania, na które znacie odpowiedź i możecie mi pomóc. Np. na te pytanie: "Czy impendancja w ten sposób się zwiększa, czy zmniejsza?"

0 2
  • #2 16 Maj 2012 21:59
    _PREDATOR_

VIP Zasłużony dla elektroda