Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 307 1.6 benzyna TOO HIGH COOLING TEMPERATURE odrazu po odpaleniu silnika

jackpolo 17 Maj 2012 14:31 19045 30
  • #1 17 Maj 2012 14:31
    jackpolo
    Poziom 7  

    Witam

    Mam problem z moim Pegu.
    po okolo 5-10 sek od odpalenia silnika wskazowka od temperatury cieczy chlodzacej idzie na maxa i na desce pojawia sie komunikat

    TOO HIGH COOLING TEMPERATURE

    Wymienilem oda czujniki - zielony oraz niebieski
    zielony sprawdzilem omomierzem i wskazuje prawidlowy odczyt tj. wkladalem do naprzemiennie do goracej wody i zimnej i jego rezystancja zmieniala sie.

    Niebieski nie wiem jak sprawdzic - dochodzi do niego tylko jeden przewod z pradem 4,97 V.

    Po podpieciu do kompa pokazuje mi sie blad P0118 - Engine temperature Circiut High Input.

    Usunalem blad, ale nie zmienilo to wskazan na desce rozdzielczej a blad chwile pozniej znow sie pojawil

    Jednoczesnie komputer zcztuje mi z ECU, ze temperatura cieczy chlodzacej wynosi - (minus) 40 stopni, powietrze OK - 17 stopni na plusie.

    Rozeblalem cala wiazke kabli i do obu czujnikow dochodzi prad o napieciu 4,97.
    Taka sama wartosc jest 5 cm przed ECU wiec wiazki sa OK.

    Juz nie wiem co to moze byc - moze jakies pomysly.

    Jak pomierzyc ten niebieski czujnik i co to tak naprawde jest, bo zielony - rezystor - ogrzany ciecza powoduje zmiany opornosci, ale ten niebieski nie mam pojecia do czego sluzy.

    pozdrawiam

    0 29
  • #2 17 Maj 2012 15:10
    bartek_j
    Poziom 35  

    Sprawdź czy na złaczu sterownika widzisz rezystancję czujnika.
    Sprawdź czy po wypięciu czujnika masz ten sam błąd.
    Ilu pinowe są te czujniki ?

    0
  • #3 17 Maj 2012 17:08
    jackpolo
    Poziom 7  

    Po odpieciu jednogo czy drugiego czy obydwu blad pozostaje. Jeden czujnik (zielony) jest 2pinowu natomiast czujnik niebieski ma tylko jeden pin.


    Proszę natychmiast poprawić pisownię we wszystkich swoich postach, użyj przycisku "pisownia", pamiętaj o wielkich literach oraz znakach interpunkcyjnych. Nie kasować wpisów moderacyjnych.
    [Z]



    Drogi modelatorze - mieszkam w UK i uzywam tutejszego laptopa z tutejszym systemem i tutejszym ustawieniem klawiatury i niestety nie dysponuje polskimi znakami

    1
  • #4 17 Maj 2012 18:28
    bartek_j
    Poziom 35  

    Mierzyłeś rezystancję tego niebieskiego względem masy ?
    Sprawdzałeś ciągłość obwodu między czujnikami a kompem ?

    0
  • #5 18 Maj 2012 10:20
    jackpolo
    Poziom 7  

    Tak jak pisalem - polaczenie czujnik - ecu jest OK. Nie sprawdzalem ECU - czujnik, ale jest na nim napiecie wiec wydaje sie OK.

    Teraz pora na to glupie pytanie...

    Jak sie mierzy rezystacje wzgledem masy. Ten czujnik posiada 1 pin i na nim przewod dodatni. Nie mam pojecia jak podlaczyc miernik, aby cos takiego pomierzyc.

    I jeszcze jedno. Czytalem, ze po wykreceniu czujnikow powinno wyleciec sporo wody - okolo 1 litra. U mnie nie wiem czy poszlo 100 ml na ziemie i na chwile obecna mimo, ze stan zbiornika wyrownawczego jest MAX to moge wykrecac czujniki i nic nie wyplywa. Czujniki sa za termostatem, ktory jest zamkniety, ale chyba mimo wszystko powinna byc woda, chyba...

    0
  • #6 18 Maj 2012 10:54
    mczapski
    Poziom 38  

    Za dużo o tym samochodzie nie wiemy a dokładniej o silniku. Jednak spodziewam się, że komunikat przegrzania pochodzi od czujnika zamontowanego w głowicy a nie na termostacie.

    0
  • #7 18 Maj 2012 11:14
    jackpolo
    Poziom 7  

    zgadza sie - ten czujnik z jednym pinem umieszczony jest w glowicy, natomiast 2-pinowy za termostatem. z obu otworow praktycznie nie poplynela woda kiedy je wykrecalem.

    Peugeot 307 1.6 benzyna TOO HIGH COOLING TEMPERATURE odrazu po odpaleniu silnika

    czyli ponawiam pytanie - jak zmierzyc ten czujnik. Jaka powinna byc prawidlowa reakcja na wypiecie tego czujnika - wskazanie powinno byc zerowe na desce rozdzielczej czy max

    1
  • #8 18 Maj 2012 12:25
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 18 Maj 2012 13:21
    jackpolo
    Poziom 7  

    Jakbym byl fachowcem w tej dziedzinie to nie szukalbym porady na forum.
    Po wypieciu niebieskiego przewodu wskaznik na desce dalej idzie na maxa.
    odczyt z ecu (ale nie przy pomocy pp2000) to -(minus) 40 stopni cieczy chlodzacej i 17 na plusie powietrza.

    pp2000 juz w drodze i mam nadzieje, ze wtedy dowiem sie czegos wiecej.

    1
  • #10 18 Maj 2012 14:10
    mczapski
    Poziom 38  

    Czyli chodzi o silnik TU5JP4? Więc chyba czujnik zielony jest podłączony nie do ECU lecz do BSI. I to BSI wysyła informacje do pulpitu.

    0
  • #11 18 Maj 2012 14:25
    jackpolo
    Poziom 7  

    oba czujniki podlaczone sa do ecu i to z niego idzie info do bsi i nastepnie na deske rozdzielcza

    Peugeot 307 1.6 benzyna TOO HIGH COOLING TEMPERATURE odrazu po odpaleniu silnika


    c001 - gniazdo diagnostyczne
    4005- czujnik temperatury cieczy (zielony)
    4021 - czujnik temperatury - niebieski
    1320 - ecu
    BSI1 - BSI
    0004 - regulacja nawiewow
    8025 - wlacznik klimy
    7215 - wyswietlacz na konsoli srodkowej

    1
  • #12 19 Maj 2012 14:23
    jackpolo
    Poziom 7  

    Teraz to juz mnie wogole rozwalilo. Wykrecilem czujnik w glowicy oraz ten przed termostatem - oczywiscie tak jak pisalem nic wody nie polecialo tym razem.

    Postanowilem odpalic silnik i co... nic wody z kanalow z glownicy nie poszlo... nic a nic... mimo, ze w zbiorniku wyrownawczym jest max.

    Gdzie szukac problemu

    Dodano po 3 [godziny] 51 [minuty]:

    Wylalem plyn, wymontowalem termostat, zalalem na probe woda.

    Nie zalozylem czujnikow. Gniazdem od zielonego czujnika po chwili poszla woda, natomiast gniazdem niebieskim, ktory jest umiejscowiony w glowicy ani kropelka.

    Nie wiem co teraz. Szukam schematu kanalow wodnych w glowicy ale nie moge znalesc nic. Zdemontowalem caly ten metalowy element, do ktorego dochodzi z jednej strony waz od nagrzewnicy a z drugiej strony zamontowany jest termostat - jest on klika cm przed gniazdem czujnika. Niestety nie widac tam nic - woda tam przeplywa swobodnie.

    Nie wiem co dalej
    POMOCY!!!!!

    0
  • #13 19 Maj 2012 19:32
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 19 Maj 2012 20:20
    jackpolo
    Poziom 7  

    Faktycznie niebieski jest w materiale glowicy, a nie w plynie.

    Tak jak pisalem co do wskazan

    Niezaleznie od faktycznej temperatury cieczy chlodzacej, wskaznik na desce rozdzielczej pokazuje MAX.

    Informacja z ECU niezaleznie od temperatury cieczy chlodzacej - (minus) 40.

    Termostat sprawny.

    Wiatrak chodzi bez przerwy na uruchomionym silniku oraz okolo 5 minut po wylaczeniu silnika.

    STOP zapala sie nawet na silniku, ktory ma temperature otoczenia, doslownie 5 sekund po odpaleniu.

    Wskazania z ECU temperatury pobieranego powietrza prawidlowe.

    Nie wiem co jeszcze dodac

    0
  • #15 20 Maj 2012 12:54
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #16 20 Maj 2012 19:58
    jackpolo
    Poziom 7  

    czujnik zielony jest typu NTC i pomierzylem sam czujnik oraz dokonalem pomiarow na przewodach ok 2-3 cm przed ECU. Niestety gniazda pinow w ECU sa tak cieniutkie, ze piny z mojego miernika za nic w swiecie nie zmieszcza sie tam, stad pomiar tuz przed ECU. Wartosci byly bardzo zblizone.

    Dalej nie mam pojacia jak zmierzyc ten niebieski w glowicy.

    Peugeot 307 1.6 benzyna TOO HIGH COOLING TEMPERATURE odrazu po odpaleniu silnika

    Dodano po 4 [godziny] 42 [minuty]:

    Nie doczekalem sie odpowiedzi na poprzednie pytanie i postanowilem ruszyc po omacku dalej.

    Wymienilem wiazke elektryczna od obu czujnikow az do ECU tj.

    zostawilem okolo 3 cm starego okablowania przy czujnikach - oba dokladnie sprawdzilem - poprostu nie moglem rozebrac calkowicie tych wtyczek - izolacja na tych odcinkach jest w 100% dobra i rezystancja dokladnie taka sama jak na samym czujniku (zielonym) bo dalej nie wiem jak sie mierzy czujnik z jednym przewodem. Tak samo postapilem przy ECU. Po ok. 3-5 cm starych przewodow zostalo, dalej lutowanie i nowe przewody. Nawet nie probowalem rozbierac wtyczki ECU ale takze dokladnie sprawdzilem wizualnie stan wtyczki i nie ma tam sladu gnicia, korozji itp. Sama wtyczka ma umowa uszczelke i piny w ECU sa takze wizualnie w stanie idealnym. Styki pomiedzy pinami a wtyczka takze sa, bo napiecie na przewodach jest - 4,99 V.

    I dalej bez zmian
    Deska pokazuje maxa
    Odczyt z ECU daje (minus) 40

    0
  • #17 21 Maj 2012 15:56
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #18 22 Maj 2012 00:20
    bartek_j
    Poziom 35  

    georgesgr napisał:
    (zmierzyc rezystancje czujnika na zlaczce ECU).


    To juz napisałem kilka postów wyżej.
    Skoro poszukujący pomocy nie stosuje się do wskazówek pomagających to temat raczej do kosza.

    0
  • #19 22 Maj 2012 07:14
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #20 22 Maj 2012 12:55
    jackpolo
    Poziom 7  

    Napiecie na pin 2 przy wypietym czujniku + 4,99 V przy zaplonie i brak napiecie przy wylaczonym zaplonie.


    Na ECU rezystacje wyzsza niz pisales 4,5 Kohm.

    Bartku - stosuje sie jak moge, ale nie wiem za chiny ludowe jak wpiac sie miernikiem w sama zlaczke ECU - nie ma tam miejsca aby wlozyc piny miernika, glatego pomiarow dokonuje na przewodach 3 cm przed ECU - mysle, ze wyniki nie sa przez to zaklamane.

    pozdrawiam

    0
  • #21 22 Maj 2012 13:04
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #22 22 Maj 2012 13:09
    jackpolo
    Poziom 7  

    jest dzisiaj u mnie 20 stopni.

    Czyli czujnik?

    Wymienilem go w pierwszej kolejnosci, ale slyszalem, ze nawet nowe maja zle wskazania.
    Jutro podjace do sklepu z miernikiem i pomierze nowy w temperaturze pokojowej i porownam z moim


    Czy przy wzroscie temperatury cieczy, gdy rezystacja czujnika spada, napiecie powinno pozostac takie samo, czy takze spadac.


    Pytam, poniewaz znalazlem cos takiego - nie mam pojecia jakiej marki tyczy, ale chyba czujniki niezaleznie od marki dzialaja na tej samej zasadzie

    Peugeot 307 1.6 benzyna TOO HIGH COOLING TEMPERATURE odrazu po odpaleniu silnika

    0
  • #23 23 Maj 2012 08:23
    mczapski
    Poziom 38  

    Ostatnie pytanie trochę niepokojące. Bezpośrednio nie bardzo da się odpowiedzieć. tan zależy od ukłądu z którym mamy do czynienia. Tutaj zważ, że masz do czynieniz dwoma czujnikami połączonymi równolegle (wprawdzie drugi to tylko kontakt). Zmiany napięcia możesz badać na styku E4, lub przewodzie 1366. I oczywiście nie można bezpośrednio przekładać na załączoną tabelę. Zdaje się jednak, że kolega robi gdzieś podstawowe błędy przy diagnozie i stąd ten stan. Raczej nie będę obecnie na siłę badał układu fizycznie. Czujnik można sprawdzić poza układem bez naukowych wywodów (chyba już wszystko napisano). Ja nabyłem problem, ponieważ w jednym ze źródeł informacji podano, że może to być czujnik typu PTC, czego nie potwierdza żaden katalog. Tak, czy inaczej zmiany w wyniku działania temperatury mają następować. Sterownik silnika mierzy właśnie owe zmiany napięcia.
    Zaczynam mieć wątpliwości, czy zwiększająca się ilość informacji zbliża pytajcego do sukcesu.

    0
  • #24 23 Maj 2012 14:33
    jackpolo
    Poziom 7  

    tak jak napisalem wczesniej nie jest to czujnik typu PTC tylko NTC.

    Zakupilem drugi czujnik i jego pomiary sa identyczne z poprzednim.

    Przy temperaturze okolo 20 stopni C pokazuje rezystancje okolo 4,5 kOhm
    Natomiast po zanurzeniu go w szklance z goraca woda (okolo 90 stopni C) nowego jak i starego czujnika rezystancja natychmiast spada do okolo 1 -1,5 kOhm.

    Dziwi mnie tylko dlaczego w takim razie niezaleznie od rezystancji czujnika, czyli temperatury otoczenia w jakim przebywa, prad jaki wraca do ECU ma identyczne napiecie jak to, ktore z ECU wychodzi.

    Dodano po 48 [sekundy]:

    W kazdym razie wczoraj dotarlo do mnie PP2000 i wlasnie zaczynam do diagnozowac - zobaczymy co pokaze komputer.

    Dodano po 1 [godziny] 6 [minuty]:

    Pobawilem sie PP2000

    Blad staly. Zwarcie na plusie lub przerwa w obiegu.

    Taki komunikat dostaje przy badaniu czujnika temperatury cieczy chlodzacej.

    Bledu nie da sie usunac - sprawdzalem na obu czujnikach.

    PP2000 przy badaniu parametrow temperatura cieczy chlodzacej wynosi 0 stopni C

    Identyczne wyniki mam przy wypietym czujniku

    Pozostaje pytanie.

    Dlaczego termistor nie zmienia napiecia - wejsciowe do czujnika 5 V, a wyjsciowe 4,99 V mierzone przy ECU.
    Przy wypietej wtyczce na styku D4 czyli powrocie z czujnika brak napiecia.

    Dodano po 4 [minuty]:

    mczapski napisał:
    ...Zmiany napięcia możesz badać na styku E4, lub przewodzie 1366. ...


    E4 i przewod 1366 to wejscie do czujnika, a chyba ECU interesuje wartosc jaka z czujnika wraca. Na styku, o ktorym piszesz niezmiennie jest i powinno byc 5V

    0
  • #25 23 Maj 2012 20:00
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #26 24 Maj 2012 07:48
    mczapski
    Poziom 38  

    Jak już napisałem nie będę się dobierał do poprawnie działającej instalacji i dlatego też funkcjonuję w domysłach. Jak na ironię zapominam też zajrzeć do schematu instalacji a przy sobie (kiedy piszę) nie mam. Wyniki twoich ostatnich obserwacji wskazują na brak ciągłości obwodu ( co już opisał kolega georgesgr). Nie zapamiętałem całego toku dyskusji. Jaki objaw daje zatem zwarcie niebieskiego czujnika? A tak ogólnie to powstaje pytanie w jakich okolicznościach błąd pojawił się? Ponieważ jest dość mało prawdopodobne uszkodzenie akurat tego obwodu sterownika (chociaż możliwe) zachodzi podejrzenie, że coś niedobrego dzieje się na złączu.

    O tym, że czujnik przewodzi wiemy od dawna, ponieważ wykazuje określoną oporność. Za każdym wpisem sprawa dziwniejsza, aly chyba tylko dlatego, że interpretacja objawów nieodpowiednia. Teraz zaczyna wyglądać jakby sterownik silnika nie miał masy, ale to jest niemożliwe. Pytam o okolicznośc, ponieważ zaczynam podejrzewać uszkodzenie złącza a to mogło mieć miejsce przy nieostrożnym podłączaniu/odłączaniu.

    0
  • #27 24 Maj 2012 22:14
    jackpolo
    Poziom 7  

    Nie znam okolicznosci pojawienia sie tego bledu.

    Co rozumiesz przez zwarcie niebieskiego czujnika - jest to czujnik z jednym pinem, wiec nie za bardzo wiem co mialbym do czego zwierac.

    Po odlaczeniu przewodu 1357 od ECU dalej wystepuje napiecie na nim 4,99 V czyli czujnik niezaleznie od rezystancji przewodzi takie samo napiecie.

    Dalej nie wiem czy to wlasciwe wskazanie... Czy ktos mi jest w stanie na to odpowiedziec

    0
  • #28 25 Maj 2012 01:49
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Temat się wałkuje i wałkuje...

    jackpolo napisał:
    Co rozumiesz przez zwarcie niebieskiego czujnika - jest to czujnik z jednym pinem, wiec nie za bardzo wiem co mialbym do czego zwierac.
    Ten przewód od czujnika do masy. Zobacz co będzie się działo. Posprawdzaj dokładnie ciągłość przewodu za pomocą kontrolki minimum 21W! Oczywiście uprzednio odpinając wtyczkę od ECU.

    0
  • #29 25 Maj 2012 08:05
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #30 10 Cze 2012 21:49
    brachum
    Poziom 1  

    Witam!
    Badałem u siebie te czujniki, bo podejrzewałem ich uszkodzenie. W poprzednich samochodach (inne marki) miałem 2 niezależne czujniki, jeden do wskaźnika na tablicy a drugi dla ECU. W P307 1,6 czujnik zielony to NTC na podstawie pomiaru którego ECU steruje wskaźnikiem temperatury, wiatrakiem na chłodnicy oraz ustala mieszankę (silnik ciepły/zimny). Czujnik niebieski to styk termobimetaliczy. Zwiera do masy (korpusu silnika) swój jedyny pin, gdy nastąpi przegrzanie silnika. Pin niebieskiego czujnika jest połączony równolegle z jednym pinem czujnika zielonego. Napięcie (rezystancja) na obu czujnikach maleje liniowo do momentu aż czujnik niebieski przekroczy sto kilkadziesiąt stopni. Po załączeniu czujnika niebieskiego rezystancja skacze do 0 OHM czyli zwarcia.
    Co ciekawe mój PP200 od chińczyka za 400PLN pokazuje mi 20C przy rozgrzanym silniku a 0 na letnim lub w temperaturze pokojowej. Mam przypuszczenie graniczące z pewnością, że to wina narzędzie, bo wskazanie na desce jest OK i jest porównywalne ze stanem rzeczywistym. Błąd jaki podał Ci PP2000 wydaje się być zgodny z pomiarami elektrycznymi, natomiast temperaturę pokazuje Ci tak jak mój :) . Jak mierzysz napięcie na czujniku? Czy pomiędzy kablami (1356 - 1366), czy pomiędzy 1366 a masą akumulatora? Jakie jest napięcie na tym drugim pinie 1356 względem masy? Na jednym pinie ma być masa (0ohm do klemy -, 0V) a na drugim 2-4V zależnie od temp. Jeśli na obu masz 5V (mierząc do masy) a czujnik wykazuje rezystancje, to brak ciągłości 1356.

    0