Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Excel - porównanie tabel i dopisanie pasujących wartośći

17 May 2012 15:54 2661 3
  • Level 2  
    Witam wszystkich! Szperam po forum, ale niestety nie znalazłam wystarczającej informacji a sama już głupieję. Więc zwracam się o pomoc w stworzeniu formuły która ułatwiła by mi pracę.

    Mianowicie posiadam 2 arkusze z danymi z hurtowni, około 5 kolumn w każdej i po około 1000 wierszy. Chciała bym na ich podstawie stworzyć bazę danych (kompletną). Niektóre pozycje się pokrywają lecz różnią się ceną i hurtownią oczywiście inne są unikatowe. Cała sztuka polega na tym aby przeszukać obie tabele z pewnymi warunkami.

    Jeżeli produkt A znajduje się w obu arkuszach to aby została porównana jego cena w nich a w 3 arkuszu został on zwrócony wraz z danymi z hurtowni oferującej niższą cenę (czyli z wszystkimi kolumnami z pasującego wiersza). W przypadku gdy dany produkt występuje tylko w jednym z arkuszy żeby został automatycznie przepisany do arkusza 3 z danymi hurtowni w której jest.
    W efekcie chciała bym otrzymać arkusz zawierający wszystkie kolumny (tak jak pozostałe arkusze) z najatrakcyjniejszymi cenami.

    Na chwilę obecną jestem w stanie tylko porównać sobie czy dany produkt jest w danej hurtowni czy nie i później sortuję porównuję ceny i przeklejam ale to strasznie mozolna robota.
    Ktoś pomoże??

    Jeśli coś nie jasno napisane to postaram się wyjaśnić
  • Level 39  
    Najpierw doprowadź do ujednolicenia obu tabelek - obydwie powinny mieć takie same kolumny.

    Najlepiej importuj obydwa arkusze Excel do Ms Access - a potem z pomocą SQL stworzysz sobie co dusza zapragnie.
    Jeśli arkusze są używane (modyfikowane) - możesz wstawić je jako tabela z danymi zewnętrznymi, lub kwerendę.

    Jest też prostszy sposób - Excel - tabela przestawna (najpierw normalizuj i złącz obie tabele dodając dodatkową kolumnę z numerem tabeli - 1 dla tabeli 1 i 2 dla tabeli 2 - potem odpowiednich formuł znajdziesz (max, min czy co potrzeba) z podziałem.

    Jednak uważam, że sposób z Access - będzie lepszy. Nie wszystko zrobisz na tabelach przestawnych.
    Jeśli chodzi tylko o ceny - tabela przestawna wystarczy.
  • Level 2  
    Dzięki za odpowiedź. Co prawda nie jestem jakoś bardzo obiegana w tym wszystkim co za tym idzie nie brzmi to najprościej ale coś spróbuje wykombinować...

    No chyba że ktoś ma inny jeszcze pomysł?
  • Level 39  
    Spójrz jeszcze (tym razem sprawdzam na Office 2003) na funkcję BD.MIN i jej wykorzystanie w Liście jako filtr. W help jest całkiem fajny przykład.