Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daf XF 105 ciśnienie paliwa na szynie

dondahaka 17 Maj 2012 20:37 5913 5
  • #1 17 Maj 2012 20:37
    dondahaka
    Poziom 15  

    Witam.

    Mam problem z jednym z moich aut (Daf XF 105 410hp '07). Auto z ładunkiem często traci moc i rozpędza się własnym przyspieszeniem (znikomym), jest to nieregularne zjawisko. Po podłączeniu do komputera wynika, że na biegu jałowym ciśnienie paliwa na szynie oscyluje w granicach 2-2,4 bara. Dodając obrotów do ponad 1000 ciśnienie osiąga nominalne 5 bar. Turbo nabija odpowiednie ciśnienie, 0 błędów zapisanych w sterowniku. Filtr paliwa nowy.
    Po odpięciu powrotu przy baku paliwa, na biegu jałowym paliwo leci dość szybko bez zapowietrzeń. Po zatkaniu palcem przelewu ciśnienie po czasie wzrośnie do 5 bar. Sprawdzony więc został zaworek regulacji ciśnienia, jednak tam nie widać jakichkolwiek zastrzeżeń, podważając go lekko otwiera się. Czy to jednoznacznie wskazuje na wymianę wstępnej pompy paliwa?

  • #2 20 Maj 2012 23:23
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    sprawdź tylne łożysko wału korbowego kompresora.Zdejmij pompę wspomaganie razem z pompą zasilającą.Tylne łożysko w kompresorze jeżeli się rozlatuje to powoduje iż wałek pompy wspomagania obraca się po mimośrodzie i to często wpływa też na pompę zasilającą.
    Sprawdź czy ten czerwony grzybek pompki ręcznej wkręcony jest do końca.

  • #3 20 Maj 2012 23:27
    dondahaka
    Poziom 15  

    grzybek wkręcony, łożysko jakby miało luzy to by przepuszczało powietrze czyż nie? powrotne paliwo bez skazy, żadnych bąbelek

  • #4 20 Maj 2012 23:48
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    sprawdź co jest na dnie baku paliwa.czy nic nie pływa i czasami nie blokuje wlotu do smoka

  • #5 21 Maj 2012 23:10
    kryś184
    Poziom 14  

    Witam jeżeli podstawa filtrów paliwowych jest podwójna czyli jest dwa filtry paliwowe to w moim przypadku za złe ciśnienie w układzie zasilania odpowiadały filtry nawet nowe musiały być firmy Knecht Eco pozatym złe zasilanie paliwem było widoczne w jezdzie i na desce rozdzielczej jako ostrzeżenie ze sterownika silnika podczas diagnostyki testerem uniwersalnym w sterownika silnika zawsze są trzy błędy zapamiętane których się nie da wykasować właśnie jeden z nich jest o zasilaniu układem paliwowym nie wiem jak w Ecu silnika może być zero błedów chyba że diagnozujesz EAS
    Pozdr.

  • #6 22 Maj 2012 01:13
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    błędy których nie da się wykasować to są błędy typu long time error.
    Regulacje dotyczące OBD nakazują producentom tak projektować auta, aby błędy typu long time error pozostawał w pamięci sterownika przez 400 dni pracy silnika.Jeżeli błąd tego typu nie wystąpił ponownie, to sterownik sam wykasuje ten błąd po upływie tego czasu.
    Pamięć błędów jest tylko zbiorem jego historii.Błędy stored errors nie mają wpływu na pracę silnika.
    O ile nie jest to usterka trwała tylko pojawiająca się tylko w pewnych okolicznościach i po pewnym czasie warning light znika z deski, to błędy stored nie są punktem odniesienia dla diagnozy.
    mogą zarówno zawierać błędy z przed roku, co z wczoraj.
    Additional information o błędach stored są tu bardzo znaczące, bowiem podają datę wystąpienia i zakończenia każdego błedu.
    To pozwala określić co właśnie , chwilkę temu zaświeciło engine warning na desce.
    Dzisiaj miałem XF105 z problemem wskakiwania czasami engine warning na deske zaraz po odpaleniu silnika, aby po sekundzie zgasnąć.
    Auto miało 37 stored errors ( nie zaglądano do niego z DAVIE od wieków).
    Te 37 błędy to były błędy jakie tylko można sobie wyobrazić. Z 8 to były long time errors.
    Analiza informacji dodatkowych pozwoliła oddzielić ziarno od plew.
    Dzwonię do operatora.Proszę o kontakt z kierowcą.
    Ciągnę go za język kiedy ostatni raz wyskoczyło mu to na deskę.
    Przypomniał sobie.W Piątek rano.
    znalazłem ten błąd.przekaźnik G126.
    kasowanie wszystkich błędów aby mieć tylko te long time w stored errors- czyli mieć jak najczystsze konto jako punkt odniesienia dla dalszych testów.
    Zróbiłem sobie zrzut ekranu z tymi błędami long time aby wiedzieć co zostało i nie pomylić ich z nowym błędem.
    Przez cały dzień jak tylko okazjonalnie przechodziłem koło tej ciężarówki to włączałem zapłon- sprawdzam czy coś krzyczy na desce- mi wyłączałem z powrotem.
    Około 16-stej, po gdzieś 10-ciu próbach - jest. Engine warning. po chwili zgasło.Mam cię bratku.
    Podłączam DAVIE. nie ma active errors.spodziewałem się tego.Sprawdzam stored errors- jest o jeden więcej.Data i czas wystąpienia- przed chwila.
    Zmieniam przekaźnik ( cena: £10). jeszcze raz kasuję błędy.Znowu są tylko te long time.
    Jutro auto wraca do klienta z zastrzeżeniem, żeby obserwować czy dalej nie wskakuje to na deske.Po to, żeby kryc nasz tyłek na wypadek usterki w instalacji a nie przekaźnika.Zawsze jest małe prawdopodobieństwo przy tej usterce, że to przewód 1247 a nie przekaźnik.Może 1% prawdopodobieństwa- ale jest.
    I nikt nie panikował po zobaczeniu 37 błędów stored.
    Niektóre z nich były zarejestrowane ostatni raz dwa lata temu, ale nikt ich nigdy nie kasował.
    Stored errors nie mają wpływu na generowanie warning lights na desce.
    W przeciwnym wypadku, w tym dzisiejszym, warning light nigdy by mu chyba z deski nie zgasło.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo