Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

YAMAHA MALTA układ chłodzenia

gregbit 18 Maj 2012 00:20 3788 3
  • #1 18 Maj 2012 00:20
    gregbit
    Poziom 6  

    Witam,

    proszę Was o poradę. Jestem posiadaczem silnika zaburtowego YAMAHA Malta (dwusuw) rok produkcji 1988. Problem polega na tym że podczas sezonu układ chłodzenia silnika potrafi się "zaglonić" czyli najzwyczajniej zapchać. Wtedy silnik pozbawiony chłodzenia zaczyna szwankować (grzeje się i gaśnie).

    Proszę o poradę jak sobie z tym poradzić (czy można układ oczyścić jakimiś domowymi sposobami?). Poszukuję także jakiś dokumentów serwisowych. Instrukcję obsługi mam, jednak w niej nie ma mowy na temat serwisowania układu chłodzącego. Próbowałem coś odnaleźć w internecie jednak bezskutecznie.

    Bardzo proszę o poradę. Jeżeli posiadacie dokumentacje do tego silnika to chętnie rzucę okiem.

    Pozdrawiam
    gregbit

    0 3
  • #2 18 Maj 2012 00:50
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    Jedynie mechanicznie możesz to czyścić. Jeśli to jeszcze pływa w wodzie słonej, to nie powiem, bo roboty sporo - trzeba wsio rozebrać. Robiłem to ze dwa tygodnie temu (słona woda = sól) i powiem, że tylko "ręcznie" wyczyścisz jak należy. Szczerze powiem, że wątpię, aby istniała inna metoda... Tak, czy inaczej (co do czyszczenia układu) to tylko rozbiórka całości napędu...

    1
  • #3 18 Maj 2012 22:55
    gregbit
    Poziom 6  

    Dzięki za zainteresowanie tematem. Całe szczęście mój silnik nie pływa w słonej wodzie. Czy możesz powiedzieć jak przebiega ta operacja. Co rozkręcasz po kolei? Czasowo ile to zajmuje (godzina, dwie...?) Jeśli posiadasz może jakąś dokumentację to także bardzo bym prosił o udostępnienie.

    A jeszcze coś... czyścisz profilaktycznie raz co jakiś odstęp czasu czy jak zaczynają się już problemy z paleniem?

    Pozdrawiam
    gregbit

    0
  • #4 19 Maj 2012 01:24
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    To łódka mojego szefa, z którym mam stosunki niemal rodzinne :) Co do czyszczenia, to oczywiście profilaktycznie, kiedy z przelewu nic nie leci :D Wtedy skrobanie śrubokrętem, nożem, itd... Dziś wyczytałem w instrukcji, że jest jakaś złączka, którą wkręca się w dolną część "steru" i podpinając "węża" z wodą słodką pod ciśnieniem można układ oczyścić... Jest to oczywiście teoria, bo w praktyce wygląda to nieco inaczej :D Cóż, następnym razem wykonam fotki i Ci prześlę (dziś nie posiadam takowych). Czas demontażu i montażu z kawą w ręku to ok. 3h (chodzi o cały napęd...). Jeśli pływasz w wodzie słodkiej (tylko), to raczej nie powinieneś mieć tego typu problemów, gdyż masz tam sitko z oczkami ok. 4-5mm i to wystarczy, aby układ się nie zanieczyścił...

    1