Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel omega 2.5td gasnie i nie chce odpalic

18 Maj 2012 11:50 5272 10
  • Poziom 8  
    Witam. Mam samochód 2.5 td Opel Omega. Auto zaczyna mi gasnąc i nie chce odpalić z rozrusznika, tylko z zaciągu. Jak jest zimny, to zapali, ale od razu zgaśnie. Wcale jakby nie miał siły. Proszę o pomoc. Z góry dziękuje.
  • Poziom 18  
    Jest różnica - silnik ciepły czy zimny?
    Jak już zapali z zaciągu to wtedy pali dobrze z kluczyka? Czy nie ma różnicy?
    Jest jakas różnica że źle pali na przykład rano po postoju w nocy a dobrze w ciągu dnia gdy często odpalany?
  • Poziom 10  
    Ja bym zaczął od sprawdzenia rozrusznika.
  • Poziom 8  
    car centre napisał:
    Jest różnica - silnik ciepły czy zimny?
    Jak już zapali z zaciągu to wtedy pali dobrze z kluczyka? Czy nie ma różnicy?
    Jest jakas różnica że źle pali na przykład rano po postoju w nocy a dobrze w ciągu dnia gdy często odpalany?



    Opel Omega 2.5td
    Rano odpali i musze trzymac go przynajmniej ponad 2 tys. orotow zeby nie zgasl. Po woli puszczam pedal gazu i nie gasnie ale jak dodam raptownie gazu i puszcze pedal odrazu gasnie. Jak jest cieply to wogolnie nie chce zapalic z rozrusznika tylko z zaciagu. Rozrusznik jest dobry bo kreci jak glupi tylko bateria mi pada jak dlugo krece ale to nie jest istotne.
  • Poziom 18  
    Stało ci się to wszystko z dnia na dzień czy stopniowo było coraz gorzej?
  • Poziom 8  
    car centre napisał:
    Stało ci się to wszystko z dnia na dzień czy stopniowo było coraz gorzej?



    Juz wczesniej mi zaczynal nie odpalac z rozrusznika jak byl cieply i gasnac. Podciagnelem gaz zeby mial troszke wyzsze obrota i bylo dobrze przez jakies 2 tygodnie ale teraz to juz wcale sie nie da jezdzic. Po prostu jest tragedia. Ciezko ma w obroty wejsc tak od 1tys. do 2,5. a pozniej juz dobrze wchodzi. Jak go kupilem to tez byl problem z odpalaniem ale kupiulem czip i zalozylem. To bylo gdzies 2 lata temu. Z czipem odpalal owiele lepiej i krocej krecil.
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Mi się wydaje że ogólnie masz tą omegę sfatygowaną może i możesz mieć klika problemów które się na siebie nakładają trochę...

    Tak się zastanawiam czemu ci akurat lepiej odpala jak ciepły....
    W tej omedze (to ktoś by jeszcze musiał potwierdzić bo nie jestem pewny) świece żarowe dosyć długo się żarzą i mają dwa stany żarzenia. Do 20 stopni celcjusza dają pełną parą a potem jeszcze długo idą na połowie mocy.
    To i tak nie moze być przyczyną żeby silnik w dobrej kondycji z tego powodu nie zapalił jak ciepły. Ale może twój silnik jest nieźle już zajechany i bez świec nie idzie.... (tym bardziej że piszesz że rozrusznik kręci jak szalony - wobec czego może kompresja już nie najlepsza...). Także może jak masz silnik ciepły (powyżej 20 stopni) to ci się świece nie załączają na półgrzanie i przy kiepskiej kompresji nie chce ci łapać. Czujnik temeperatury może być tego na przykłąd powodem. Możesz sprawdzić...

    To i tak nie jest raczej powodem też że musisz go na gazie trzymać bo gaśnie. To będzie coś z zasilaniem paliwa raczej... Z tymi świecami to tylko piszę w kwestii samych problemów z uruchomiemiem na ciepłym silniku...

    Filtr paliwa sobie zmień może na początek...
  • Poziom 8  
    car centre napisał:
    Mi się wydaje że ogólnie masz tą omegę sfatygowaną może i możesz mieć klika problemów które się na siebie nakładają trochę...

    Tak się zastanawiam czemu ci akurat lepiej odpala jak ciepły....
    W tej omedze (to ktoś by jeszcze musiał potwierdzić bo nie jestem pewny) świece żarowe dosyć długo się żarzą i mają dwa stany żarzenia. Do 20 stopni celcjusza dają pełną parą a potem jeszcze długo idą na połowie mocy.
    To i tak nie moze być przyczyną żeby silnik w dobrej kondycji z tego powodu nie zapalił jak ciepły. Ale może twój silnik jest nieźle już zajechany i bez świec nie idzie.... (tym bardziej że piszesz że rozrusznik kręci jak szalony - wobec czego może kompresja już nie najlepsza...). Także może jak masz silnik ciepły (powyżej 20 stopni) to ci się świece nie załączają na półgrzanie i przy kiepskiej kompresji nie chce ci łapać. Czujnik temeperatury może być tego na przykłąd powodem. Możesz sprawdzić...

    To i tak nie jest raczej powodem też że musisz go na gazie trzymać bo gaśnie. To będzie coś z zasilaniem paliwa raczej... Z tymi świecami to tylko piszę w kwestii samych problemów z uruchomiemiem na ciepłym silniku...

    Filtr paliwa sobie zmień może na początek...



    Filtr odrzu zmienilem jak zaczelo mi sie tak robic. Ciezko mam ruszyc nim bez gazu bo odaru gasnie moze i kompresji juz nie mam bede musial to sprawdzic. Moze byc winna pompy paliwowej? Bo wiem ze w tych td sa wadliwe i jakies sekcjie padaja. Ale ja nie jestem mechanikiem wiec bardzo sie nie znam. Dzieki ogolnie za pomoc....
  • Poziom 18  
    Jest wielce prawdopodobne że nadszedł czas na weryfikację stanu silnika, pompy wtryskowej i wtryskiwaczy.
    Jakoś mam przeczucie że u ciebie będzie wszystkiego po trochu. Aczkolwiek doprowadzenie do porządku tylko jednej z tych rzeczy może sporo zmienić w odpalaniu silnika.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 1  
    potwierdzam poprzednika to jest pompa wtryskowa i wtrysk sterujący.
    miałem też tak w swojej omedze mój mechanik od razu powiedział że to ten problem jak tylko powiedziałem że odpala na zimno a na ciepło nie polał pompę zimną wodą i odpalił koszt naprawy wyniósł mnie 1200 zł