Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Atmega8][C] Sterowanie serwem - programowy PPM - obsługa przycisku

cassius17 18 Maj 2012 13:32 5816 34
  • #1 18 Maj 2012 13:32
    cassius17
    Poziom 17  

Witam,

Na wstępie napiszę, że jestem bardzo początkującym.

Napisałem program do obsługi 5 serw modelarskich.

Kod: c
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

Eliminację drgań switch-a mam z tej strony:
    Link - Dzięki.

Przerwanie działa dobrze, serwa się ustawiają. Nie potrafię jednak zmieniać zmiennej pwm1(przykładowo) aby sterować opóźnieniem(zmianą pozycji serwa).
    Przycisk podłączony pod PB1, serwo pod PB0. W tej chwili serwo ustawia się w pozycji 1.5ms(15*0.1), nie drga.

Czy program jest źle napisany, jak napisać obsługę tego przycisku i zmianę wartości zmiennej pwmx?

• Pomocny post
    #2 18 Maj 2012 13:49
    tmf
    Moderator Mikrokontrolery Projektowanie

Program masz całkowicie źle napisany. Zacznij od sterowania serwami, ale tak, żeby nie używać delay. Czyli całe sterowanie musisz zrobić w przerwaniach. Najlepiej tak, że w procedurze obsługi przerwania inkrementujesz jakąś zmienną i porównujesz ją ze zmiennymi określającymi szerokość impulsu dla konkretnego serwa (skoro masz 10 to będziesz miał tablicę 10 elementową). Porównanie fałszywe - przechodzisz do kolejnego serwa, prawdziwe - wyłączasz impuls. Dzięki temu pomiędzy impulsami masz stałą szerokość wymaganą przez serwa. W twoim programie tak nie jest, w efekcie serwo nie jest sterowane co 20ms, lecz czas ten zależy od stanu innych serw. Jak już to zrobisz to wrócimy do przycisków :)

• #3 18 Maj 2012 15:30
    cassius17
    Poziom 17  

Inkrementację zmiennej i jej porównanie z inną - nie ma problemu. Ale nie potrafię sobie wyobrazić reszty.