Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

skuter suzuki katana AY 50 rocznik 1997

18 Maj 2012 20:08 6107 4
  • Poziom 2  
    Witam, otóż mam problem z moją katanką AY 50 1997 rok a mianowicie padł cewko moduł zapłonowy, poszperałem tu i tam i znalazłem prawie taki sam (sprzedawca zapewniał, że będzie dobry) i zamówiłem, okazało się jednak że nie do końca bo wtyczka jest inna (akurat z tym to sobie poradzę) a najgorsze jest, to że kolory kabli w skuterze (biało-czarny, różowy, żółto-zielony) są inne od tych, które są oznaczone na module (biały, czerwony, zielony). W tym momencie zwracam się do was o pomoc, czy ktoś spotkał się z czymś podobnym i czy to w ogóle da się połączyć, z góry dzięki za wskazówki, pozdrawiam :D
  • Poziom 39  
    Silnik chłodzony powietrzem czy cieczą?
    Pokaż foto oryginalnego i kupionego modułu.
  • Poziom 2  
    Skuter jest chłodzony powietrzem, zdjęcie modułu z zielonym kabelkiem to nowy a ten z kablem od świecy, to oryginalny.

    skuter suzuki katana AY 50 rocznik 1997 skuter suzuki katana AY 50 rocznik 1997
  • Poziom 39  
    Według moich informacji ten system zapłonu stosowany był wyłącznie w silnikach chłodzonych cieczą. Składak jakiś? W silnikach chłodzonych powietrzem stosuje się prosty moduł tzw. bezimpulsatorowy.
    Moduł który otrzymałeś z pewnością przeznaczony jest do motorowerów z silnikiem AM6, ew. Derbi (zapłon Ducati Energia). Nie ma opcji aby dało się go podłączyć i aby działa. Zupełnie inna konstrukcja układu zapłonowego.
    Musi to być moduł o numerze katalogowym 432401200, przeznaczony do Suzuki Katana 50/LC (97/04) • Zillion 50, oznaczenie oryginalne Ducati 33410-35E00
    Podobny moduł stosowany jest również w Honda SKY 50, ale ma inne oznaczenie.
    W Polsce dostępne są moduły z Wilmatu (WM Motor) chińskiego pochodzenia, kosztują w granicach 100 zł, jednak ja osobiście nie jestem pewien co do ich jakości. W jednym skuterze miałem problem z przerywaniem silnika w zależności od obciążenia świateł/ładowania, które później jakoś zniknęły.
    Oryginalny moduł jest strasznie drogi, tak samo jak regulator napięcia. Trzeba liczyć prawie 400 zł.
    Ogólnie cały ten alternator jest niepotrzebnie skomplikowany. Opiera się na jednej cewce na statorze. Posiadam zdjęcia rozebranego modułu i regulatora oryginalnego, nie idzie się połapać co do czego służy.
  • Poziom 2  
    skuter zakupiony był ok rok temu od młodego chłopaka, być może, że coś kombinował albo ktoś od kogo on kupił, muszę więc szukać modułu do katany chłodzonej cieczą? Pogubiłem się w tym wszystkim, czytałem gdzieś, że ktoś wymienił silnik i także kable od kostki i modułu były inne mierzył więc miernikiem i podłączył jakoś tak to leciało ale u mnie tak nie da rady bo moduł nie pasuje do silnika?