Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polar PDF 385. Pralka wysadza korki. Jak podłączyć kable do grzałki?

BearBrother 11 Sty 2005 02:02 4693 17
  • #1 11 Sty 2005 02:02
    BearBrother
    Poziom 10  

    Na początku, chciałbym się bardzo serdecznie ze wszystkimi przywitać :)
    Jestem noga z zakresu pralek i sprzętu AGD, więc proszę o wyrozumiałość.

    Mam do Was następujące pytanie w związku z ww. pralką:

    1. pralka wysadza korki (łącznie z wyłącznikiem głównym), majster który przyszedł stwierdził iż winę za to ponosi grzałka, ale pralka ma zwarcie również przy włączeniu jej na I i np. płukaniu. Przecież wtedy grzałka chyba nie działa i jest poza obwodem?Czy owy serwisant ma rację, że jest to wina grzałki?
    2. Jak podłączyć kable do grzałki?Co się stanie gdybym pomylił i źle podłączył?Wiem tylko gdzie masę podłączyć ;)


    Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź!

    BeerBrother

    0 17
  • Pomocny post
    #2 11 Sty 2005 07:31
    PS 663S BIO
    Poziom 31  

    jeśli chodzi o podłączenie grzałki (tam jest podwójna grzałka) to:
    -przewód niebieski do grzałki 1200W(pierwsza rurka po lewej)
    -przewód biało-zielony do grzałki 800W (druga rurka po lewej )
    -przewód brązawy jest wspólny dla obu grzałek

    0
  • Pomocny post
    #3 11 Sty 2005 07:38
    Paw_el

    Specjalista AGD

    :arrow: BearBrother
    Serwisant może mieć rację, nawet na płukaniu gdy grzałka nie działa może powodować zwarcie ponieważ są do niej przecież podłączone przewody :?: jeśli chcesz się przekonać że faktycznie tak jest to weź je odłącz od grzałki i uruczhom pralkę np. na płukaniu

    0
  • #4 11 Sty 2005 09:25
    jacekrybak
    Poziom 18  

    Paw_el napisał:
    :arrow: BearBrother
    Serwisant może mieć rację, nawet na płukaniu gdy grzałka nie działa może powodować zwarcie...

    Tak właśnie jest w zależności od tego, czy styki programatora przerywają fazę, czy zero dochodzące do grzałki. Jeśli przerywane jest zero, to obecność fazy na styku grzałki powoduje przepływ prądu przez uszkodzoną grzałkę, wodę, do zbiornika i przewodów ochronnych. Jeśli przewody ochronne są prawidłowo podłączone, powinno zadziałać zabezpieczenie p.porażeniowe (nie zawsze zadziała p.zwarciowe). Najlepiej zmierzyć (bez wyciągania grzałki ze zbiornika) rezystancję zacisk prądowy grzałki-zacisk ochronny grzałki. Nowe grzałki wykazują rezystancję ≥2MΩ, chociaż spotkałem takie, które miały niewiele więcej od 1,5MΩ ale też pracowały bez zarzutu. Przy rezystancjach rzędu kΩ możesz ją śmiało wyrzucić.

    0
  • #5 11 Sty 2005 14:04
    BearBrother
    Poziom 10  

    no i kicha....wymieniłem grzałkę i nic, jak wywalało tak wywala :(

    Macie może jakieś sugestie co to może być?

    Pozdrawiam

    BeerBrother

    0
  • Pomocny post
    #6 11 Sty 2005 14:14
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 11 Sty 2005 14:16
    BearBrother
    Poziom 10  

    Rycho T napisał:
    Może to uszkodzony filtr p/z jest powodem zadziałania bezpieczników


    Filtr na 100% jest czysty.

    Może opisze to od początku i ułatwi troche diagnozę. Pierwszy raz pralka wyrzuciła korki mniej więcej w srodku prania, za drugim razem po paru minutach prania a teraz "od razu" (tylko sie przekręci pokrętło temp. i bum)


    Pozdrawiam

    BeerBrother

    0
  • #8 11 Sty 2005 14:39
    Paw_el

    Specjalista AGD

    BearBrother napisał:
    Rycho T napisał:
    Może to uszkodzony filtr p/z jest powodem zadziałania bezpieczników


    Filtr na 100% jest czysty.

    Może opisze to od początku i ułatwi troche diagnozę. Pierwszy raz pralka wyrzuciła korki mniej więcej w srodku prania, za drugim razem po paru minutach prania a teraz "od razu" (tylko się przekręci pokrętło temp. i bum)


    Pozdrawiam

    BeerBrother

    Witam.
    Czytaj dokładnie filtr p/z tzn. przeciwzakłóceniowy

    0
  • Pomocny post
    #9 11 Sty 2005 14:42
    andpod
    Poziom 11  

    Idąć od strony zasilania (wtyczki) najczęściej jest: filtr przeciwzakłóceniowy, włącznik i pozytronowa blokada dzwi pralki. Sprawdz czy sprawna jest blokada dzwi poprzez wypięcie przewodu N i zwarciu dwóch pozostałych przewodow C. Napisz jaki w pralce jest programator?

    0
  • #10 11 Sty 2005 14:45
    Paw_el

    Specjalista AGD

    Witam
    W tych modelach były tylko 790

    0
  • #11 11 Sty 2005 14:50
    BearBrother
    Poziom 10  

    Cytat:
    filtr p/z tzn. przeciwzakłóceniowy [/b]


    To ta cewka (kondensator) na dole pralki?

    Pozdro.

    Be(a)erBrother

    0
  • #12 11 Sty 2005 14:53
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 11 Sty 2005 14:53
    BearBrother
    Poziom 10  

    andpod napisał:
    Napisz jaki w pralce jest programator?


    nie mam pojęcia, jak to sprawdzić?

    Pozdro.

    Be(a)erBrother

    0
  • #14 11 Sty 2005 15:04
    andpod
    Poziom 11  

    Lampka sygnalizacyjna świeci, to znaczy ze elektrowazory, blokada dzwi i hydrostat jest sprawny. Natomiast gdy przekręcasz regulator temperatury
    to wywala bezpiecznik, ponieważ masz uszkodzoną grzałkę 800W lub 1200W lub przekaznik blokady programatora.
    1. Wypnij przewody z grzałek - sprawdz - ok - to wymien grzałke.
    2. Wypnij przekaznik blokują programator - jest na programatorze i przeważnie ma białe przewody - mało prawdopodobne jest jego uszkodzenie

    SPRAWDZ GRZALKI - 99% uszkodzone

    0
  • #15 11 Sty 2005 15:10
    PS 663S BIO
    Poziom 31  

    Cytat:
    andpod napisał:
    Napisz jaki w pralce jest programator?


    nie mam pojęcia, jak to sprawdzić?

    Pozdro.

    Be(a)erBrother

    w tej pralce jest na 100% 790A

    Dodano po 2 [minuty]:

    andpod napisał:
    Lampka sygnalizacyjna świeci, to znaczy ze elektrowazory, blokada dzwi i hydrostat jest sprawny. Natomiast gdy przekręcasz regulator temperatury
    to wywala bezpiecznik, ponieważ masz uszkodzoną grzałkę 800W lub 1200W lub przekaznik blokady programatora.
    1. Wypnij przewody z grzałek - sprawdz - ok - to wymien grzałke.
    2. Wypnij przekaznik blokują programator - jest na programatorze i przeważnie ma białe przewody - mało prawdopodobne jest jego uszkodzenie

    SPRAWDZ GRZALKI - 99% uszkodzone

    przecież napisał że wymienił grzałkę i nic, a w tej pralce regulator temperatury pełni rolę wyłącznika głównego, czyli przy przekręcaniu znaczy przy włączaniu pralki :)

    0
  • #16 11 Sty 2005 15:14
    andpod
    Poziom 11  

    czy nie pomyliłeś przewodów - podłączonych do grzałek
    1. wspolny ma przychodzić z regulatora
    2. kolejny z programatora do grzałki 1200W
    3. ostatni z wyłącznika "Wył. grzanie" do grzałki 800W

    wystarczy ze wspolny nie jest na swoim miejsciu - to zaączając grzalki regulatorem - robimy zwarcie.

    1
  • #17 11 Sty 2005 20:09
    BearBrother
    Poziom 10  

    andpod napisał:
    czy nie pomyliłeś przewodów - podłączonych do grzałek


    w załączniku jest zdjęcie grzałki (starej), patrząc od góry podłączyłem następująco:
    1. niebieski
    2. biało-zielony
    3. Masa (zielono-żółty)
    4. Faza (brąz)

    wydaje mi się, że w porządku?

    Pozdro.

    Be(a)erBrother

    0
  • #18 11 Sty 2005 20:16
    BearBrother
    Poziom 10  

    Udało się!!!

    Opiszę dla "potomnych" jeszcze raz mój problem.

    Pralka: Polar PDF 385
    Problem: Pralka wyrzuca korki od razu po jej włączeniu pokrętłem temp.
    Przyczyna: Zepsuta blokada drzwi.

    Chciałem serdecznie Wszystkim podziękować za pomoc i zainteresowanie się moim problemem.
    Specjalne podziękowania dla Kolegi andpod, który zamieścił kawałek schematu wraz z opisem sprawdzenia owej blokady.

    Pozdrawiam!

    BeerBrother - Bear ;)

    0