Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik klatkowy na 24V. Czy silnik trójfazowy można przewinąć?

j23xyz 11 Sty 2005 08:21 5678 12
  • #1 11 Sty 2005 08:21
    j23xyz
    Poziom 12  

    Czy silnik klatkowy standardowy trójfazowy na 380V można przewinąć na niskie napięcie np 24V? Oczywiście tak, żeby zachować moc i obroty. Ile może kosztować taka usługa w firmie, która przewija silniki?
    Dotyczy to silnika 3kW i prędkości ok. 2800 obr/min.

    0 12
  • #2 11 Sty 2005 14:23
    jaruśjaruś
    Poziom 18  

    Obawiam się ,że nie można przewiną takiego silnika ze względu na prąd jaki musiałby płynąć w uzwojeniu tj. ok. 50 - 60A, a z powodu grubości drutu nawojowego wątpię czy wejdzie on w żłobki stojana. Proponuję zapytać w dowolnym warsztacie , który wykonuje przezwajania silników.
    Pozdrawiam

    0
  • #3 11 Sty 2005 16:59
    Michczar
    Poziom 20  

    na tym stajanie raczej niewykonalne

    0
  • #4 14 Sty 2005 12:12
    jaruśjaruś
    Poziom 18  

    Pytanie po co i na jakie warunki pracy ta przeróbka?

    0
  • #5 14 Sty 2005 17:55
    j23xyz
    Poziom 12  

    Silnik na 24V jest potrzebny do zasilania napedu sztaplarki z baterii akumulatorow. Silnik klatkowy jest tani i bardziej niezawodny od silnika pradu stalego wiec rozwazam zastosowanie takiego silnika.
    Oczywiscie bedzie falownik specjalnie zaprojektowany w tym celu. Pytanie jest takie czy przez inne polaczenie zwojow w stojanie silnika da sie uzyskac takie napiecie przy zachowaniu mocy i predkosci. Chodzi o to by wykorzystac typowy silnik klatkowy ze zmienionymi uzwojeniami bez potrzeby zmiany blach stojana. Uwazam ze uzwojenia nie maja byc w zadnym razie nawijane grubym drutem tylko cienkimi drutami laczonymi rownolegle.
    Z tego co wiem to w niektorych nowych sztaplarkach silniki klatkowe sa stosowane przy napiecieu baterii zarowno 80V jak i 24V.

    0
  • #6 14 Sty 2005 21:29
    Mieczysław
    Poziom 21  

    Słuchaj Kolego, nie wiem jak byś kombinował, to i tak praw fizyki nie oszukasz. Jeżeli chcesz zasilać silnik napięciem 24 volt - niższym ponad 16 razy od napięcia pracy silnika, to jest oczywiste,że przekrój drutu uzwojenia stojana musi wzrosnąc 16 razy aby mógł przewodzić takie prądy,aby moc była zachowana.

    0
  • Pomocny post
    #7 14 Sty 2005 23:11
    ratajroman
    Poziom 14  

    Witam
    Wykonanie takiego silnika jest możliwe.
    Sam montuję silniki 28V 6 lub 12kW.
    Uzwojenie nawijane jest jak klasyczne 3 fazowe tylko mniej zwoi i siedmioma lub czternastoma przewodami naraz .
    Dodam tylko że dla 6 kW prąd znamionowy to 174A a dla 12 kW 348 A.
    Jak znajdę wzory na przeliczanie to podeślę.
    Pozdrawiam.

    0
  • #8 15 Sty 2005 08:10
    j23xyz
    Poziom 12  

    Mój silnik ma mieć 24V przy połączeniu w trójkąt czyli napięcie obnizy się 220/24=9 razy.

    Znalazłem częściową odpowiedź w katalogu Tamelu. Są w ich ofercie na zamówienie silniki na bardzo niskie napięcie 24V lub 27V. Dzwoniłem i dowiedziłąem się że chyba każdy z silników które produkują można zamówić na dowolne napięcie, trzeba tylko to podac w zamówieniu. Cena silnika rośnie tylko o parę procent. Pytałem się o taki silnik jaki mnie interesuje (3kW) cena wynosi około 500zł.

    Ratajroman
    Jeśli możesz to zamieść dane do przezwojenia silnika tak jak to wcześniej pisałeś. Standardowy silnik 3kW to juz mam.
    A czy mógłbyś napisać do jakich zastosowań przeznaczone są te silniki na 28V?

    Pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #9 15 Sty 2005 14:41
    ratajroman
    Poziom 14  

    Witam
    Silnik 6kW napęd wózka widłowego, 12kW napęd pompy hydraulicznej.

    0
  • #11 15 Lut 2006 16:22
    j23xyz
    Poziom 12  

    Gdzie mógłbym kupić takie silniki o jakich pisze ratajroman? Czyli asynchroniczne klatkowe na 28V. Domyślam się, że są one produkowane dla jakiejś jednej firmy produkującej wózki widłowe. W jakich wózkach są silniki asynchroniczne klatkowe?

    0
  • #12 05 Kwi 2006 23:14
    rudzik6
    Poziom 14  

    Witam,

    dołaczę się do pytania, są przecież chyba też falowniki do tych niskonapięciowych silników...powiedz cos o nich proszę.

    Wiesiek

    0
  • #13 06 Kwi 2006 00:38
    ratajroman
    Poziom 14  

    Silniki SG 112 M4 PD (6kW) i SG 112 M4 PE (12kW) są produkowane dla producenta wózków widłowych JUNGENcośtam w Czechach.
    W Tamelu robimy zespoły stojana (uzwojony pakiet + kadłub) i odlew wirnika (taki sam jak dla silnika 400V) .Wałek do wirnika robi sam klient (stal ulepszana , łożyska z czujnikiem obrotów, tarcze ).
    Cewki pakietu nawijane są sześcioma lub dwunastoma drutami 0,95mm ok 6 zwoi (ale dokładnie nie pamiętam bo robiłem prz nich 3 lata temu). Blachy są od SG112-M4 PD lub PE. Końce cewek wyprowadzone bez łączenia na czole uzwojenia i zakończone kabeloczkiem .Na kostce zaciskowej 3xM8 łączy się w trójkąt (po dwa końce na jeden zacisk).
    Dane do przezwojenie można obliczyć wg wzoru podanego parę postów wyżej.
    Na stronie www.tamel.pl jest aktualna oferta i katalog wyrobów.
    Odnośnie falowników to nie mam rozeznania bo ich nie montujemy.
    Za to po magazynie hula 2 takie wózki (ciche i nie narowiste jak te stare z silnikami na pąd stały).

    1
  Szukaj w 5mln produktów