Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kosiarka spalinowa firmy NAC pluje olejem przez filtr i traci moc

madox91 21 Maj 2012 10:04 24595 8
  • #1 21 Maj 2012 10:04
    madox91
    Poziom 7  

    Witam.
    Jestem posiadaczem kosiarki spalinowej firmy NAC . Mam ją 6-ty sezon i jak do tej pory spisywała się dobrze. Problem pojawił się gdy kosiarka zaczęła wyrzucać olej przez filtr, do tego traciła moc i nie dało się nią kosić, bo po chwili koszenia gasła.
    Dałem ją do serwisu jednak serwisant nie zrobił tej wady tylko powymieniał świecę,przeczyścił gaźnik,wymienił filtr, olej.
    Gdy podjechałem do serwisu po raz drugi i powiedziałem o tym, że problem nadal się pojawia powiedział jak sprawa wygląda i że to mogą być pierścienie, ewentualnie cylinder i że naprawa tego będzie kosztowna.
    Postanowiłem kupić nową kosiarkę, firmy Briggs Stratton, bo trawa na placu była coraz wyższa i należało coś z tym zrobić. Niestety z kosiarki firmy NAC byłem bardziej zadowolony, m.in. mniej paliła, miała większą moc i dokładniej kosiła.
    Dlatego chciałbym podjąć się sam osobiście naprawy tej kosiarki, ale nie wiem czy mi się będzie to opłacało. Wiem, że pierścienie do tej kosiarki nie są drogie, bo kosztują ok. 70zł. Ale nie mam pewności czy to mogą być same tylko pierścienie :?: :cry:
    Ale jeśli to faktycznie same pierścienie to prosiłbym o instrukcję lub poradę naprawy silnika NAC włącznie z rozebraniem go bo ja w tej kwestii jestem praktycznie zielony, i jak wyglądają wadliwe pierścienie?
    ;-)

    -1 8
  • #2 21 Maj 2012 12:27
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 23 Maj 2012 19:12
    madox91
    Poziom 7  

    Witam ponownie,
    jednak podjąłem się rozebrania swojej kosiarki.
    Dlatego proszę o pomoc w udzieleniu podpowiedzi, jak dotrzeć do pierścieni tłoka.
    Wiele części zostało wyremontowanych więc nie chce się cofać w zamierzeniach.
    Pojawił sie pierwszy problem otóż ściągnąłem nóż, odkręciłem śruby mocujące, nie wiem jak to nazwać (miskę olejową) i mocuję się z odłączeniem tej pokrywy (miski olejowej) od tej śruby (tudzież drążka, wału) do którego jest umocowany nóż.
    mam problemy ze ściągnięciem tej części i chce to zrobić tak aby czegoś nie uszkodzić. Proszę o wskazówki jak to zrobić. Poniżej zamieszczam zdjęcie:
    Kosiarka spalinowa firmy NAC pluje olejem przez filtr i traci moc Kosiarka spalinowa firmy NAC pluje olejem przez filtr i traci moc

    3
  • #4 23 Maj 2012 19:33
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 23 Maj 2012 21:14
    madox91
    Poziom 7  

    Dzięki, jutro z rana wyczyszczę wał i zobaczymy czy pójdzie . Faktycznie wał jest mocno zabrudzony. Oczywiście dam znać co i jak :)

    Wał przeczyszczony i rzeczywiście zsunął się z misy jak po maśle.
    Wreszcie dotarłem do tłoka i pierścieni.
    Poniżej zamieszczam zdjęcia robione komórką dlatego ich jakość może być niezadowalająca. W związku z czym będę opisywał co zauważyłem.
    Na tym zdjęciu jest sporo czarnego nagaru na tłoku i od razu rodzi sie pytanie czy ten nagar trzeba wyczyścić?
    Kosiarka spalinowa firmy NAC pluje olejem przez filtr i traci moc
    Tłok i pierścienie (tutaj nie widać) wystaja poza obrys tłoka i są bardzo luźne
    Kosiarka spalinowa firmy NAC pluje olejem przez filtr i traci moc
    Ten rowek w który wchodzi pierścień jest brązowy, jakby zapieczony. Pozostałe dwa rowki są ok.
    Kosiarka spalinowa firmy NAC pluje olejem przez filtr i traci moc
    Pierścienie tłoka
    Kosiarka spalinowa firmy NAC pluje olejem przez filtr i traci moc
    Cylinder wygląda na ok.Jak należy sprawdzić cylinder czy jest on wadliwy?
    Kosiarka spalinowa firmy NAC pluje olejem przez filtr i traci moc




    Znowu widać gruba warstwę czarnego nagaru
    Kosiarka spalinowa firmy NAC pluje olejem przez filtr i traci moc
    Wał i jego elementy ale nie mam pojęcia jak się sprawdza prostość wału.
    Kosiarka spalinowa firmy NAC pluje olejem przez filtr i traci moc
    Poza tym w pokrywie silnika, nie wiem czy to już tam było od nowości znalazłem dwie odłączone części, prawdopodobnie od jednego z tych żółtych kół zębatych.
    Żółty czopek, który pływał sobie w silniku.
    Kosiarka spalinowa firmy NAC pluje olejem przez filtr i traci moc
    i taki czarny metalowy element
    Kosiarka spalinowa firmy NAC pluje olejem przez filtr i traci moc
    Tutaj pokazuję, w którym miejscu prawdopodobnie te elementy powinny być.
    jeśli się mylę proszę mnie poprawić. Ta czarna metalowa rzecz dokładnie pasuje do tego miejsca jako ,że na tym żółtym kole zębatym naprzeciwko znajduje się dokładnie ten sam czarny element. Brakuje tylko 2, 3 centymetrowego kawałka bolca, którego będę musiał pewnie dopasować. Chyba, że te elementy nie są tak bardzo ważne w mechaniźmie kosiarki.
    Kosiarka spalinowa firmy NAC pluje olejem przez filtr i traci moc
    Uszkodzona została również uszczelka kiedy się mocowałem z misą, została przerwana.
    Przedstawiłem zdjęcia i opis.
    Teraz mam prośbę o Wasze sugestie i podpowiedzi.
    Mam również pytanie jak sprawdzić i czy wymieniać mam pierścienie, jak sprawdzić prawidłowość cylindra i wała?
    Proszę o odpowiedzi na moje pytania ponieważ wykonałem już dużo pracy z silnikiem, rozebrałem go na części. Czy sama wymiana pierścieni wystarczy?
    Rychu, jesli nikt nie może to ty mi udziel odpowiedzi

    -1
  • #6 24 Kwi 2013 22:32
    kaz12
    Poziom 1  

    witam cię, ciężko jest określić stopień zużycia elementów, po tym opisie, pierścienie po demontażu można sprawdzić wkładając je do cylindra i zobaczysz czy schodzą sie do siebie czy w miejscu połączenia jest przerwa jezeli nie zejdą sie to zn że są zużyte, cylinder natomiast zobaczysz czy posiada próg wytarcia w miejscu pracy pierścieni, ten żółty element to część regulatora odśrodkowego obrotów silnika składa się z kilku elementów podczas obrotów wału trzpień się wysuwa i naciska na dźwignie która na zewnątrz połączona jest z przepustnicą gaźnika, części pewnie są dostępne możesz odwiedzić stronę http://www.nac.com.pl/ tam w zakładce serwis masz kontakt serwisu i opisy techniczne myślę że bez problemu uzyskasz szczegółowy rys techniczny i kilka fachowych odpowiedzi pozdrawiam kaz12

    1
  • #7 25 Kwi 2013 10:51
    tecpart
    Poziom 1  

    Witam, jestem pracownikiem firmy NAC i z przyjemnością pomogę Panu w rozwiązaniu problemu. Silniki te posiadają tuleję żeliwną więc nie będzie większego problemu z cylindrem. Wystarczy wymienić pierścienie i ewentualnie tłok, oraz sprawdzić stan głowicy i silnik powinien dalej funkcjonować.

    0
  • #8 25 Kwi 2013 16:39
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 08 Cze 2018 11:45
    bohun3
    Poziom 9  

    Witam, mam pytanie z jakim momentem dokręcać śruby w takim silniku podczas składania ?

    1
  Szukaj w 5mln produktów