Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Transit 2.2 TDCI 2008r. Ciśnienie paliwa

gontdanielek 21 Maj 2012 10:13 18790 8
  • #1 21 Maj 2012 10:13
    gontdanielek
    Poziom 10  

    Witam. Mam forda transita z objawem nierównej pracy silnika na wolnych obrotach , sprawdziłem testerem parametry ciśnienia paliwa, gdy silnik chodzi nierówno, ciśnienie skacze ok 15 do 27 Mpa, nieraz zgaśnie, jak silnik pracuje równo ciśnienie wynosi ok 22-23 Mpa, pokazuje tez błąd P2265 czujnik wykrywania wody w paliwie, filtr paliwa był zmieniany. Nawet nie wiem gdzie jest ten czujnik. bo przy filtrze go niema. Silnik faluje bardziej jak jest zimny, gdzy się nagrzeje falowanie troche maleje, pompa paliwa jest firmy denso, czy to może być uszkodzony zawór regulacji ciśnienia, czy pompa jesy mechanicznie uszkodzona.

  • #2 21 Maj 2012 11:45
    460990
    Usunięty  
  • #3 21 Maj 2012 12:26
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    Ja mam co prawda tdci/Delphi, ale pojawiająca się woda w paliwie raz na kilka miesięcy wyraźnie zmniejsza stabilność wolnych obrotów. Silnik poszarpuje i schodzi na wolniejsze obroty.
    Praktycznie prawie od razu pomaga wlanie do zbiornika markowego preparatu wiążącego wodę w paliwie - np STP, Doben, Sonax i inne.
    Ja używałem STP. Mało kosztuje, warto spróbować, pierwszy raz też byłem nastawiony na nie - ale pomogło...

    Błąd błędem, ale jest lampka na desce ostrzegająca o wodzie w paliwie. Powinna się zapalić przy włączeniu stacyjki na ok. 2 sek podczas samotestu jeżeli nie ma wody, lub palić się ciągle jeżeli jest woda - czy tak jest? Jeżeli w ogóle się nie zapala, to znaczy, że jest uszkodzona. Wtedy pozostaje jako informacja błąd z testera...
    Czujnik wody w paliwie jest wkręcany w filtr od spodu - trzeba odłączyć przewody, odkręcić czujnik ze dwa obroty i nieco spuścić paliwa. Dobrze jest nasadzić na króciec czujnika rurkę i spuścić paliwo do naczynia - wtedy sprawdzisz czy rzeczywiście jest w nim woda...

  • #4 21 Maj 2012 21:05
    gontdanielek
    Poziom 10  

    W filtrze paliwa nie ma czujnika , tak więc nie wiem czemu ten błąd wyskakuje, być może ten błąd jest nie istotny, ale i tak sprawdze co jest w zbiorniku, a pompę i wtryski dam do sprawdzenia.

  • #5 29 Maj 2012 22:15
    gontdanielek
    Poziom 10  

    Usterka naprawiona, przyczyną falowania cisnienia paliwa, okazał się regulator ciśnienia na pompie, został wymieniony, została przeprowadzona adaptacja pompy, i jest ok.

  • #6 30 Maj 2012 09:10
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    gontdanielek napisał:
    okazał się regulator ciśnienia na pompie, został wymieniony,
    Ile kosztuje taki zawór do Denso? I gdzie kupowałeś?

  • #7 01 Cze 2012 21:42
    gontdanielek
    Poziom 10  

    Kupiłem w serwisie diesla , ale widziałem taki na allegro za 400 zł, taniej już sie nie kupi.

  • #8 03 Cze 2012 15:48
    Rafał G
    Poziom 12  

    Błąd wody w paliwie to błąd programowy bo w tym samochodzie jest to wyliczane. Po reprogramingu PCM błąd już się nie pojawia.

  • #9 03 Cze 2012 17:51
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    Rafał G napisał:
    Błąd wody w paliwie to błąd programowy bo w tym samochodzie jest to wyliczane.
    Niezależnie od tego są modele z zamontowanym czujnikiem obecności wody w filtrze. Poniżej opis spuszczania wody z filtra w modelu 2006-> .

    Ford Transit 2.2 TDCI 2008r. Ciśnienie paliwa

    Starsze modele (2,5D) też raz miały, a raz nie...

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo