Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Clio II 1,2 16V -dławi się oraz wartości luzów zaworowych

21 May 2012 14:17 19475 10
  • Level 9  
    Witam,

    użytkuję od jakiegoś czasu Renię z 2003 roku,auto jest zgazowane.Problem jaki był w tym aucie od początku,to taki,że auto przy ruszaniu ma dziurę w obrotach,trzeba jej dołożyć więcej gazu,ale też np. prze przeredukowaniu z 3 na 2,łapie takiego doła i szarpie.
    Te objawy w większym stopniu występują na benzynie,na LPG jest jakby lepiej.Dodatkowo na wyższych obrotach,słychać przy przyspieszaniu,że auto jakby się dławiło,taka wewnętrzna walka,co prawda przyspiesza,ale słychać że coś jest nie tak.To akurat na gazie nie występuje.
    Wymieniany był czujnik położenia wału,ale to nie pomogło.
    Dodatkowo teraz się dowiedziałem,że luzy reguluje się tutaj ręcznie,z rozmowy z właścicielem auta,wychodzi że było to robione jakieś 70 tys. temu,wydawało się jej,że to wystarczy ...
    Jakie są w tym aucie wartości luzów 0,1 ssące i 0.2 wydechy?
    Czy złe luzy na zaworach moga powodować powyższe mankamenty pracy silnika?
    pozdrawiam
    Michał
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.30] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Ssący 0.30, wydech 0.40.
  • Level 9  
    Dziękuję bardzo.
  • Level 9  
    Witam,

    przepraszam,że dalej męczę,ale jak to w Renówkach wszystko jest inaczej.Dzisiaj jeden z mechaników odpalił program Automotive Data (czy jakoś tak) i tam nie podano wogóle wartości luzów zaworowych dla tego modelu silnika,z kolej znalazłem manuala dla d7f w którym podane jest 0,05 i 015 https://docs.google.com/file/d/0BydJy3jXJAH6ODE0NDU0YzgtYmI1Yi00OGE4LTg0ZTgtOGUxN2I3Y2Y3NWY0/edit?hl=pl&authkey=CIPM6SE&pli=1)
    strona 51

    z kolei tutaj piszą o 0,1 i 0,2.
    http://www.klubclio.pl/viewtopic.php?f=10&t=15738

    Ciekaw po prostu jestem z czego wynikają te rozbieżności ?

    pozdrawiam
    Michał
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Podałem Ci jakie mają być, tak więc skoro się nie stosujesz to po co pytasz? Skoro moje rady masz w nosie?

    "Wałek rozrządu z rowkiem.
    Ten wałek rozrządu można rozpoznać po rowku
    znajdującym się między krzywkami (A2) i (E2).
    Wykonać ponownie czynności przewidziane w metodzie
    regulacji zaworów określonej powyżej, przy
    wykorzystaniu następujących wartości regulacji:
    - luz regulacyjny zaworu dolotowego: 0,25 do 0,32
    mm,
    - luz regulacyjny zaworu wylotowego: 0,35 do 0,42
    mm,"
  • Level 9  
    nie mam w nosie,po prostu jestem dociekliwy,właśnie ściągnąłem "sam naprawiam clio II" i tam też jest zapisane: 0,05-0,12 i 0,15-0,22.moje pytanie brzmi,z czego to wynika,bo może ma być tak jak mówisz,ale jakie jest tego źródło.
    nie traktuj tego prosze jak polemikę,bo nie chcę Cie urazić,a jedynie być 100% pewnym,że tak trzeba zrobić.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    0.10 - 0.17
    0.20 - 0.27

    Te wartości na gazie się nie sprawdzają, stosuj 30 40 i będzie dobrze.
  • Level 9  
    Ok. i to do mnie przemawia,że na LPG można dać więcej,bo wynika to z praktyki.
  • Level 20  
    Mam pytanie.Od razu zaznaczam że nie moje auto a potrzeba pomocy koleżeńskiej.
    Renault Clio 1.2 16V brak cechy do wymiany rozrządu na pokrywie zaworów (tej strzałki) na co się kierować. Prawdopodobnie jest przestawiony o 1 ząb na kole wałka do przodu. Właściciel zauważył tylko że powyżej 4500 obr/min i tylko pod obciążeniem słychać gwizdanie w silniku/okolicach jak to określił podobne do fiata 125 jak dostał po garach.
    Poradźcie.
  • User removed account