Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zamarzający zawór rozprężny klimatyzacji w autobusie Setra HD 215 rok 1989

setrahd215 21 May 2012 16:07 9391 9
  • #1
    setrahd215
    Level 2  
    Mam problem wymieniłem układ R 12 na R 134a....klima dalej nie działa zawór rozprężny zamarza ja nie mogę go zlokalizować i ogólnie jest dupa czy ktoś może mi pomoc ??

    Dodano po 17 [minuty]:

    plisssssss
  • Helpful post
    #2
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    Po napełnieniu klimatyzacji, urządzenie napełniające pokazuje ciśnienie w 2 obwodach (strona niska i wysoka), jaka jest różnica ciśnień? I jakie są?
    Może osuszacz nie puszcza? Podejrzewam że przewody, osuszacz i zawór rozprężny zostały. (wymienione) dostosowane do nowego czynnika!
  • #3
    setrahd215
    Level 2  
    Jedynie zawór nie był wymieniony bo powiem szczerze ,że mam problem w ogóle go zlokalizować...nie wiem gdzie on jest i jak się dostać do niego... a drugim problemem będzie to,że nie wiem jaki typ zaworu ma być .... z góry dziękuje za pomoc bo walcze z tym dość długo już
  • Helpful post
    #4
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    Zawór rozprężny ;p
    Sprężarka spręża gaz a w parowniku rozpręża się. Czyli powinien być tuż przed parownikiem albo jako zawór zewnętrzny albo wewnątrz przewodu albo jako oddzielny blok z regulacją temperatury.
    http://bc-buscomfort.de/index_html_files/Teilekatalog2011.pdf
    strona 7

    W plikach S1 i S2 przykład rozwiązań w autobusach "Kassbrohrer".
    Zawór z regulatorem przed każdym parownikiem.
    Konwersja na system 134 jest bardzo wyboista.
  • #5
    setrahd215
    Level 2  
    Dzięki wielkie za pomoc... musze powiedziec,że masz obszerną wiedze na ten temat :)bo ciężko znaleźć kogoś kto zna się na setrach :) aktualnie auto jest na wyjeździe więc nie miałem okazji działać dalej....a mam pytanko jeszcze... Czy jakbym ten czynnik R 12 wymienił na 413 to czy będzie trzeba wymieć zawór rozprężny i całą reszte.
  • #6
    kwantor
    Level 38  
    Zamienniki pracują przeważnie na wyższych ciśnieniach skraplania (R12 był czynnikiem "miękkim) i bardzo dobrym..)- nie wykluczone, że skraplacze mogą w sytuacjach krytycznych nie wyrabiać. (czasem autobus jest w kraju, gdzie jest 40 st w cieniu)
    Takie czynniki napełnia się ilością ok 10% mniej. Wymagana może być drobna korekcja zaworów rozprężnych, w autobusach takie powinny być.
    Stare węże po R12, wszelkie oringi, polecą w oczach, bo nie są przystosowane do tak agresywnych czynników i olei.
    Wszystkie te doświadczenia zaliczyłem przy zamienniku r 409A.
    Co do zamarzania zaworów, to jest sprawa wilgoci w układzie, należy wymienić dechydratyzatory (filtry) i układ dokładnie wysuszyć.
    Reasumując, jest to faktycznie droga wyboista.
  • #7
    setrahd215
    Level 2  
    Zamarzający zawór rozprężny klimatyzacji w autobusie Setra HD 215 rok 1989 Zamarzający zawór rozprężny klimatyzacji w autobusie Setra HD 215 rok 1989 Zamarzający zawór rozprężny klimatyzacji w autobusie Setra HD 215 rok 1989 Zamarzający zawór rozprężny klimatyzacji w autobusie Setra HD 215 rok 1989

    Witam... Panowie dalej walczę z tematem, temperatury idą wysokie a ja w "lesie"....cała czas mam problem z odszukaniem zaworu rozprężnego :/ przewody w komorze silnika i przy kompresorze oszronione ... zaworu nie ma a już sprawdzałem miejsce w których byc powinien :/ dodaje zdjęcia może ktoś będzie mnie potrafił nakierować jeszcze....liczę na pomoc bo ludzie mnie zabiją podczas wyjazdu ;)
  • #8
    Cowboy zagrabie
    Level 31  
    Nie jestem specjalistą , ale lalonicznie zapytam czy wytworzone zimno jest prawidlowo odbierane? Chodzi o prawidłowy przeciąg na parowniku, otwarcie klap, działanie wiatraków, kierunek ich obrotów oraz drożność lamelek parownika. Następnie chyba czujnik temperatury na parowniku, powinien wyłączać agregat przy + 4*C.
    Pozdrawiam i życzę chłodku na wozie... ;)
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • Helpful post
    #10
    kwantor
    Level 38  
    Zawór rozprężny trzeba szukać przy parowaczach (tam skąd leci chłód) i jest na pewno nie jeden..
    Ciśnienie jest wysokie, bo układ chodzi na maksymalnej wydajności, sprężarka jest praktycznie podlewana czynnikiem- to nie mroźnia.
    Przyczyny mogą być różne, właśnie czujnik zaszronienia, brak obciążenia cieplnego, lub zawór, zawory rozkręcone na maksa.
    edit.
    Stary temat i powtórnie przeczytałem od początku.
    Czyli to co się dzieje, to jest normalne i tak się nie da przejść na R134. Ten gaz rozpręża się w rurach ssących, bo wydajność dysz jest za duża i inne ciśnienia- w zasadzie skończysz kompresor: płyty, lub korbowody tłoków, aż do rozzsypania się wszystkiego w mak.
    Pierwsze: wymiana zaworów rozprężnych, po 2: skraplacz może być za małej mocy (małe wymiary) . Po 3- wszystkie węże do wymiany i olej w kompresorze.
    Wybacz, ale nie poradzisz sobie sam, to musi ktoś, co zna temat i czuje go doskonale.