Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

problem z instalacją gazową-brzęczący przekaźnik

11 Sty 2005 13:27 3370 7
  • Poziom 17  
    Już ponad rok mam w aucie (Audi 80 B3, 89r. benz. 1,8) zainstalowaną instalację gazową firmy LECHO. Wczoraj zapalając auto (przełącznik WR na pozycji II - praca automatyczna) a potem zwiększając obroty, tak aby nastąpiło samoczynne przełączenie na gaz, przekaźnik w przełączniku WR wzbudził się (kilkanaście razy na sekundę przełączał styki-brzęczał), dodatkowo migały szybko diody: czerwona i żółta. Ponowne zapalenie auta (jeśli było to na pozycji 0-to zaraz po zapaleniu) nic nie pomogło (auto dalej chodziło na benzynie i brzęczał przekaźnik). Wymieniłem bezpiecznik 7,5A -ale ciągle nic.
    W końcu przyjrzałem się temu przełącznikowi WR- pomiary nie wskazywały na uszkodzenie elektroniki (został sprawdzony też pod kątem zimnych lutów, zwarć, pęknięć). Dziś rano ponownie go wpiąłem do samochodu, poruszałem też kablami (każdą wtyczkę wyciągałem i ponownie wkładałem do gniazda) w instalacji w silniku. Po odpaleniu -znowu to samo :( Wcześniej (parę tygodni temu) podczas przełączania na gaz przez ułamek sekundy przekaźnik buczał, ale zaraz było cacy.

    Nie wiem już co mam robić-proszę o sugestie.
  • Relpol
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Witam
    Jeżeli brzęczy to sprawdziłbym na Twoim miejscu połączenia z masą. Powinno pomóc.
  • Relpol
  • Poziom 17  
    Witam,

    Jeszcze w ten sam dzień wylałem nagar (powiedzieli, że (chyba to w reduktorze) co kilka tysięcy (3 tys.?) należy wylać zbierający się olej-potem dwa razy myłem ręce i dalej śmierdziały, uff). Za około dwie godziny (po chwilowej jeździe na benzynie) spróbowałem przełączyć na gaz (zaraz po wylaniu nagaru usterka dalej była) i od tej pory auto ani razu mnie nie zawiodło. Działa do dziś - bezproblemowo się przełącza teraz na gaz. Na razie nie będę sprawdzał masy jak zasugerowałeś VIVERO79 –gdy coś się znowu stanie podobnego to wtedy pomyślę.
  • Poziom 17  
    dwa dni temu znowu zaczęło brzeczyć... wylałem nagar..ale nie pomogło :(
    nie miałem czasu na naprawę instalacji więc pojechałem do mechanika. zrobił na poczekaniu z piątkę :)
    VIVERO79 miałeś rację (i za to przydzielam punkty) to była masa (słaba). gochu (mechanik) przewód (chyba czarny) przeciął i połączył z nowym konektorem i przykręcił... auto od kopa działało :D i działa do dziś
  • Poziom 17  
    U mnie w poldq też coś podobnego się dzieje(instalacja Elpigaz).Zauwarzyłem jadnak że u mnie ma wpływ pogoda.Jak jest zimno wtedy zaczyna przełączać jak oszalały,jak jest cieplutko to nic się nie dzieje.
  • Poziom 17  
    wygląda na złą masę-sprawdź
  • Poziom 14  
    U Ciebie Bzzz niekoniecznie musi byc to samo. Masę sprawdź oczywiście. Zobacz jeszcze jak masz podpięty impuls (Prędkość obrotowa) do centralki. Jest wpięty do wzmacnaicza zapłonu czy nawinięty na przewód wysokiego napięcia. Jeżeli jest wpięty do modułu zapłonowego (szersza wtyczka, pierwszy pin z lewej) to spróbuj nawinąć parę (min. 6 zwojów) na przewód wysokiego napięcia. Mówimy oczywiście o przewodzie z centralki i nstalacji gazowej. Poza tym sprawdziłbym na twoim miejscu jeszcze przewód zasilający +12V.
  • Poziom 13  
    Dziś w Lanosie z LPG spotkałem się z identycznym objawem, tj.:
    1. Stukanie (szybkie) przekaźnika przy trybie automatycznym (II) oraz na gazie (0).
    2. Słabe świecenie diod LED przy trybach w Ad. 1.

    Problemem jest albo słaba masa, jak zaznaczył @VIVERO79 , albo zaśniedziałe gniazdo bezpiecznika 7,5A - tego jeszcze nie sprawdziłem (dopiero jutro po pracy), ale po podłączeniu WR-02 do zasilacza i symulowaniu obrotów (cykliczne podłączanie napięcia do sygnału "obrotów" - brązowy, cewka zapłonowa), przełącznik załącza przekaźnik i trzyma stabilnie. Pomocny był schemat przełącznika WR-02: http://www.lecholpg.pl/download/wr_instrukcja.pdf

    2017-04-21:
    Wyczyściłem gniazda bezpiecznika, masę przy parowniku, przy elektrozaworze i diodzie (na reduktorze), bo były wszystkie tak zaśniedziałe, że dziwię się, że to w ogóle działało. Teraz wszystko jest OK, poza jednym drobnym szkopułem... przy gwałtownym przyspieszaniu, przekaźnik mimo wszystko stuka. Co prawda nie ma spadku mocy i przełączania gaz <--> paliwo, ale jest to dość wkurzające. Jeśli ktoś miał coś podobnego i rozwiązał to, wówczas byłbym wdzięczny, jeśli by się podzielił informacją jak to pokonać :-)
    Przez chwilę podejrzewałem sygnał cewki zapłonowej, ale to by dawało znać po sobie na trybie automatycznym (II), ale niestety, gdy przełączy się na stałe na gaz (0), to niestety również to występuje.

    2017-04-22 (rano):
    Po gwałtownym przejechaniu przez przejazd kolejowy, stukanie przekaźnika daje o sobie znać, tak więc wygląda na problem łączeniowy, który uwidacznia się przy drganiach.

    2017-04:22 (popołudniu):
    Wymiana gniazda bezpiecznika rozwiązała problem w 100%. Prawdopodobnie słaby styk na okładzinach - tam nie czyściłem wcześniej, bo nie za bardzo był dostęp. Najważniejsze, że problem rozwiązany :-)