Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
flexghzflexghz
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Router TP-Link TL MR 3220 często zawiesza się

21 Maj 2012 21:10 2837 2
  • Poziom 13  
    Witam!

    Około 2 miesiące temu kupiłem router TP-Link TL MR 3220 z myślą zapewnienia dostępu do internetu poprzez sieć GSM dla moich rodziców, bo tam gdzie mieszkają nie ma innej możliwości.
    Router ten współpracuje z modemem USB Vodafone K3805-Z, do którego przyłączona jest antena.

    Mimo, że na stronie TP Link modem ten jest obsługiwany przez ten router zauważyłem, że po podłączeniu była informacja o nierozpoznanym modemie 3G.

    Zrobiłem uaktualnienie firmware do najnowszej wersji (z tego roku) i zauważyłem, że modem jest rozpoznawany.

    Wszystko działa w miarę dobrze, tzn. po włączeniu laptopa następuje szybkie połączenie z routerem po wi-fi, jednak już jest problem z automatycznym załączeniem modemu i praca w sieci GSM.
    Nauczyłem rodziców, aby połączyli się z routerem i ręcznie w zakładce STATUS "wciskali" przycisk Connect.

    Jeżeli tylko router rozpoznał modem i nastąpiło połączenie z siecią GSM, to przez cały czas połączenie to jest stabilne i szybkie.

    Teoretycznie było dobrze, choć parę razy rodzice sygnalizowali mi niemożliwość połączenia z siecią.
    Ponieważ nie potrafili mi to dokładnie wyjaśnić pojechałem do nich i stwierdziłem, że czasami jest łączność po wi-fi z routerem, jednak modem pozostaje nierozpoznany.
    W zakładce SYSTEM TOOLS wybrałem Reboot i po wykonaniu tej operacji następuje restart routera i praktycznie zawsze po tej operacji modem jest rozpoznawany.

    Ostatnio jednak ponownie rodzice powiadomili mnie, że mają problem, tzn. łączność laptopa po wi-fi jest, jednak nie można połączyć się z internetem, ani nawet routerem.
    Nie chciało mi się wierzyć, ale rzeczywiście tak było, tzn. w Win XP była informacja, że jakość jest znakomita, łączność 54Mbit/s, ale kompletnie w przeglądarkach www nie było można połączyć się z routerem, nie mówiąc już, że z siecią internetową również.

    Pomyślałem, że to może wina rodziców laptopa, jednak również mój sprzęt nie mógł się połączyć (tablet i smartfon).

    Dopiero fizyczne odłączenie zasilania routera i ponowne włączenie po kilku minutach przynosiło oczekiwany efekt.

    Od pewnego czasu rodzice zgłaszają mi ten problem, który notorycznie się pojawia.
    Powiem szczerze, że już nie mam pomysłu, co zrobić inaczej.
    Dodam tylko, że router sobie leży na podłodze strychu, gdzie jest do niego dobry dostęp powietrza.
  • flexghzflexghz
  • Poziom 43  
    Wymiana routera w serwisie albo wymiana FW na Gargoyle innej możliwości nie widzę no chyba, że zasilacz szwankuje lub port USB niewyrabiań napięciowi z tym modemem 3G.
  • Poziom 13  
    Po czasie, ale napiszę, jak to teraz działa.
    Na kilku forach doczytałem się, że ten router ma czasami problem z wydolnością zasilania. Ponoć przy wykorzystaniu modemu USB i pełnej mocy wi-fi były problemy z zasilaniem i router potrafił się wieszać lub po prostu "wariował".

    Ponieważ miałem zbędny router Linksys WRT54GL postanowiłem zrobić pewną kompilację, tzn. router TP-Link wykorzystywany jest tylko do pracy z modemem GSM po USB i ma wyłączoną sieć bezprzewodową, natomiast Linksys połączony jest kablem ethernet z TP-Link i to on służy do udostępnienia sieci po wi-fi.

    Może mało eleganckie rozwiązanie, ale generalnie się sprawdza z dobrym skutkiem.