Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SCANIA 124/420 PDE . Przedostające się paliwo do oleju

man11 21 Maj 2012 23:51 3639 7
  • #1 21 Maj 2012 23:51
    man11
    Poziom 2  

    Witam . Od jakiegoś czasu zauważyłem że rośnie poziom oleju ( około 1 litr na 1000 km ) Do układu smarowania przedostaje się olej napędowy ale nie potrafię zlokalizować miejsca usterki. Wymieniłem uszczelnienia pompowtrysków i sprawdziłem pompkę zasilającą . Jednak to nie przyniosło żadnej poprawy. Może ktoś spotkał się z podobnym problemem i mógłby mi podpowiedzieć gdzie jeszcze szukać przyczyny ?

    0 7
  • #3 22 Maj 2012 10:08
    man11
    Poziom 2  

    Silnik pracuje równo . Nie ma dymienia więc raczej nie powinny lać. Zastanawiam się czy nie poci się pompowtrysk w górnej części tłoczącej ale pompiarze twierdzą że to raczej niemożliwe ponieważ silnik pracuje normalnie.Jedynie przy uruchomieniu z rana przez kilka sekund pracuje nierówno ale za chwilkę wszystko wraca do normy

    0
  • #4 28 Maj 2012 18:32
    kwantor
    Poziom 38  

    Przyczyną,może być pompa paliwa, uszczelnienie napędu, a także uszkodzone oringi na pompowtryskach, zwłaszcza te od samej góry.

    0
  • #5 29 Maj 2012 12:00
    BanTir
    Poziom 15  

    Cytat:
    Przyczyną,może być pompa paliwa, uszczelnienie napędu, a także uszkodzone oringi na pompowtryskach, zwłaszcza te od samej góry.


    a przeczytał kolega do końca pierwszy post?

    jeżeli masz wymienione o-ringi pompowtrysków(oryginalne? dobrze złożone?), pozostanie Ci chyba wyciągnąć wtryski na stół i je sprawdzić, w razie czego wymiana samych końcówek to nie taka tragedia

    paliwo z olejem w tym silniku poza dojściem do wtrysku i przy pompce zasilającej nie ma styczności, wiec tylko gdzieś w tych miejscach może być problem

    0
  • #6 29 Maj 2012 16:45
    szaman108
    Poziom 28  

    witam Panowie a czy ktoś sprawdzał uszczelnienia cewek?Kolega man 11 wspomina o wymianie uszczelnień pompek ale czy w ten skład wchodzą tak że uszczelnienia cewek?Czy tylko oringi obsady wtrysku w głowicy?

    0
  • #7 29 Maj 2012 17:12
    kwantor
    Poziom 38  

    Jeżeli ktoś się postara, to nowy oring może ściąć przy montażu i ciekawi mnie jak ta pompa była sprawdzona. Swiadomie wymienilem ją powtórnie.
    Uszczelnienia cewek też ważne, jak podpowiada @szaman108.
    Pytania nie zadał chyba pracownik z ASO Scani.

    0
  • #8 30 Maj 2012 11:20
    man11
    Poziom 2  

    Witam .Problemem były rzeczywiście uszczelnienia dwóch cewek . Dziękuję za podpowiedź

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo