Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chłodzenie silnika Skoda Felicia 1.3

22 Maj 2012 14:35 4168 7
  • Poziom 18  
    Mam taki kłopot w Felicii 1.3 1997r benzyna + gaz.
    Mocno mi sie przegrzewał, a nie włączał mi się wentylator, więc wymieniłem włącznik wentylatora. I jest prawie to samo. Wyjąłem całkowicie termostat. W dni chłodne nie łapał wiecej jak 75st. Ale wczoraj tj dnia 21.05.2012 temp zewn ok 28st jechałem w godzinach 17-18 i łapał mi temperaturę powyżej 110stC a wentylator sie nie włączał, właczyłem więc wentylator na krótko i jechałem dalej temperatura spadła do 70-80st. Ale wentylator chodził z godzinę i zatrzymałem sie i go odłaczyłem aby silniczek w nim nie spalił się. Co tu począć może dać włącznik wentylatora od Favoritki podobno ma niższą temperature załącznia wentylatora. Ale i tak jest problem, dlaczego przy wyjętym termostacie gdzie jest duży przepływ wody osiąga temperaturę 110st i więcej (poczas jazdy).
    Wg książki wentylator powinien być załączony gdy temperatura cieczy osiagnie 94-99st, a wentylator zostanie wyłączony gdy temp cieczy spadnie do 88st. u mnie tak nie jest. Ten nowy włacznik który jest włacza sie tylko na chwilę w b. wysokiej temp i zaraz się wyłącza. Kupie chyba ten od Favoritki ma chyba nizsze temperatury załączania.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 43  
    Chłodnica cała gorąca jak się zagrzeje ?
  • Poziom 12  
    Po pierwsze włóż termostat nie wiem akurat jak jest w felicij ale część samochodów ma termostat który przy zimnym silniku ma obieg cieczy na silnik a przy zgrzanym silniku zamyka obieg silnika i puszcza obieg na chłodnice.
    Rozumiem ze włącznik termiczny wentylatora wymieniłeś?
    Jak nagrzejesz auto weź probówkę 12V i sprawdź czy się włączył czujnik, jeśli tak zewrzyj obwód czujnika czy się włączy wentylator i daj znać.

    A na razie proponowałbym zanim nie zdiagnozujemy problemu zamontować przekaźnik plus włącznik w kabinie i ręcznie włączać/włączać wentylator żeby nie przegrzewać silnika.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 18  
    Dziś wymieniłem włącznik wentylatora, kupiłem od Favoritki jak wczesniej miałem zamiar. Jest napisane na nim 88/83stC nie wiem co ma to oznaczać.
    (Termostatu nie wkładałem) odpaliłem silnik i patrzyłem kiedy się włączy wentylator otóż włącza się dopiero gdy wskazówka termometru przekroczy 110stC.
    Czy to jest prawidłowe ?, zdaje sobie sprawę że gdzie indziej jest pomiar temperatury płynu (przy termostacie przy silniku); a gdzie indziej jest włącznik wentylatora (na dole chłodnicy).
  • Moderator Samochody
    88/83 - załącza przy 88, a wyłącza przy 83, jak na dzisiejsze standardy to bardzo niskie temperatury. Albo wskaźnik źle Ci pokazuje albo masz zapowietrzony układ chłodzenia albo słaby obieg płynu przez chłodnicę.

    Zazwyczaj prawidłowa temperatura płynu to 88-92*C.
  • Poziom 18  
    Objawiło się, że ubyło mi 2 litry wody a przybyło oleju !!!!
    Olej jest jak szara maź, czyli uszczelka pod głowicą do wymiany.
    Spróbuje sam się za tą wymianę zabrać, jak myślicie poradzę sobie i jak sprawdzić czy głowica bedzię wymagała szlifu ?
  • Poziom 17  
    Pewnie uszczelka pod głowicą.Twój opis usterki to wypisz wymaluj mój koszmar z przed 15 lat w Polonezie 1500.
  • Poziom 18  
    Uszczelka została wymieniona, była w fatalnym stanie "trójkąty" pomiędzy otworami na cylindry wyglądały tak poodrywane spuchnięte rozwarstwione jak stara zgnita blacha. Głowicę oddałem do planowania na wszelki wypadek, zostało zeszlifowane 0,2mm. Złożyłem, włożyłem termostat i na razie jest ok.