Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra B 1,6 i wolne obroty.

VIVERO79 11 Sty 2005 15:20 8308 9
  • #1 11 Sty 2005 15:20
    VIVERO79
    Poziom 14  

    Mam problem z autkiem jak w temacie. Objawia się to niestabilnymi obrotami w granicach 400-3000. Problem jest taki sam na gazie jak i na benzynie. Sprawdziłem jak do tej pory układ dolotowy (szczelny), wszelkie rurki z podciśnieniami trzymają się na miejscach. Mam pytanie do szanownego grona czy może być to silniczek wolnych obrotów ?
    Dodam jeszcze że czujnik temperatury jet sprawny. Sprawdzone wszystko było przez podpięcie KTS. W sumie test jest dosyć enigmatyczny i nie dał bezpośredniej odpowiedzi.
    Problem nie występuje ciągle ale zdarza się co raz częściej.

    0 9
  • #2 11 Sty 2005 15:35
    robell28
    Poziom 11  

    na poczatek sonde lambda sprawdz lepiej gdy ma pewien opor w granicach kilku omow jesli jest rzedu kiloomow to musi byc sonda kompyter dostaje wiadomosc ze mieszanka jest zbyt bogata zamyka silnik krokowy obroty spadaja do zbyt niskich i komp dodaje gazu za chwile sytuacja sie powtarza itd. zewrzyj kabelek od sondy z masa wtedy sie uspokoi (tryb awaryjny) polecam wymienic sonde.

    0
  • #3 11 Sty 2005 16:55
    VIVERO79
    Poziom 14  

    Sonda jest w porządku. Samochód był podłączony do KTS Boscha i nie wykazał błędów.
    Dzięki jednak za dobre chęci ale to chyba jednak nie to.

    0
  • #4 12 Sty 2005 10:21
    Maarcin27
    Poziom 2  

    mam ten sam problem mam też vectrę b silnik 1.6xel 16v z instalacja gazową i niestety nikt nie potrafi pomóc pewnie pozostanie wizyta w autoryzowanym serwisie opla
    gdybyś się coś ciekawego dowiedział to daj znać na forum
    pozdrawiam

    0
  • #5 12 Sty 2005 10:31
    Gielmo
    Poziom 10  

    Na początek wyczyściłbym i sprawdził silnik krokowy(chyba w tym silniku jest) i zawór EGR. Analogicznie jak w silniku 1.8: [/url]http://www.vectraklub.pl/porady/14-czyszczenie_silnika_krokowego.htm[/url].
    Pozdrawiam
    Robert

    0
  • #6 12 Sty 2005 14:04
    Maarcin27
    Poziom 2  

    dzieki za info, ale to chyba nie to ponieważ zawór egr mam juz dawno uszkodzony i do tej pory było wszystko w porządku sprawdze jeszcze tego krokowca ale myslę że to równiez nie ta przyczyna

    0
  • #7 12 Sty 2005 18:04
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 12 Sty 2005 19:41
    Gary 309
    Poziom 12  

    Jeśli masz możliwość podpięcia kompa to sprawdż jak zachowuje się czujnik temperatury płynu podczas pracy.U mnie też kiedyś był problem z wolnumi obrotami.Jak obroty falowały to nie zapalał sie check.Na komputerze natomiast temperatura płynu zmieniała się od -15 do 85 stopni.Wymieniłem czujnik i problem zniknął.

    0
  • #9 12 Sty 2005 21:00
    elektmar
    Poziom 13  

    Sprawdź uszczelke między przepustnicą a kolektorem ssacym . Jest tam też kanał do EGR . Sporo roboty ale bardzo częsta przyczyna . Ja wypinam regulator obrotów i sprawdzam jak pracuje jak zle to wiadomo że uszczelka .

    0
  • #10 13 Sty 2005 13:31
    VIVERO79
    Poziom 14  

    Dziękuje wszystkim za pomoc.
    Wyczyszczę silniczek krokowy i zawór EGR. Dzięki Gielmo.
    Jednak sądzę, żę racje ma Elektrit. Problem pojawił się po założeniu instalacji gazowej.
    Rozmawiałem nie dawno ze znajomym (ten sam problem Corsa 1,4). Samochód miał pare razy regulowany, nie potrafił podać szczegółów ale sądzę, że to jest właśnie z tym związane.

    0