Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
PCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Woltomierz samochodowy ze wskaźnikiem naładowania oraz termometrem.

Flaman11 03 Cze 2012 20:16 36616 37
  • #31
    Flaman11
    Poziom 17  
    Flaman11 napisał:

    "engine on"- informuje o tym, że silnik jest uruchomiony oraz o prawidłowym napięciu ładowania akumulatora i wyświetlany jest dla napięcia >13,9V


    To w czym rzecz?
    Potrafisz napisać podobny artykuł? Wyślij do mnie a otrzymasz kartę SD 64GB.
  • PCBway
  • #32
    Logan
    Poziom 30  
    Flaman11 napisał:
    "engine on"- informuje o tym, że silnik jest uruchomiony oraz o prawidłowym napięciu ładowania akumulatora i wyświetlany jest dla napięcia >13,9V

    Czy układ sygnalizuje zbyt duże napięcie ładowania, czy sygnalizowane jest to poprzez przepalające się żarówki?
  • #33
    Flaman11
    Poziom 17  
    Logan napisał:
    Flaman11 napisał:
    "engine on"- informuje o tym, że silnik jest uruchomiony oraz o prawidłowym napięciu ładowania akumulatora i wyświetlany jest dla napięcia >13,9V

    Czy układ sygnalizuje zbyt duże napięcie ładowania, czy sygnalizowane jest to poprzez przepalające się żarówki?


    Szczerze, nie widzę potrzeby, by taka informacja była, ale zawsze można dopisać, to zaledwie trzy linie kodu :D
  • PCBway
  • #34
    kaazik89
    Poziom 9  
    mam małe pytanko... na jakim up to zrobiłes??
  • #36
    Flaman11
    Poziom 17  
    Na pytanie jednego z forumowiczów dokładam w załączniku pliki w formacie gerber oraz pliki w formacie png.
  • #37
    Flaman11
    Poziom 17  
    W ostatnim czasie zmieniony został soft woltomierza rozszerzając jego zakres pracy do 32V DC, zakres pomiaru napięcia wynosi teraz 6-35V, z dokładnością w przybliżeniu do 0.017V.
    Dla stabilizatora problemem staje się napięcie wejściowe przekraczające 22V, przy maksymalnym obiążeniu, tzn. przy maksymalnej jasności podświetlenia wyświetlacza. Objawy, to temperatura pracy 60st. C, oraz spadek napięcia na wyjściu stabilizatora. Należało zmienić napięcie odniesienia ze źródła zasilania mikrokontroler, na napięcie odniesienia wewnątrz uP, z tego względu, że przy napięciu powyżej 30V błąd pomiaru sięgał nawet 2V. Sama elektronika jaki oprogramowanie pozwala na pomiar napięcia do 35V bez zagrożenia dla wejścia przetwornika A/D. Natomiast przy napięciu przekraczającym 32V na wyjściu stabilizatora jest już na tyle niskie napięcie, że wyświetlacz nie funkcjonuje.

    Kolejnymi zmianami była optymalizacja pracy kodu na mniej pamięciożerny i bardziej wydajny/szybszy. Całkowicie zmieniono obsługę czujników, przyspieszając pracę całego programu głównego. Wcześniej program w momencie rozpoczęcia komunikacji z czujnikiem temperatury wstrzymywał pracę całego programu do czasu wyświetlenia temperatury na wyświetlaczu LCD, w tej chwili po wysłaniu komendy konwersji program wykonuje dalej swoją pracę i wraca po odbiór temperatury po upływie czas jaki potrzebuje na jego wykonanie, dzięki czemu pomiar napięcia jest wykonywany o ponad 700ms częściej jak i zarazem wyświetlanie skali. Optymalizacja miała jeszcze dotyczyć samej skali, by "rysowana" była za pomocą algorytmu, a nie funkcji CASE, ale okazało się, że algorytm wymaga znacznie większej ilości pamięci flash, więc zrezygnowałem z tej poprawki. Dzięki temu, że zakres pracy został rozszerzony, woltomierz można również stosować w pojazdach z instalacją 24V i tak powstał 1 soft z trzema trybami pracy: woltomierz na 12V, na 24V i tryb auto, który sam rozpoznaje instalacje w jakiej się znajduje i kalibruje skalę zgodnie do instalacji. Napięcie również jest przeliczane na bardziej uproszczonym wzorze oraz wstawiając stałe do wzoru oszczędzając przy tym ilość wykonywanych operacji wymaganych do obliczeń napięcia redukując obliczenia do dwóch linijek kodu( jednej sumy i jednego iloczynu dwóch wartości).

    Zmieniony został również interfejs. Wcześniej ważne komunikaty były tekstowe, w tej chwili zostały zamienione na proste animacje, tzn. komunikat:

    -"CHARGE" został zamieniony na pulsującą pustą skalę
    -"CHECK" na pulsującą pełną skalę
    -"ENGINE ON" na animację ładowanej skali, dokładnie tak samo jak to wygląda w telefonie po podłączeniu ładowarki.

    Poniżej filmik z działania nowego oprogramowania, przepraszam za jakość, ale z aparatem, to ja sobie nie radzę :D


    Link