Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ustawienie zapłonu ursusa c 328

kamil081989 22 Maj 2012 20:30 10598 13
  • #1 22 Maj 2012 20:30
    kamil081989
    Poziom 7  

    Witam. Mam mały problem z ursusem c328 , mianowicie potrzebuje pomocy jak ustawić prawidłowo zapłon ,zapala bez problemu lecz jest troche mułowaty wolno wchodzi na obroty i sie wolno buja .Co zrobić żeby go ożywić,co sprawdzić? z góry dzieki za podpowiedzi.Dodaje,że silnik po remoncie 2 lata.

    0 13
  • #2 23 Maj 2012 00:12
    Grzesiek1098
    Poziom 11  

    może zacznij od filtrów paliwa

    1
  • #3 23 Maj 2012 13:07
    kamil081989
    Poziom 7  

    filtry zmienione w tym roku po zimie .zapłon ustawiany był na oko z tego co wiem ,
    wiec może tu leży problem tylko jak już to czy go przyspieszyć czy opóżnić żeby był żywszy i o jak dużo to przestawić?

    3
  • #4 25 Maj 2012 20:56
    Dominik 65
    Poziom 8  

    Właśnie możliwe że w tym jest problem. Od punktu wtrysku paliwa zależą osiągi silnika. Z tego co sam doświadczyłem to robienie na własną rękę się nie opyla. Najlepiej jest jak dobry mechanik ciągnikowy to ustawia bo ma do tego przyrządy pomiarowe założy manometr sprawdzi ci czy pompa daje odpowiednie ciśnienie itd. aż do zapłonu.

    Ale kombinuj dalej :)

    0
  • #5 26 Maj 2012 12:45
    Grzegorz_madera
    Poziom 30  

    Ale bzdury wypisujesz. Do ustawiania kąta wyprzedzenia wtrysku (bo tak to się nazywa, a nie jakiś zapłon) nie potrzeba żadnych przyrządów pomiarowych, tylko cienką przezroczystą rurkę (może być pusty wkład od długopisu). Procedura ustawiania jest bardzo prosta, i ogólnie dostępna w sieci. Skoro filtry wymienione, to należy właśnie ustawić prawidłowy kąt wyprzedzenia wtrysku, jak nadal nie będzie pracował prawidłowo to wtryskiwacze do sprawdzenia, i na końcu pompa wtryskowa do dobrego fachowca. Zakładam, że fazy rozrządu są prawidłowe.

    1
  • #6 28 Maj 2012 15:07
    kamil081989
    Poziom 7  

    co to znaczy kolego fazy rozrządu?czyli co bo ja w tym temacie to nie bardzo kumaty jestem . a z tym zapłonem to jest tak że im go bardziej przyśpiesze to będzie żywszy i lepiej będzie czy to nie na tym polega?Dla porównania dodam,że mój sąsiad ma 30-stke i już mu sie kończy ona powoli ale jest żywszy czy to dlatego ze 30-stki z pompami od 30-stki sa silniejsze i żywsze?

    0
  • #7 28 Maj 2012 15:23
    Grzegorz_madera
    Poziom 30  

    Kąt wyprzedzenia wtrysku ma być taki jak zaleca fabryka, czyli 30° przed GMP i tak należy ustawić. Fazy rozrządu: otwarcie ssącego - 10° przed GMP, zamknięcie ssącego 46° po DMP, otwarcie wydechowego 46° po DMP, zamknięcie wydechowego 10° po GMP. Jeśli nie rozumiesz co tu napisałem, to zatrudnij kumatego mechanika i ustawi Ci kąt wyprzedzenia wtrysku.

    0
  • #8 29 Maj 2012 14:56
    kamil081989
    Poziom 7  

    tak zrobię kolego bo to trzeba zrobić tak jak ma być żeby było wszystko wporządku ale powiem Ci ze tak dla próby cofnąłem zapłon( opóżniłem ) tak jak jest 0 i kreska na kole ustawiłem i lepiej jest nie wiem czy najlepiej ale lepiej niż było. To możliwe że na póżniejszym lepiej chodzi?

    0
  • #10 29 Maj 2012 19:42
    kamil081989
    Poziom 7  

    kolego był tak ,że był prawie do końca przyspieszony i chodził tak twardo, podobno jak tak jest ustawiony to jest najżywszy ale czy to prawda to nie wiem ,ja go opożniłem chyba w takim razie i jest lepiej wiec sam nie wiem jak to jest już w końcu .a chciałbym żeby było najlepiej. a nie mam takiej osoby która by mi to pomogła zrobić więc muszę jakoś sam metodą prób i błędów albo zostawię jak jest .ale widzę ,ze ty się na takich sprawach dobrze znasz.

    0
  • #11 29 Maj 2012 23:04
    Grzegorz_madera
    Poziom 30  

    Tak, znam się. Pierwszy raz ustawiałem kąt wyprzedzenia wtrysku w C-330 jak byłem w podstawówce, a od tej pory minęło prawie 20 lat i trochę tych ciągników się przewinęło. Kolego najlepiej zrób tak: odkręć przewód wysokiego ciśnienia od pierwszego cylindra na pompie wtryskowej. Ustaw maksymalną dawkę paliwa dźwignią ręczną. W króciec pompy wstaw przezroczystą rurkę zrobioną z pustego wkładu od długopisu (pasuje idealnie). Obracaj powoli wałem korbowym aby w rurce pojawił się poziom paliwa (nieistotne jaki). Z prawej strony silnika na obudowie koła zamachowego masz wkręcony kołek. Wykręć go i włóż w otwór drugim końcem dociskając lekko do koła zamachowego. Obracaj wałem jednocześnie obserwując poziom paliwa w rurce. Drgnięcie paliwa oznacza początek wtrysku i w tym momencie kołek powinien wskoczyć w otwór w kole zamachowym. Jeżeli tak się nie stało (kąt wyprzedzenia wtrysku za duży) lub kołek wskoczył zanim drgnął poziom paliwa w rurce (kąt wyprzedzenia wtrysku za mały) zmień ustawienia koła zębatego napędu pompy i próbę powtórz. Za którymś razem w końcu trafisz.

    2
  • #12 30 Maj 2012 13:12
    kamil081989
    Poziom 7  

    Dzięki wielkie kolego.tak zrobię to już teraz wiem jak.

    1
  • #13 30 Maj 2012 14:12
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze

    Dokładnie jak kolega opisał wyżej ale zacząć możesz prościej. Znajdz moment wtrysku pierwszej sekcji, ruszaj wałem tak aż wskoczy kołek ustalający, popuść regulację pompy i obracaj jej wałkiem tak aż drgnie paliwo w rurce. Dokręć i sprawdz to samo jeszcze raz obracając silnikiem. Mniej kręcenia na oko. I pamiętaj że pompa kręci się w tą samą stronę co silnik.

    0
  • #14 01 Cze 2012 22:18
    Grzegorz_madera
    Poziom 30  

    Masz rację, z tym, że ten sposób jest trochę mniej dokładny. Jednak kręcenia jest zdecydowanie mniej. Ja teraz ustawiam tylko za pomocą lampy stroboskopowej, nie trzeba nawet odkręcać przewodu wysokiego ciśnienia. Wystarczy zmierzyć kąt wyprzedzenia wtrysku, dokonać korekty jeżeli potrzeba i skontrolować po regulacji. Szybki i łatwy zarobek.

    2