Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daf xf 105 kreci ale nie odpala i pojawilo sie 5 bledow na desce rozdzielczej.

22 Maj 2012 23:08 14792 23
  • Poziom 9  
    Witam. Mam pytanko: kreci rozrusznik ale nie chce odpalic silnik. Bylo wszystko ok az pewnego razu po zgaszeniu silnika a przed ponownym odpaleniem na wyswietlaczu pojawilo sie nagle 5 bledow: ostrzezenie alternator, usterka silnika, usterka ebs, usterka adblu i zawieszenia pneumatycznego. Po jakims czasie bledy zniknely i autko odpalilo a teraz znowu sie historia powtorzyla i kreci ale nie pali!
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 22  
    przekazniki w płycie bezpiecznikowej currect lub te szare
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    tez stawiam na ktorys przekaznik bo za duzo usterek jak na jeden raz
  • Poziom 9  
    Ok. Sprawdze i napisze.
  • Poziom 9  
    Przekazniki sa dobre bo przelozylismy do innego i pali tamto autko. Kiedy wyswietlalo 5 bledow wlozylismy inne do naszego i tez nie palil (ale rozrusznik kreci jak wczesniej pisalem).Zauwazylismy ze jak wyswietla wspomniane 5 bledow nie pokazuje tez temp cieczy w ukladzie chlodzenia silnika. A jak znikna bledy to temp pokazuje. W serwisie mowia ze to przerwana wiazka przewodow w szynie pod nogami pasazera. Jak auto zjedzie to bedziemy spr to miejsce i napisze. Chyba ze ktos ma jeszcze inne propozycje to prosze smialo pisac.
  • Poziom 9  
    Wiazki sprawdzone od przekaznikow oraz z przodu ze skrzynki zewnetrznej czarnej przed pasazerem do kasety z lewej strony silnika oraz wiazki na szynie po prawej stronie pojazdu. Przejscia sa i auto nadal nie chce odpalic jak wyswietla sie wspomniane 5 bledow. Zapomnialem wczesniej napisac ze oprocz tych 5 bledow i braku temp cieczy chodzacej w silniku po przekreceniu zaplonu gasnie kontrolka od oleju a nastepnie od ladowania. Stwierdzilismy ze nalezy szukac przyczyny w czujniku oleju z lewej strony silnika. Jestesmy na etapie wymiany tego czujnika na nowy ale obawiam sie czy nie jest uszkodzona wiazka przy wtyczce do tego czujnika(w serwisie twierdza ze raczej nie bo jest ona zalana w gumowo-silikonowej masie). Jak mozna sprawdzic przewody we wtyczce od czujnika oleju bo zdazylo sie ze ruszajac ta wtyczka bledy ginely z wyswietlacza i pojawila sie temp cieczy w ukl. chlodzenia, nie gasla wtedy kontrolka od oleju i ladowania po przekreceniu zaplonu i auto wtedy odpalalo. Chcialem tez nadmienic ze jezeli auto juz odpali to mozna nic jechac normalnie. Na koniec przypomnialo mi sie tez ze jezeli auto nie pali(gasna kontrolki od oleju itd itd to wtedy w menu na wyswietlaczu nie mozna sprawdzic na desce stanu oleju bo zginela ta opcja jakby jej wogole nie bylo). Prosze o pomoc...
  • Relpol przekaźniki
  • Specjalista - DAF Trucks
    blád czujnika cisnienia oleju nie powoduje braku odpalania.
    Sygnal z czujnika cisnienia oleju jest przetwarzany przez DMCI ECU. Jesli sá problemy z zasilaniem lub komunikacjá z tym sterownikiem to masz takie objawy, jakie masz.
    Zrób CAN message test.
  • Poziom 22  
    z tego co piszesz to sugerujesz sie tylko wskazaniami z DIP-a w Daf-ie tak sie nie da to nie Volvo ;)) Trzeba podlaczyc sprzed diagnostyczny i wtedy bys wiedzial co jest grane bynajmniej by to bardziej naswietlilo sprawe. Wspomniane tych kilka bledow to moga byc spowodowane brakiem zasilania na DMCI ECU lub tez przerwy w masie badz zasilaniu

    Dodano po 5 [minuty]:

    Tak jak kolega wyzej napisal czujnik cisnienia oleju badz czujnik temp. cieczy chlodzacej nie jest az tak waznym komponentem zeby nie mozna bylo uruchomic silnika.
  • Poziom 9  
    Ja bylem podlaczyc pod Davie'go w bylym autoryzowanym serwisie Dafa ale nie pokazal zadnych waznych bledow tak stwierdzono. Jak nie chce odpalic to nie ma komunikacji ze sterownikiem silnika a jak pali to jest komunikacja. Nie znalazlem reguly kiedy odpali a kiedy nie i oni tez nie, jest padkowe zachowanie.Bylo "cos" o bledach w can ale przeswietlono wiekszosc przewodow i maja wrocic do tematu po niedzieli poniewaz zabralem auto. Wymienilem czujnik oleju na nowy z lewej strony miedzy sprezarka klimy a pompka reczna od paliwa bo tak mi polecili i wydawalo sie ze bedzie ok a tu znowu niespodzianka za pare godzin...
  • Poziom 15  
    sprawdź czarny przewód 4957 od sterownika silnika do przekaźnika. Gdy nie chce odpalić sterownik nie podaje masy na ten przewód i nie załącza przekaźnika. NA jednostce sterującej złącze B pin 2 (wiązka od silnika do kabiny).
  • Specjalista - DAF Trucks
    Karlos85 ma sluszná sugestie.
    Ale dlaczego dealer DAF-a nie sprawdzil sygnalow do przekaznika???
  • Poziom 22  
    I czujnik kolego na darmo wymieniłeś bo stary masz napewno dobry sprawdz dokładnie zasilania masz jeszcze przy kostce kasety bezpiecznik zaraz pod gumową osłoną 10a

    Dodano po 56 [sekundy]:

    Na 100% jest jakaś przerwa w zasilani bądz masowanie DMCI ECU
  • Specjalista - DAF Trucks
    Kolego Hubert04
    logika
    hubert04 napisał:
    przy kostce kasety bezpiecznik zaraz pod gumową osłoną 10a

    względem tego co pisze autor
    asrad napisał:
    Nie znalazlem reguly kiedy odpali a kiedy nie i oni tez nie, jest przypadkowe zachowanie
  • Poziom 9  
    W poniedzialek zjedzie auto i bedziemy szukac...a jak nie to reklamacja do serwisu bo nie ma poprawy a za usluge zaplacono juz. Ja sadze ze jest gdzies naderwany przewod lub gdzies jest zwara i dlatego tak sie dzieje ale to sa tylko przypuszczenia.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Niby sprawdzali i przekaznik tykal czyli uznali ze zalacza...
  • Poziom 9  
    W serwisie uznali ze to jest uszkodzona kaseta ze sterownikiem silnika i musze zalatwic sobie inna na podmiane zeby sprawdzic...

    Ja osobiscie przejechalem sie tym autem i jest to przypadkowosc losowa kiedy odpala a kiedy nie lecz im wyzsza temp cieczy chodzacej prawdopodobienstwo odpalenia maleje. Zauwazylem ze jezeli nie podniesie sie temp cieczy lub tylko drgnie to nie odpala a jezeli sie podniesie to odpala.
    Przekazniki sprawdzilem osobiscie od innego dafa i sa ok. Sprawdzilismy tez ze jezeli od sprawnego dafa wyciagnie sie gorny siwy przekaznik i wtedy przekreci sie kluczyk to wlasnie wywala te 5 bledow a jezeli wyciagnie sie dolny siwy przekaznik to zaswieca sie blad konfiguracji na zolto. Przy tym dafie ktory ma awarie to losowo po przekreceniu kluczyka sie pojawiaja sie te 5 bledow wraz z bledem konfiguracji ale na czerwono i wtedy nie pali...tzn rozrusznik kreci.

    Wczesniej w serwisie stwierdzili tez ze to wina tacho wiec wymienilem na nowe + impulsator ale to nie pomoglo. Mowia tez teraz cos o czujniku temp cieczy ale obawiam sie ze to jest zgadywanie i wymiana dobrych czujnikow bo DAVIE nic nie pokazuje jak jest ok a jak jest usterka to nie chce sie polaczyc z kaseta.
    W piatek jade na podmiane kasety i ewentualnie czujnika cieczy...chyba ze ktos ma jeszcze jakies sugestie...
  • Specjalista - DAF Trucks
    Możesz wykluczyć awarię sterownika.
    Ten górny, szary przekaźnik podaje napięcie po zapłonie do sterownika- pomimo 3 innych zasilań przed zapłonem do sterownika.
    Musisz wziąść kogoś kompetentnego w diagnozie elektryki (a nie zgadywacza), który zanalizuje obecność napięć do przekaźników (sygnał sterujący i zasilania) oraz do sterownika tak, aby przez eliminację zawęzić krąg obwodów, które mają usterkę.
    Warto przetestować przewody do zasilania po zapłonie od przekaźników do sterownika poprzez podlączenie do pina przy sterowniku powiedzmy dwóch szeregowo połączonych ze sobą żarówek halogenowych H7 o mocy 70W każda.Obciążenie wymusi przepływ przez obwód troszkę większego prądu (około 6-ciu amper).Jeżeli masz gdzieś przetarcie i zostało tylko parę nitek, to zwiększona gęstość prądu spowoduje albo już zupełne przepalenie w tym miejscu ( :ok: :ok: :ok: - już wiesz jak go znaleźć - 5 minut i jusz wiesz gdzie), albo zacznie go w tym iejscu grzać ( co można też zauważyć bo czasami idzie fajny dymek ze słabego miejsca- i też już wiesz gdzie szukać).
    Po tym jak intensywnie świecą żarówki możesz też określić, czy obwód ma jakąś szkodliwą rezystancję - a wówczas możesz znaleźć gdzie.
    Twoim słusznym spostrzeżeniem jest to, że wyjęcie przekaźnika od zapłonu powoduje właśnie te 5 błędów - a więc obwód tego przekaźnika powoduje bład.
    Owocnych poszukiwań.
    Ja ma między czasie mam upragnioną chwilkę odpoczynku od kabli i problemów z DAFami, i leżę sobie na plaży w Polsce, opalam się i zacinam w Warcrafta w laptopie :changes:
  • Poziom 9  
    Zgadywacze to pracuja w bylym autoryzowanym serwisie dafa w K...u. Chyba przyjde naprawic do Ciebie do Birmingham bo tam czasami bywam. Jak autko zjedzie to zrobie wg wskazowek...i napisze co i jak.
  • Poziom 29  
    doszedles do tego, co bylo przyczyna problemow z odpaleniem auta, mialem nie dawno na warsztacie podobny przypadek, odpalal co ktorys raz, powodem bylo podlaczenie- zle podlaczenie przez kierowce bezpiecznika-kabla do cb radia, byl mu potzebny prad. tez zmienialem sterownik, sprawdz czy sa dobrze zapiete wtyczki z tylu, po jednej takiej podmiance, odpalal tylko z wkretaka- zapiecie wtyczki prawidlowe zaczal normalnie krecic rozrusznikiem- niby banal, ale wszystko moze sie.... pozdrawiam, cytat Po tym jak intensywnie świecą żarówki możesz też określić, czy obwód ma jakąś szkodliwą rezystancję - a wówczas możesz znaleźć gdzie
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 1  
    sprawdź przewody między kierownicą a zegarami tam jest metalowa szyna z ostrymi krawędziami i podczas podnoszenia kierownicy do góry przewody mogły się przetrzeć. u mnie właśnie ta przyczyna była przoblemem tych samych błędów. trzeba zdjąć zegary i sprzwdz czy izolacja na przewodach jest cała. ja zaizolowałem i problemu nie ma.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Witam. Sprawa rozwiazana. A mianowicie byly 2 przyczyny: uszkodzony sterownik silnika oraz luzne piny przy wtyczce przy kasecie silnika. Kaseta przy temp > 80 stopni C generowala bledy ale po wymianie na nowa dedykowana to tego pojazdu wg VIN nadal wystepowaly 3 bledy i brak wskazan obrotomierza i temp. cieczy chlodzacej silnika ale auto odpalalo juz normalnie. Po wymianie 4 luznych pinow we wtyczce od sterowania silnika ( szyna can) zniknely bledy i juz wszystko jest OK. Pozdrawiam i w razie czego sluze pomoca. Pozdrawiam