Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ustawienie kąta wtrysku Mondeo w 2.0TDCI 115ps

Rexcorrus 23 May 2012 08:35 17617 21
Bosch
  • #1
    Rexcorrus
    Level 9  
    Witam, mam do was pytanie.
    Padła pompa w moim mondku, nabyłem po regeneracji z serwisu autoryzowanego.
    Oczywiście wymiana wiązała się z zablokowaniem i rozpięciem rozrządu.
    Ustawiłem wszystko na znaki jak Auto-Data przykazała. Po założeniu pompy
    której koło napędowe zgrałem również ze znakiem a następnie założyłem koło zębate złożyłem ten upierdliwy w montażu silnik. Odpaliłem, odpowietrzyłem, zakodowałem wtryski (bo tez były po regeneracji w serwisie boscha). Auto z początku nie miało siły na 1. odżywało od 3.000 obrotów ale potwornie kopciło na czarno. Według mnie kąt wtrysku za późny. Przestawiłem na mimośrodzie pompę. Moc z dołu wróciła ale nadal przy przyśpieszaniu wali na czarno.

    Pytanie do Was czy jest możliwość by zakres regulacji na pompie był nie wystarczający i ewentualnie jak czuła jest ta regulacja ?
    Zastanawiam się czy nie będę musiał znowu rozpinać rozrządu.
  • Bosch
  • #2
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Jezeli masz TDCI czyli CR to tam pompy nie przestawiasz, bo o kącie wtrysku decyduje ECU który bierze sygnały z czujników. Stawiał bym na przestawiony wałek, lub inny błąd. Co z EGR?

    Jezeli masz TDDI czyli pompe vp44 to jest zle zrobiona regeneracja. Ale tam sie nie koduje wtrysków.


    Co masz dokładnie?
  • #3
    mkaminski100
    Level 18  
    Tak jak napisal kolega kata w TDCI sie nie ustawia (wtryski tym zarzadzaja).
    Czy jak miales walki zblokowane to czy wal byl tez w zblokowanej w odpowiedniej pozycji? Jak pamietam na 2 obroty walu jest 1 obrot walka i na pewno mozna zamontowac pompe ustawiona o 180 odwrotnie. NIe powinno miec to znaczenia.
    Czy wszystko poprawnie podlaczyles po zlozeniu?
  • #4
    Rexcorrus
    Level 9  
    mam parszywe cr delphi, już się domyśliłem że jest problem jednego oczka na wale korbowym, tak sądziłem że u mnie się nie ustawia, ale mój ojciec stary mechanik sugerował, że może jednak... ale cóż sama idea CR temu przeczy. W każdym razie popełniłem błąd - 1 niepotrzebnie rozpinałem rozrząd bo okazuje się że pompe można wyjąć bez zdejmowania rozrządu. 2. nie uwzględniłem tego, że napinacz pociągnie łańcuch i przez to prawdopodobnie przesunął się o ząb.
  • #5
    mkaminski100
    Level 18  
    Pompa powinna byc ustawiona zgodnie z rozrzadem, bo cisnienie nie jest liniowe tylko w pompie walek na dodatkowe wzniesienia ktore chwilowo "dobijaja" cisnienie kiedy wtryski tego potrzebuja.
  • Bosch
  • #6
    Rexcorrus
    Level 9  
    dzięki panowie, na razie kopce jak stary ikarus na oleju opałowym.... ma to swoistego rodzaju zaletę, ponieważ ten co jedzie za mną utrzymuje bezpieczny dystans..... W sumie w czołgach też była zapora dymna (tylko biała) to czemu nie w mondku ?

    A tak poważnie - rozmawiałem z człowiekiem, który regeneruje pompy, twierdzi że nie ma znaczenia jak się ją włoży i tak będzie działać, chociaż na logikę on nie zdejmuje rozrządu tylko blokuje koło i odkręca je od pompy, a koło chyba nie jest mocowane symetrycznie więc wydaje mi się że nigdy nie przestawia tej pompy.

    W każdym razie jestem przeszczęśliwy na myśl o ponownym rozbieraniu silnika... dzień zleci.... lubię zwłaszcza czyszczenie dekla i bloku z uszczelniacza. No nic jak mus to mus, jak już to zrobię to dam wam znać co z tego wyszło... Tak to jest jak blacharz lakiernik zabiera się za własne auto.

    A ma może ktoś z was rysunek blokady wału korbowego od strony skrzyni ?
  • #7
    trans-serwis
    Level 39  
    mkaminski100 wrote:
    Pompa powinna byc ustawiona zgodnie z rozrzadem, bo cisnienie nie jest liniowe tylko w pompie walek na dodatkowe wzniesienia ktore chwilowo "dobijaja" cisnienie kiedy wtryski tego potrzebuja
    Nie ośmieszaj się takimi wypocinami.
  • #8
    Rexcorrus
    Level 9  
    mkaminski100 wrote:
    Pompa powinna byc ustawiona zgodnie z rozrzadem, bo cisnienie nie jest liniowe tylko w pompie walek na dodatkowe wzniesienia ktore chwilowo "dobijaja" cisnienie kiedy wtryski tego potrzebuja.


    ciekawa teoria.....
  • #9
    Rexcorrus
    Level 9  
    dziekuję za podpowiedzi, problem rozwiązany
  • #10
    dizba
    Level 32  
    Małe wyjaśnienie
    trans-serwis wrote:
    mkaminski100 wrote:
    Pompa powinna byc ustawiona zgodnie z rozrzadem, bo cisnienie nie jest liniowe tylko w pompie walek na dodatkowe wzniesienia ktore chwilowo "dobijaja" cisnienie kiedy wtryski tego potrzebuja
    Nie ośmieszaj się takimi wypocinami.

    Są takie auta. Ale akurat nie jest to Ford.
  • #11
    trans-serwis
    Level 39  
    Małe wyjaśnienie.
    dizba wrote:
    Są takie auta. Ale akurat nie jest to Ford.
    Są takie auta gdzie pompę CR trzeba ustawić, ale nie z takiego powodu jak on napisał.
  • #12
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Renault kangoo 15 dci np.
  • #13
    mercedesik
    Level 26  
    Czujnik położenia w pompie zamiast na wałku...
  • #14
    pablolinda
    Level 15  
    Czy kolega Rexcorrus może jaśniej opisać jak to było z usunięciem tego problemu . Ponieważ u mnie zachodzi podejrzenie przestawienia rozrządu ponieważ dawałem pąpe i wtryski do regeneracji. Po tym wszystkim w silniku pojawia się klekot od 1200obr jakby zawory grały i kolega twierdzi że to musi być wina tego przestawienia ponieważ zauważył że mam oryginalna pastę na deklu czyli nie był ruszany do ustawienia rozrządu. Jak powiedziałem o tym fakcie mechanikowi który wyjmował i wkładał pąpe i wtryski to on mówi że ma specjalny przyrząd do blokowania rozrządu przed wyjęciem pąpy i że w związku z tym nie trzeba na nowo ustawiać rozrządu. Kolega uważa że to nie możliwe żeby użyć takiego przyrządu bo wtedy nie było by fizycznie możliwe odkręcenie pąpy po założeniu przyrządu . Nie wiem kto ma racje I czy przyczyna tego klekotu jest w ustawieniu rozrządu czy inna dodam że klekot pojawia sie tylko na ciepłym silniku. Mechanik niema już pomysłu co jest przyczyna klekotu bo było podejrzenie ze przyczyna tego jest za wysokie cienienie na szynie Cr które powoduje głośną prace wtryskiwaczy ale zmieniłem czujnik ciśnienie wróciło do normy a klekot nie zniknął.
  • #15
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Wtryski delphi to wrzód na d..... Zrób solidna diagnostyke. Jakie błedy, cisnienia itd. Stukot moze byc od uwalonego wtrysku.
  • #16
    pablolinda
    Level 15  
    Niestety że to Wtryski delphi to wrzód na d..... dowiedziałem sie dopiero po 3 latach użytkowania auta jak kupowałem nie byłem świadom co mnie czeka nie miałem dostępu do internetu żeby dowidzieć sie jakich samochodów nie kupować a poniekad to wogóle nie myślałem o mondeo ale jak pojechałem do Niemiec za wyjazd zapłaciłem to trzeba było z czymś wrócić a że nie było nic lepszego to koleś mnie namówił że mało przejechane i ma wszystko co potrzeba i że bezpieczniejszy w testach od audi to się skusiłem nie wiedząc co mnie czeka i że mały przebieg to wcale nie taki atut jak sie okazało bo teraz spadły na mnie wszystkie główne i drogie naprawy . Wtryski są po regeneracji więc sa dobre i to jest potwierdzone i pod komputerem błędów żadnych nie ma.
  • #17
    fuelinyourblood
    Level 35  
    to ze wtryski regenerowane to o niczym nie swiadczy.

    jakie cisnienie paliwa?
  • #18
    pablolinda
    Level 15  
    Około 350 bar jak dobrze pamiętam.
  • #19
    fuelinyourblood
    Level 35  
    na wolnych? a po przegazowaniu?

    podejzewam ze podczas stuku masz cisnienie za duze.
    uwalony regulator cisnienia, czujnik lub wtryski.
  • #20
    Rexcorrus
    Level 9  
    pablolinda wrote:
    Czy kolega Rexcorrus może jaśniej opisać jak to było z usunięciem tego problemu . Ponieważ u mnie zachodzi podejrzenie przestawienia rozrządu ponieważ dawałem pąpe i wtryski do regeneracji. Po tym wszystkim w silniku pojawia się klekot od 1200obr jakby zawory grały i kolega twierdzi że to musi być wina tego przestawienia ponieważ zauważył że mam oryginalna pastę na deklu czyli nie był ruszany do ustawienia rozrządu. Jak powiedziałem o tym fakcie mechanikowi który wyjmował i wkładał pąpe i wtryski to on mówi że ma specjalny przyrząd do blokowania rozrządu przed wyjęciem pąpy i że w związku z tym nie trzeba na nowo ustawiać rozrządu. Kolega uważa że to nie możliwe żeby użyć takiego przyrządu bo wtedy nie było by fizycznie możliwe odkręcenie pąpy po założeniu przyrządu . Nie wiem kto ma racje I czy przyczyna tego klekotu jest w ustawieniu rozrządu czy inna dodam że klekot pojawia sie tylko na ciepłym silniku. Mechanik niema już pomysłu co jest przyczyna klekotu bo było podejrzenie ze przyczyna tego jest za wysokie cienienie na szynie Cr które powoduje głośną prace wtryskiwaczy ale zmieniłem czujnik ciśnienie wróciło do normy a klekot nie zniknął.


    Istotnie pompę daje się wydłubać bez zdejmowania rozrządu, jeżeli zablokujesz koło napędu pompy nawet zwykłą śrubą to wyjmiesz pompę bez problemu. Jeżeli jednak nie zablokował dobrze i naciągał łańcuch z kołem to mogło dojść do przestawienia. Ale tego raczej nie sprawdzisz bez zdjęcia pokrywy. Znak na dwumasie tez ciężko podejrzeć, ja zrobiłem to telefonem. Przestawiony rozrząd spowodował by zamulenie auta i efekt starego ikarusa (czarny kopciuch), czy może stukać nie wiem, nie wydaje mi się, stuk zaworu o tłok ? też mało prawdopodobne. A jak auto chodzi ?
  • #21
    jurekk55
    Level 36  
    Rexcorrus wrote:
    Odpaliłem, odpowietrzyłem, zakodowałem wtryski (bo tez były po regeneracji w serwisie boscha).


    Wtryski zregenerowano , tylko pytanie czy na nowo skalibrowano . Wpisałeś kody z oryginalnej naklejki D. , czy dostałeś nowe
  • #22
    Rexcorrus
    Level 9  
    Ja miałem wymieniane zaworki więc nie było potrzeby, przy wymianie końcówek wtrysku owszem trzeba bo zmienia sie dawka. Wpisałem stare kody i auto chodzi dobrze, różnicy w spalaniu też nie zauważyłem.