Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra F 1.6 8V - wysokie obroty ssania nawet na ciepłym silniku

robcioj78 23 Maj 2012 09:22 4626 4
  • #1 23 Maj 2012 09:22
    robcioj78
    Poziom 2  

    Witam
    Z dotychczas przeczytanych postów na forach nie znalazłem podobnego problem choć dotyczy on obrotów silnika na biegu jałowym. Sytuacja ma miejsce zarówno kiedy silnik nie został nagrzany ale również kiedy jest już temperatura silnika w granicach 85-90 stopni C - obroty silnika w granicach 1200-1400.
    Przypadki:
    1. uruchamiam silnik - obroty 1100-1200 do momentu podniesienia temperatury, pózniej już 800-900 - super równe obroty. Ale po przejechaniu prawie 40 km obroty znów podchodzą pod 1200-1400 (temperatura silnika się utrzymuje)
    2. uruchamiam silnik a obroty 1400-1500. wyłaczam silnik, właczam (sytuacja podobna). wyłaczam silnik i w koncu obroty znów osiagają 1100-1200 (normalna wielkość która znam z dotychczasowej pracy silnika). Ale znów po przejechaniu kilkuset metrów albo kilometrów silnik pracuje na 1400-1500 (bieg jałowy)
    Wymieniłem czujnik temperatury ssania (firmy EPS) i nie wiem czy wymiana kolejnych elementów przyniesie skutek oczekiwany.
    Chciałbym prosić o pomoc - co moze być przyczyną, co wymienić abym w koncu mógł komfortowo jeżdzić do pracy :). Dodam że silniczek krokowy był czysty a po przekręceniu kluczyka w stacyjce poruszył się :)
    Dodam że obroty nie falują tj. nie spadają poniżej 800-900 (wiec nie szarpie) tylko są zbyt wysokie.
    Dziękuje

  • #2 23 Maj 2012 09:33
    jerry1960
    Poziom 33  

    Sprawdź szczelność dolotu, np. Plakiem.

  • #3 23 Maj 2012 10:17
    robcioj78
    Poziom 2  

    Szczelność dolotu ?? masz na myśli przy kopułce gdzie jest wtrysk ? - nie do końca rozumiem. Proszę o dodatkowe wyjaśnienie :). Dziękuje

  • #4 23 Maj 2012 10:24
    jerry1960
    Poziom 33  

    Mam na myśli cały układ dolotowy powietrza łącznie z kolektorem ssącym.

  • #5 12 Cze 2012 07:25
    robcioj78
    Poziom 2  

    Witam ponownie
    Udało mi się znaleźć rozwiązanie problemu - wymiana jednoczesna elementów które opisywane były na forach tj.: silniczek krokowy (choć tu wydawało się że działał) oraz potencjometr przepustnicy. Obecnie obroty wróciły do normalnego stanu (sprzed awarii)
    Dziękuję za aktywny udział w moim wątku :).Pozdrawiam

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME