Witam
Z dotychczas przeczytanych postów na forach nie znalazłem podobnego problem choć dotyczy on obrotów silnika na biegu jałowym. Sytuacja ma miejsce zarówno kiedy silnik nie został nagrzany ale również kiedy jest już temperatura silnika w granicach 85-90 stopni C - obroty silnika w granicach 1200-1400.
Przypadki:
1. uruchamiam silnik - obroty 1100-1200 do momentu podniesienia temperatury, pózniej już 800-900 - super równe obroty. Ale po przejechaniu prawie 40 km obroty znów podchodzą pod 1200-1400 (temperatura silnika się utrzymuje)
2. uruchamiam silnik a obroty 1400-1500. wyłaczam silnik, właczam (sytuacja podobna). wyłaczam silnik i w koncu obroty znów osiagają 1100-1200 (normalna wielkość która znam z dotychczasowej pracy silnika). Ale znów po przejechaniu kilkuset metrów albo kilometrów silnik pracuje na 1400-1500 (bieg jałowy)
Wymieniłem czujnik temperatury ssania (firmy EPS) i nie wiem czy wymiana kolejnych elementów przyniesie skutek oczekiwany.
Chciałbym prosić o pomoc - co moze być przyczyną, co wymienić abym w koncu mógł komfortowo jeżdzić do pracy
. Dodam że silniczek krokowy był czysty a po przekręceniu kluczyka w stacyjce poruszył się
Dodam że obroty nie falują tj. nie spadają poniżej 800-900 (wiec nie szarpie) tylko są zbyt wysokie.
Dziękuje
Z dotychczas przeczytanych postów na forach nie znalazłem podobnego problem choć dotyczy on obrotów silnika na biegu jałowym. Sytuacja ma miejsce zarówno kiedy silnik nie został nagrzany ale również kiedy jest już temperatura silnika w granicach 85-90 stopni C - obroty silnika w granicach 1200-1400.
Przypadki:
1. uruchamiam silnik - obroty 1100-1200 do momentu podniesienia temperatury, pózniej już 800-900 - super równe obroty. Ale po przejechaniu prawie 40 km obroty znów podchodzą pod 1200-1400 (temperatura silnika się utrzymuje)
2. uruchamiam silnik a obroty 1400-1500. wyłaczam silnik, właczam (sytuacja podobna). wyłaczam silnik i w koncu obroty znów osiagają 1100-1200 (normalna wielkość która znam z dotychczasowej pracy silnika). Ale znów po przejechaniu kilkuset metrów albo kilometrów silnik pracuje na 1400-1500 (bieg jałowy)
Wymieniłem czujnik temperatury ssania (firmy EPS) i nie wiem czy wymiana kolejnych elementów przyniesie skutek oczekiwany.
Chciałbym prosić o pomoc - co moze być przyczyną, co wymienić abym w koncu mógł komfortowo jeżdzić do pracy


Dodam że obroty nie falują tj. nie spadają poniżej 800-900 (wiec nie szarpie) tylko są zbyt wysokie.
Dziękuje